دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان: نمازباشکوه عید سعید فطر  در روز جمعه بیست و پنجم  خرداد ۱۳۹۷  با حضور پر شور  مردم   شریف وزوان به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری امام جمعه  محترم در خیابان فردوسی شهر وزوان  اقامه شد .

 

 

 

ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم شهر #وزوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۳۲
حسن خیری

توسط  · منتشر شده  · بروزرسانی شده 

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان: نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم خرداد ۱۳۹۷ فلات مرکزی ایران به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری در مسجد صاحب الزمان شهر وزوان برگزار گردید.

بسمه تعالی
نماز جمعه یازدهم خرداد ۹۷ وزوان مسجد صاحب الزمان:
حجت الاسلام خیری امام جمعه وزوان در خطبه اول نماز فرمودند:
جمع گرایی:
واکاوی انحطاط جوامع اسلامی
پیش از اینکه دیگران بر ما مسلط شوند وما را به انحطاط بیندازند ما خود در انحطاط بودیم. وقتی جامعه عزت خود را نادیده گرفت آن وقت دشمن بر او مسلط می شود. از عوامل انحطاط تفرقه است و از عوامل عزت وحدت و اتحاد


وحدت گرایی
وحدت و پرهیز از تفرقه در قران
• واعتصموا بحبل الله جمعیا و لا تفرقوا
• در گوساله پرست شدن قوم بنی اسرائیل در غیاب حضرت موسی (ع) و ناراحتی ایشان از جانشین شان جناب هارون که چرا از این قضیه جلوگیری نکرده . هارون اظهار می کند که ترسیدم در جامعه تفرقه بیفتد لذا صبر کردم بر شرک تا عامل تفرقه ناشم : قال یبنؤُمّ لاتأخذ بلحیتى و لابرأسى إنّى خشیت ان تقول فرّقت بین بنى إسرءیل
• رمز موفقیت انقلاب از منظر امام : توحید کلمه و کلمه توحید


•خطیب جمعه وزوان در ادامه فرمودند: برای ایجاد وفاق مدارای رفتاری در میان خودی ها و گذشتن از کنار مسائل کم اهمیت ضروری است . همین رویه باعث شد که منافقین یا مومنان ضعیف الایمان پیامبر خدا را با عبارت ” اذن” یعنی گوش زودباور پندارند و نمی دانستند که این رویه برای این است که در در مسائلی که مصالح کلی نظام باز نمی گردد باید با مدارا رفتار کرد نه با مته به خشخاش گذاشتن. لذا آیه قران فرمود پیامبر خدا را با این عبارت اذیت نکنید این رویه شان به نفع شما است.


وَمِنْهُمُ الَّذِینَ یُؤْذُونَ النَّبِیَّ وَیَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ ۚ قُلْ أُذُنُ خَیْرٍ لَکُمْ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَیُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِینَ وَرَحْمَهٌ لِلَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ ۚ وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ
• آیه قبلی: درباره مولفه قلوبهم است یعنی یکی از مواردی که می توان بدان زکات اختصاص داد زکات به غیر مسلمانان است تا دلش به دست بیاید و از این طریق تبلیغ دین خدا شود.


انما الصدقات للفقرا والمساکین والعاملین علیها والمولفه قلوبهم وفی الرقاب والغارمین وفی سبیل الله وابن السبیل فریضه من الله والله علیم حکیم
زکاتها مخصوص فقرا و مساکین و کارکنانى است که براى (جمع آورى) آن زحمت مى‏کشند، و کسانى که براى جلب محبتشان اقدام مى‏شود، و براى (آزادى) بردگان، و (اداى دین) بدهکاران، و در راه (تقویت آیین) خدا، و واماندگان در راه; این، یک فریضه (مهم) الهى است; و خداوند دانا و حکیم است! (۶۰)


• باید از اخلاق عظیم رسول خدا بهره ببریم:
• خلق عظیم داشتن پیامبر( سوره مبارکه القلم آیه ۴ (وَإِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظیمٍ)ترجمه:
و تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری!


• در امور شهری هم این روحیه به درد می خورد. ما در میان برادران ایمانی با دشمنان روبرو نیستیم تا اشدا علی کفار باشیم با رحماء بینهم روبروییم.
خلاصه: عمران و آبادانی اتفاق نمی افتد مگر در سایه برادری

خطبه دوم:
روایت اخلاقی از امام حسن مجتبی (ع) : ان احسن الحسن الخلق الحسن
مناسبت ها:
• میلاد مسعود امام حسن مجتبی ع . دوران خلافت امام از عبرت های تاریخ
• صبر امام حسن (ع) از مصادیق صبر انقلابی است. صبر آنقدر مهم است که در سوره هود جای آمنوا در بقیه آیات صبر قرار گرفته است . الا الذین صبرو و عملوا الصالحات به جای آمنوا و عملوا الصالحات آمده.
• نمونه ای از رفتار کریمانه و همراه با مدارای امام حسن (ع) : مدارای رفتاری امام حسن در برابر شامی که ایشان را توهین کرد امام با بزرگواری با او برخورد کرد و فرمود شما غریب هستی اگر سرپناه نداری مهمان من باشید اگر مشکل اقتصادی دارید برطرف می کنیم و … ان فرد شرمنده شد و گفت: : اشهدانک خلیفه اللّه فی ارضه ، اللّه اعلم حیث یجعل رسالته
• امام زیباترین لباس را برای نماز می پوشیدند و فرمودند : انّ اللّه جمیل و یحب الجمال ، فاتحمل لربّی و هو یقول : خذو زینتکم عند کل مسجد
• پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: ان هذا ریحانتی و ان ابنی هذا سید: این کودک گل من است، و این پسرم آقا است .
• ۱۴ خرداد روز ارتحال روح خدا و ۱۵ خرداد
با دلی ارام و مطمئن به فضل خدا از میان ما رفت.


• راه امام . اندیشه امام است، توقیفیه نشویم
خط واقعی امام توقف در امام نیست. اگر به این معنا است که هر چه ایشان گفت ملاک است بدون توجه به مقتضیات زمان و مکان . این اندیشه امام نیست.خط امام اگر به معنای خط امام با همه اقتضاء ات ان است یعنی امام و رهبری
• سفارش امام به فرزندشان تا جوان هستید خودسازی کنید. دو رکعت نماز برای خدا بخوانید


وظیفه رهبری :
رهبری و مدیریت در نظام ما: رهبری حافظ اسلام و کلیت نظام جمهوری اسلامی، هماهنگ کننده سه قوا و فرمانده کل قوای مسلح است؛ رهبری تا تشخیص ندهد دخالت نمی کند. امور جاری متولی آن دولت است و …
از امتیازات نظام ما این است که چون آرمان گرا است دارای رهبر است. انقلاب بدون آرمان نمی شود
• قدرشب های قدر را بدانیم
• روز قدس را باشکوه برگزار کنیم این روز ها روز استیصال و درماندگی رژیم غاصب صهیونیستی است.
• نماز جمعه و وحدت همشهریها و تشکر از حضور همسایگان ونداده ای و ازانی


مسجد و هیات امنا و ستاد
از همه می خواهم پیشنهاد دهند برای بهبود وضعیت شهر؛ شورای شهر و هیآت مذهبی ببینند مشکلات چیست لیست کنند همفکری کنند از ظرفیت هیآت و جهت دهی به کارهای خیر و نذورات استفاده کنند .
برای ساخت این مسجد مومنن وارد شده اند ان شاءالله همه از این فرصت استفاده کنیم.
ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
تصاویر: مهدی باتقوا
خلاصه خطبه ها: محسن نقیان
مجری: میثم روستا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۲
حسن خیری

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷ فلات مرکزی ایران به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری در مسجد صاحب الزمان شهر وزوان برگزار گردید.خلاصه خطبه های نماز به همراه تصاویر به شرح زیر می باشد:

اللهم رب شهر رمضان الذی انزلت فیه القرآن…

ماه رمضان امسال، رمضانی متفاوت برای روزه داران و نمازگزاران وزوانی است. به یمن این ماه مبارک، از این پس مردم وزوان هرهفته و به طور مستقل در سنگر نماز جمعه گرد هم آمده و به اقامه نماز جمعه می پردازند.

دومین نماز جمعه مستقل شهر وزوان روز جمعه ۱۳۹۷/۳/۴ مصادف با نهم رمضان المبارک ۱۴۳۹ در محل مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با شکوهی وصف ناشدنی و به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری برگزار شد.

خطیب جمعه وزوان در خطبه اول نماز به بیان اهمیت اصول جامعه ایمانی و اسلامی پرداخت. جمع گرایی می تواند کمک شایانی برای رسیدن به حیات طیبه اسلامی انجام دهد. نماز جمعه از جمله جوامع و مصادیق مهم در این امر است.

انفاق در راه خدا، وظیفه دیگری است که در قبال نعمات الهی داریم. خدای عالی اعلی در آیه ۱۸۰ سوره آل عمران می فرماید:

وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیْرًا لَهُمْ  بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ  سَیُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَلِلَّهِ مِیرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ  وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ

آنان که بخل نموده و از مالی که خدا از فضل خویش به آنها داده حقوق فقیران را ادا نمی‌کنند گمان نکنند این بخل به نفع آنها خواهد بود بلکه به ضرر آنهاست، چه آنکه مالی که در آن بخل ورزند در قیامت زنجیر گردن آنها شود، و تنها خدا وارث آسمانها و زمین است و خدا به کردار شما آگاه است.

لذا باید در رابطه با نعماتی که خدا به ما داده، انفاق کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خیری، در ابتدای خطبه دوم، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کردند و به بیان مناسبت های هفته پرداختند.

-سوم رمضان روز درگذشت شیخ مفید، ایشان ازجمله کسانی هستند که از جانب امام عصر (ارواحنا فداه) نامه هایی دریافت کردند.

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در یکی از نامه ها به شیخ مفید می فرمایند: ما به شما اطمینان می دهیم که هرکس از برادران دینی ات پروای پروردگارش را پیشه سازد و آن چه به گردن دارد ادا کند، در فتنه نابود کننده و گرفتاری های تیره و تار در امان خواهد بود.

-هفتم رمضان سالروز وفات حضرت ابوطالب، پدر بزرگوار امیرالمؤمنین (علیه السلام).

-دهم رمضان سالروز وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها). ایشان نمونه کامل یک زن در اسلام است و نقش این بانوی بزرگ اسلام در جامعه اسلامی بسیار مؤثر و کلیدی است.

-نهم رمضان ۱۲۲۵ هجری قمری سالروز حمله وهابیت به نجف و کربلای معلی.

– در هفته ای که گذشت، بزرگانی را از دست دادیم، معلم اخلاق، مرحوم سید مهدی طباطبایی و همچنین ادمه جمعه ارومیه و شیراز. که برای این عزیزان طلب آمرزش و غفران الهی می کنیم.

 

-و اما مهم ترین مناسبت، سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان که جانانه و پس از نبردهای خانه به خانه محقق شد.

امام امت (رحمت الله علیه) چه زیبا فرمودند: “خرمشهر را خدا آزاد کرد.”

-چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری که به مناسبت مقاومت مردم شریف دزفول نام گذاری شده است.

بخش دوم این خطبه به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اختصاص یافت.ایشان در جمع کارگزاران نظام، بسیار به عزت اسلام و ایران تأکید کردند. از دیگر نکاتی که ایشان در این دیدار فرمودند، بحث سنت الهی است. یکی از سنت هایی که امروزه ما باید قدردان آن باشیم سنت رهبری دینی است.

دکتر خیری، مسئولین را به رعایت فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری توصیه کردند. در مورد برجام اروپایی شروط رهبری بایستی رعایت شود، در غیر این صورت پایبندی ما به برجام بی معناست. امروزه ما در جامعه جهانی باید با سیاست فعال وارد شویم و رفتار کنیم. سیاست منفعل محکوم به شکست است. مشکل کشور ما با باور به خود و مسئله اقتصاد مقاومتی حل می شود.

 

امام جمعه وزوان، در بخش پایانی خطبه ها در مورد مسائل شهری بیان داشتند: باید خدا را شاکر باشیم که هر هفته نماز جمعه در شهر برپا می شود و این توفیق بزرگی است که نصیب مردم وزوان شده است. مسائل مهم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … در شهر با محوریت امام جمعه انجام می شود. لذا همگان باید همکاری کنند تا این مسئله مهم، به نحو احسن انجام شود و امور پشتیبانی و فرهنگ سازی در قالب هیئت امناء و ستاد نماز جمعه فراگیر صورت پذیرد. نماز جمعه یک فرصت طلایی است که ان شاء الله با عزم عمومی و رهبری امام جمعه منجر به پیشرفت همه جانبه شهر خواهد شد.

 

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تصاویر: مهدی باتقوا

خلاصه خطبه ها: محمدرضا یونسی

مجری: محسن روستا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۹
حسن خیری