دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اعلام کرد؛

پیمایش سواد انقلابی دانشجویان در دانشگاه آزاد/ کارگروه تحول علوم انسانی و اسلامی دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

 سه‌شنبه 14 فروردین 1397 - 08:54
حجت الاسلام دکتر حسن خیری سرپرست پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب (بین خبر)

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش تبیین نظر انقلاب اسلامی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی، مطالعه پیمایشی «سواد انقلابی دانشجویان» و انتشار فصلنامه گفتمان اجتماعی انقلاب اسلامی در سال 97 خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن خیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اهم فعالیت‌های پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 اظهار داشت: پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب در صدد است به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی و پژوهشی دانشگاهی و حوزوی همایشی را برگزار کند. این همایش با هدف تبیین نظر انقلاب اسلامی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی و تحلیل مواجهه انقلاب با چالش‌های مختلف و رویکرد تمدن‌سازی انقلاب اسلامی در محورهای مبانی، مولفه‌ها، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و تمدن نوین اسلامی در بهمن‌ماه سال آینده در سه روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در گروه مطالعات میدانی پژوهشکده مطالعه پیمایشی «سواد انقلابی دانشجویان» با هدف شناخت میزان آگاهی دانشجویان نسبت به انقلاب اسلامی و نگرش و انگیزش انقلاب و مطالبات آنان در سطح ملی اجراء خواهد شد.

خیری گفت: فصلنامه گفتمان اجتماعی انقلاب اسلامی زمینه تصویب‌خواهی آن در دست اقدام است و انشاءالله در سال آینده منتشر می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه تحول علوم انسانی و اسلامی از اقدامات پیش‌بینی شده در سال آینده است. مطالعات اولیه صورت پذیرفته، ظرفیت‌های دانشگاه شناسایی شده و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت کم‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع پیگیری می‌شود. تولید رشته‌های جدید، بازنگری در سرفصل‌ها، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های تخصصی مرتبط و نظارت و ارزیابی از اهم وظایف این کارگروه است.

وی از تشکیل کارگروه تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی در سال 97 خبر داد و گفت: این کارگروه بازخوانی هویت و انتقال هویت ملی دینی و انقلابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی را در دستور کار خود خواهد داشت.

خیری همچنین از پیگیری جدی‌تر همایش‌های آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی و کرسی‌های ترویجی در بخش استادان و کرسی‌های آزاد اندیشی در بخش دانشجویان در سال 97 خبر داد و گفت: این موارد از جمله سرفصل‌های فعالیت این پژوهشکده است. در این خصوص آئین‌نامه‌های مربوطه آماده شد و به زودی به صورت بخشنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی از ترمیم ساختار پژوهشکده و تکمیل کادر علمی آن و ایجاد ارتباط وثیق‌تر با واحدهای دانشگاهی برای امسال خبر داد و تاکید کرد: همه این امور به صورت جدی در سال 97 پیگیری خواهند شد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۴۲
حسن خیری