دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

گزارش نماز جمعه ی چهارم خرداد ۹۷ شهر وزوان

شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۹ ب.ظ

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷ فلات مرکزی ایران به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری در مسجد صاحب الزمان شهر وزوان برگزار گردید.خلاصه خطبه های نماز به همراه تصاویر به شرح زیر می باشد:

اللهم رب شهر رمضان الذی انزلت فیه القرآن…

ماه رمضان امسال، رمضانی متفاوت برای روزه داران و نمازگزاران وزوانی است. به یمن این ماه مبارک، از این پس مردم وزوان هرهفته و به طور مستقل در سنگر نماز جمعه گرد هم آمده و به اقامه نماز جمعه می پردازند.

دومین نماز جمعه مستقل شهر وزوان روز جمعه ۱۳۹۷/۳/۴ مصادف با نهم رمضان المبارک ۱۴۳۹ در محل مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با شکوهی وصف ناشدنی و به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری برگزار شد.

خطیب جمعه وزوان در خطبه اول نماز به بیان اهمیت اصول جامعه ایمانی و اسلامی پرداخت. جمع گرایی می تواند کمک شایانی برای رسیدن به حیات طیبه اسلامی انجام دهد. نماز جمعه از جمله جوامع و مصادیق مهم در این امر است.

انفاق در راه خدا، وظیفه دیگری است که در قبال نعمات الهی داریم. خدای عالی اعلی در آیه ۱۸۰ سوره آل عمران می فرماید:

وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیْرًا لَهُمْ  بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ  سَیُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ وَلِلَّهِ مِیرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ  وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ

آنان که بخل نموده و از مالی که خدا از فضل خویش به آنها داده حقوق فقیران را ادا نمی‌کنند گمان نکنند این بخل به نفع آنها خواهد بود بلکه به ضرر آنهاست، چه آنکه مالی که در آن بخل ورزند در قیامت زنجیر گردن آنها شود، و تنها خدا وارث آسمانها و زمین است و خدا به کردار شما آگاه است.

لذا باید در رابطه با نعماتی که خدا به ما داده، انفاق کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خیری، در ابتدای خطبه دوم، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کردند و به بیان مناسبت های هفته پرداختند.

-سوم رمضان روز درگذشت شیخ مفید، ایشان ازجمله کسانی هستند که از جانب امام عصر (ارواحنا فداه) نامه هایی دریافت کردند.

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در یکی از نامه ها به شیخ مفید می فرمایند: ما به شما اطمینان می دهیم که هرکس از برادران دینی ات پروای پروردگارش را پیشه سازد و آن چه به گردن دارد ادا کند، در فتنه نابود کننده و گرفتاری های تیره و تار در امان خواهد بود.

-هفتم رمضان سالروز وفات حضرت ابوطالب، پدر بزرگوار امیرالمؤمنین (علیه السلام).

-دهم رمضان سالروز وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها). ایشان نمونه کامل یک زن در اسلام است و نقش این بانوی بزرگ اسلام در جامعه اسلامی بسیار مؤثر و کلیدی است.

-نهم رمضان ۱۲۲۵ هجری قمری سالروز حمله وهابیت به نجف و کربلای معلی.

– در هفته ای که گذشت، بزرگانی را از دست دادیم، معلم اخلاق، مرحوم سید مهدی طباطبایی و همچنین ادمه جمعه ارومیه و شیراز. که برای این عزیزان طلب آمرزش و غفران الهی می کنیم.

 

-و اما مهم ترین مناسبت، سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان که جانانه و پس از نبردهای خانه به خانه محقق شد.

امام امت (رحمت الله علیه) چه زیبا فرمودند: “خرمشهر را خدا آزاد کرد.”

-چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری که به مناسبت مقاومت مردم شریف دزفول نام گذاری شده است.

بخش دوم این خطبه به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام اختصاص یافت.ایشان در جمع کارگزاران نظام، بسیار به عزت اسلام و ایران تأکید کردند. از دیگر نکاتی که ایشان در این دیدار فرمودند، بحث سنت الهی است. یکی از سنت هایی که امروزه ما باید قدردان آن باشیم سنت رهبری دینی است.

دکتر خیری، مسئولین را به رعایت فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری توصیه کردند. در مورد برجام اروپایی شروط رهبری بایستی رعایت شود، در غیر این صورت پایبندی ما به برجام بی معناست. امروزه ما در جامعه جهانی باید با سیاست فعال وارد شویم و رفتار کنیم. سیاست منفعل محکوم به شکست است. مشکل کشور ما با باور به خود و مسئله اقتصاد مقاومتی حل می شود.

 

امام جمعه وزوان، در بخش پایانی خطبه ها در مورد مسائل شهری بیان داشتند: باید خدا را شاکر باشیم که هر هفته نماز جمعه در شهر برپا می شود و این توفیق بزرگی است که نصیب مردم وزوان شده است. مسائل مهم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … در شهر با محوریت امام جمعه انجام می شود. لذا همگان باید همکاری کنند تا این مسئله مهم، به نحو احسن انجام شود و امور پشتیبانی و فرهنگ سازی در قالب هیئت امناء و ستاد نماز جمعه فراگیر صورت پذیرد. نماز جمعه یک فرصت طلایی است که ان شاء الله با عزم عمومی و رهبری امام جمعه منجر به پیشرفت همه جانبه شهر خواهد شد.

 

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تصاویر: مهدی باتقوا

خلاصه خطبه ها: محمدرضا یونسی

مجری: محسن روستا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۵
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی