دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

بسمه تعالی

خطبه های نماز جمعه وزوان در تاریخ 26 مرداد 97

خطبه اول:

شبکه ولایی: بحث سلام و نصیحت، سلامت روحی روانی

شش اصل صحت و سلامت در طب اسلامی:

  1. آب و هوا 2. تغذیه و اشربه3. خواب و بیداری4. حرکت و سکون5. پاکسازی بدن6. کنترل حالات روحی و روانی

یونس نبی(ع) از دست قوم خود  غضبناک و ناامید شد و کنترل خود را از دست داد با آب و تاریکی و سکوت و بعد خوردن کدو آرامش پیدا می کند.  وذاالنون اذ ذهب مغاضبا فظن ان لن نقدر علیه فنادا فی الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبنا له و نجیناه من الغم فکذلک ننجی المؤمنین

لازمه سلامت روحی روانی  داشتن سعه صدر و حلم و بردباری است.

افَمَن شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلاَمِ فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ؛ کسی را که خداوند سینه اش را برای اسلام گشوده است، پس او بر نوری از سوی پروردگارش است.

خداوند بخاطر شرح صدر بر رسول خدا منت می نهد. الم نشرح لک صدرک، اولیت چیزی که حضرت موسی (ع) از خداوند برای موفقیت در رسالت درخواست می کند سینه گشاده است.رب اشرح لی صدری،  و امیر المؤمنین می فرماید این قلب ها ظروف اند و بهترین آنها با ظرفیت ترین آنها است. یعنی داشتن سینه گشاده : ان هذه القلوب اوعیه فخیرها اوعاها

نشانه‌های شرح صدر

از رسول خدا(ص) درباره نشانه های سینه گشاده سوال شد حضرت در جواب فرمود: «التجافی عن دار الغرور و الانابة الی دار الخلود، و الاستعداد( الاعتداد) للموتِ قبلَ نزوله الموت. یعنی سه نشانه دارد اول خارج شدن از غرور و کبر و دون انابه کردن برای  خانه جاودان  و سوم آمادگی برای مرگ پیش از مردن.

امروز تعریفی که از با سواد می شود چند شاخص است اولین آن این است که فرد بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند .

از جمله اموری که موجب سلامت است صمت و سکوت است.

همچنین امام رضا(ع) می فرماید: سکوت صدقه ای است که به خود می دهی، کسی که سکوت اختیار کرد نجات یافت. در جایی دیگر می فرمایند: از نشانه های دانایی انسان بردباری و خاموشی است.

حضرت علی(ع) می فرماید: صمت باعث نجات از شر زبان، سبب وقار و سنگینی انسان، زمینه ساز پوشش افکار، مقدمه سلامت و دوری از ندامت، حفاظت از حماقت و حضور درقلعه آهنین و مصون ماندن از خطا و لغزش می شود.

رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «من صمت نجا» (جامع السعادات، ج 2، ص 239) یعنى «هر کس صمت اختیار کند، نجات مى‏یابد»

رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: «اخزن لسانک الا من خیر، فانک بذلک تغلب الشیطان»(جامع السعادات، ج 2، ص 339) یعنى «زبانت را نگهدار، مگر از کلام خیر، زیرا تو با این عمل بر شیطان غلبه مى‏کنى».

آلودگی کلامی : یا بنی واقضض من صوتک

امام باقر ع لایسلم احد من الذنوب حتی بخزن لسانه هیچ کس از گناهان سالم نمی ماند مگر اینکه زبانش را نگه دارد.

خطبه دوم:

امام باقر (ع): قولوا للناس احسن ما تحبون ان یقال لکم: بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند درباره مردم بگویید.

تبریک حلول ماه ذی حجه و روز ازدواج امام علی و حضرت زهرا (س)

خانواده مایه آرامش و  سکینه است.

الگوی زندگی امیر المومنین و حضرت زهرا باید مورد توجه قرار گیرد.

امام علی (ع) در خطابی محبت‌آمیز به حضرت زهرا(س) می‌فرمود: «روح من فدای روح تو بُوَد و جان من سپر بلای جان تو باشد.» (کوکب الدری، ج ۱، ص ۱۹۶٫ از علی(ع) نقل می‌کنند: «هرگاه به فاطمه می‌نگریستم، همه ناراحتی‌ها و غم‌هایم برطرف می‌شد.» (بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۳۴)

و حضرت زهرا خطاب به امام علی (ع) می فرماید: یا اباالحسن، انی لاستحیی من الهی ان اکلف نفسک ما لاتقدر علیه.»[12] ای اباالحسن، من از خدای خود شرم دارم که تو را در چیزی که توانش را نداری، به زحمت بیندازم...

-امام علی (ع) می‌فرماید : وقتی بخانه می‌آمدم و به چهره زهرا نگاه می‌کردم تمام غم و اندوهم بر طرف می‌شود.

- تا فاطمه زنده بود او را به خشم نیاوردم و او نیز کاری نکرد که من خشمگین شوم . (فاطمه- دکتر شهیدی- صفحه ۸۰)

-حضرت فاطمه (سلام الله علیها)می فرمایند: «وای به حال زنی که شوهرش را خشمگین کند و خوشا به حال کسی که همسرش از او خشنود باشد. »

شهادت امام باقر ع تسلیت می گویم: 7 ذی الحجه 114شهادت امام محمد باقر ع

باقر العلوم  یعنی شکافنده دانش

4 ساله بودند در عاشورا حضور داشتند.

مادرشان ام عبدالله دختر امام حسن ع بودند. ائمه بعد از جهت پدری حسینی و از جهت مادر حسنی اند.

داستان جابر ابن عبدالله انصاری و سلام رسول خدا: امام باقر ایشان را سلام کردند جابر عرض کرد شما کی هستید ایشان خودشان را معرفی کردند . جابر دست امام را بوسید و خواست پای ایشان راببوسد و عرض کرد رسول خدا فرمود شما نوه من محمد ابن علی ابن الحسین را خواهی دید سلام مرا به ایشان برسان.

27 مرداد روز شهادت حجاج در سال66 را گرامی می داریم و به آل سعود لعن و نفرین خداوند را می فرستیم.

سالروز آزادی آزادگان سرافراز را گرامی می داریم

روز عرفه : دعای عرفه امام حسین ع ، عید قربان، عید غدیر را یادآوری می کنیم و گرامی می داریم.

28 مرداد: کودتای امریکایی انگلیسی علیه دولت مصدق .

نتیجه مذاکره مصدق با امریکا بعد از مواجهه با انگلیس  کودتا علیه او شد. اینها عبرت های تاریخی است.

جدا شدن بحرین از ایران در سال50: امروز گاهی از افتخارات پهلوی می گویند. خوب آن همه توان و سازش نتیجه اش این شد که برای راحت الحلقوم شدن نفت و گاز بحرین این استان می بایست مستقل شود و انگلیس دستور داد و بدون هرگونه مقاومتی شاه پذیرفت. در مجلس 190 نفره آن زمان فقط یک نفر مخالفت کرد. هویدا گفت بحرین مثل دختر دم بختی است که وقت شوهر دادنش رسیده است. اینها حاکمان ما بوده اند. هفت هشت سال بعد در جنگ تحملی این کشور با تمام دنیا مواجه شد و یک وجب از خاکش را به دشمن نداد.

23 مرداد روز مقاومت اسلامی: پیروزی مقاومت 22 دوزه لبنان در برابر رژیم صهیونیستی. لبنان رهبراش توسط فرزندی ایرانی به نام امام موسی صدر انجام شد و بعد حزب الله ایجاد شد و راه تعالی را پیمود.

مقام معظم رهبری بیانات مهمی درباره مشکلات اقتصادی داشتند که چون آب روی آتش بود. که برخی از سرفصل های آن را مورد توجه قرار می دهیم:

  1. نبود بن بست: در کشور هیچ بن بستی وجود ندارد. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرکسی که اعلام کند، ما به بن بست رسیده ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است.
  2. سوء مدیریت

مشکل سکه و ارز و کاهش ارزش ریال حاصل بی‌تدبیری بود

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

  1. دشمن در کمین: آنها کمین گرفته اند تا همچون مگس برروی زخم بنشینند و با سوءاستفاده از مشکلات ناشی از خطای برخی افراد، ناکارآمدی نظام و بن بست در کشور را القاء کنند تا مردم ناامید شوند.
  2. عزم نظام در مقابله با سو استفاده کنندگان: و گفتند: نامه اخیر رئیس قوه قضاییه یک گام مهم و مثبت برای مقابله با فساد و مفسد است.

فساد یک اژدهای هفت سر است که باید با آن به طور کامل و جدی مقابله شود،

  1. فساد سیستمی نیست: برخی درخصوص فساد به گونه ای صحبت می کنند که گویا همه نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می کنند در حالی که اینگونه نیست و ما در کشور، مدیران پاکدست و مؤمن فراوانی داریم و اینگونه سخن گفتن، ظلم به این افراد و ظلم به نظام اسلامی است.

ایشان افزودند: دستگاههای نظارتی وابسته به دستگاههای اطلاعاتی، قوه قضاییه و مجلس نیز باید با قدرت و با چشم باز در میدان باشند و آحاد مردم مؤمن نیز باید با احساس وظیفه، در این خصوص، نقش ایفا کنند.

  1. بصیرت مردمی : ملت ایران همواره در مقابل دشمن بصیرت داشته است و همه باید بدانند که دشمن به دنبال سوءاستفاده از نقطه ضعف ها، بر ضدّ خود مردم است.باید وضعیت امروز ترکیه برای ما پندآموز باشد. با اینکه در باشگاه غرب و هم پیمان غرب است ولی با اندک ناخرسندی غرب مورد تهاجم و تحریم قرار می گیرد . پس اینطور نیست که با نزدیک شدن به آنها در حریم امن قرار بگیریم.
  2. امید به آینده : همچنانکه تا به حال از مراحل سختی عبور کرده است، از این مرحله نیز که آسان تر از مراحل قبلی است، عبور خواهد کرد.
  3. حقوق بشر آمریکایی: حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری دو جنایت هفته اخیر سعودی‌ها در یمن یعنی بمباران یک بیمارستان و حمله به یک ماشین حامل کودکان یمنی و قتل عام دهها کودک بی‌گناه و بی‌پناه افزودند: وجدان جهان در مقابل این جنایات تکان خورد و دولتها نیز ولو به صورت تعارف آمیز اظهار تأسفی کردند اما امریکایی ها به جای محکوم کردن این فجایع، بی‌شرمانه از روابط راهبردی خود با سعودی‌ها حرف زدند و این سؤال را پیش آوردند که آیا مسئولان امریکایی واقعاً انسانند؟
  4. جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد: حضرت آیت الله خامنه ای برجام را نمونه واضح نتیجه مذاکره با امریکا برشمردند که البته برخی خطوط قرمز تعیین شده در آن رعایت نشد.

10. زمان مذاکره: ما فقط وقتی می توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با امریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم و فشارها و هوچی گری های او نتواند در ما تأثیر بگذارد اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است. برخی مسئولان چینی به یکی از بزرگان گفته بود مت تعجب می کنیم که وارد مذاکره با امریکا شده اید .ما شصت سال مقاومت کردیم تا توانستیم تا حدی روی پای خود بایستیم آن وقت به مرور وارد اینگونه مباحث شدیم.

: امام راحل عظیم الشأن هم مذاکره با امریکا را تا وقتی این رژیم آدم نشود ممنوع کرده بود ما هم بر همین نکته تأکید می کنیم.

11. خبر از برنامه ریزی دشمن برای مردادماه

12. دولت باید به کار خود ادامه دهد: می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.

مسائل شهر

برگزاری مسابقه فوتسال کشوری، این کار بزرگی است که در دست اقدام است باید هم تشکر کنم  از برگزار کنندگان بویژه آبشار عاطفه ها  و هم به سهم خود کمک کنیم.

با خبرشدیم خیری سرمایه ای را وقف مسجد الرضا کرده اند از کار خداپسندانه ایشان هم تشکر می کنیم و امید است اینگونه امور که پیش از این در فرهنگ اسلامی ما رواج بیشتری داشته احیاء شود. از این فرضت استفاده می کنیم و از خیرینی چون مرحوم حاج خانعلی مؤسس دانشگاه پیام نور و جناب آقای حاج خانعلی مؤسس کانون قرآن تقدیر می کنیم.

والسلام علیکم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۷
حسن خیری

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

ارائه نقشه راهبردی پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی

 چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 07:45
خیری

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه نقشه راهبردی پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی بر اساس سند تحول علوم انسانی خبر داد.

حجت الاسلام حسن خیری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اساسی ترین کار دانشگاه اسلامی را تحول در علوم انسانی دانست و گفت: گروه مطالعات بنیادین پژوهشکده علوم اجتماعی، کار خود را بر تحول علوم اسلامی متمرکز کرده است. این گروه بر اساس سند تحول علوم انسانی، نقشه راهی تدوین و به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرده است. این نقشه راهبردی اگر مورد تأیید مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، مبنای ادامه این مسیر خواهد بود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی توضیح داد: محورهای این نقشه راه، استاد، کتاب و مدیریت دانش است. برای پیگیری این موضوع 9 میز تخصصی شکل خواهد گرفت و بر اساس این میزهای تخصصی در هر استان، هیأت هایی تحت عنوان اندیشه ورز آن را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: این کار گروه ها شامل هفت الی 9 استاد صاحبنظر در حوزه های مختلف علوم انسانی است که با محوریت بازنگری در رشته ها، تولید رشته های جدید و ترویج دانش علوم انسانی اسلامی مانند تولید کتاب و منابع درسی، تولید کرسی های نظریه پردازی، ترویجی و در قسمت دانشجویی کرسی های آزاداندیشی است.

خیری گفت: این کارگروه ها می توانند تعاملات خود را با مراکز پژوهشی آموزشی توسعه دهند. مراکزی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی، انجمن های اسلامی، حوزه های علمیه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مراکزی از این قبیل که دغدغه پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی را دارند. طبیعتاً تعامل بین دانشگاه و این مراکز، هم افزایی ایجاد می کند.

خیری با تاکید بر اینکه باید در تولید منابع درسی گام های جدی برداشته شود، افزود: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی حضور مناسبی در این حوزه نداشته است؛ اما تقویت همکاری و تعامل بیشتر با مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر می تواند نقش مفیدی داشته باشد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: جهت دهی به نشست های تخصصی اساتید و فصل نامه هایی که در این حوزه وجود دارد، از جمله کارهایی است که در پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/4060/ن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۰۱
حسن خیری

بسمه تعالی

خطبه اول جمهوری اسلامی چیست؟

جمهوری یعنی رای مردم و اسلامی یعنی نظر اسلام. احکام و آموزه های اسلامی

جمهوری مطلق مردم سالاری است .و جمهوری اسلامی مردم سالاری بر پایه نظر کارشناسی اسلامی است.یعنی صلاحدید اکثریت بر مصلحت عمومی

این بر مدار قانون اتفاق می افتد.

فرق استبداد و نظام ولایی چیست؟

در نظام ولایی ولی فقیه حافظ قانون و جهت گیری اسلامی است. مدافع مردم سالاری است.

تفکیک قوا و تصمیم مسئولان را به رسمیت می شناسد.تا جایی که اسلام و ایران به خطر نیفتد مداخله ای نمی کند و الا حکم حکومتی صادر می کند

رهبری تنها در یک جا مدیریت مستقیم دارند و آن هم فرماندهی کل قوا است.

اصل صد و دهم (110) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف رهبری را بیان کرده است:

  1. تعیین سیاستها کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام.
  2. نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام.
  3. فرمان همه‏پرسی.
  4. فرماندهی کل نیروهای مسلح.
  5. اعلام جنگ و صلح و بسیج نیروهای.
  6. نصب و عزل و قبول استعفای‏:
  • فقهای شورای نگهبان.
  • عالیترین مقام قوه قضاییه.
  • رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
  • ریییس ستاد مشترک.
  • فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
  • فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی.
  1. حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه.
  2. حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست، از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام.
  3. امضاء حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از جهت دارا بودن شرایطی که در این قانون می‌آید، باید قبل از انتخابات به تأیید شورای نگهبان و در دوره اول به تأیید رهبری برسد.
  4. عزل رییس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی، یا رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت وی بر اساس اصل هشتاد و نهم.
  5. عفو یا تخفیف مجازات محکومیت در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رییس قوه قضاییه.

مقام معظم رهبری در تبیین محدوده وظایف و اختیارات ولی فقیه نسبت به سایر قوا می فرماید:

«هر کسی به هر اندازه ای که حوزه اختیاراتش هست , همان اندازه باید پاسخگو باشد. البته مسئولیت انقلاب با مدیریت اجرایی کشور فرق دارد: این را توجه داشته باشید, رهبری طبق قانون اساسی - درست هم همین است - مسئولیت اجرایی ندارد؛ جز در زمینه نیروهای مسلح. البته مدیریت انقلاب - که همان رهبری است - مسئولیت حفظ جهت گیری انقلاب و نظام را دارد؛ باید مواظب باشد که انقلاب و نظام از آرمانها منحرف و منصرف نشود؛ فریب دشمن را نخورد, راه عوضی نرود, اینها مسئولیت های رهبری است...» (مقام معظم رهبری, دیدار با دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی, 22/2/1382)

ولایت مطلقه چیست؟

به معنای بی قانونی نیست. ولایت فقیه یعنی ولایت فقاهت و عدالت. و ولایت مطلقه یعنی حفاظت از نظام و قانون و جلوگیری از انحراف در موارد خاصی خلاصه نمی شود.

به عنوان مثال در قضیه برجام هم سیاست ها را بیان کردند و هم دائم از بد عهدی گفتند . همه می دانستند که رهبری راضی با این امر نیست. ولی دخالت مستقیم نکردند. مگر آنجا که به کلیت نظام مربوط می شود. مثلا در مورد گره زدن به توان موشکی یا به حقوق بشر و چیزهایی که استقلال کشور را به خطر می اندازد.

مثال دیگر: امام در قضیه قائم مقامی آقای منتظری به رغم اعتقادشان مخالفت نکردند ولی بعد دیدند صلاح نیست. یا با بازرگان موافق نبودند و یا با بنی صدر موافق نبودند ولی رای مردم را محترم شمردند. مقام معظم رهبری هم در همه انتخابات ها با تمام وجود راهی که مردم برگزیدند را پاس داشتند. این یک الگوی موفق از دموکراسی است.

امروز ایران عزیز و مقتدر است و دشمنان این را نمی خواهند.و اینها به یمن رهبری ولایت فقیه است لذا آن را آماج تبلیغات سو خود قرار داده اند.

اینجا است که سخن امام حکیم و فرزانه معنا پیدا می کند که پشتیبان ولی فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد.

این نظام نظام مقتدر و با صلابت است دیگر استکبار در اینجا نمی تواند دخالت کند . در خاطرات درباریان شاه هست که روزی شاه وارد دفتر کارش شد و به جای نشست روی صندلی خود روی صندلی ارباب رجوع نشست . می گوید گفتم اعلی حضرت چرا اینجا نشسته اید می گوید الان سفیر امریکا اینجا بد و گفت دیگر باید ایران را ترک کنی و بروی

مواظب باشیم دچار سنت کفران نعمت نشویم. مواظب باشیم تبلیغات گسترده حواس ما را پرت نکند. در روز عاشورا وقتی امام حسین می خواستند صحبت کنند فرماندهان دستور دادند اسب ها را به صدا دربیاورند و سرو صدا برپا کنند تا صدای امام حسین  علیه السلام به گوش مردم نرسد. امروز هم همه بوقها به صدا در آمده است مواظب باشیم گول نخوریم.

این نظام مشروعیتش الهی است یعنی با شرایطی که اسلام فرموده ولی فقیه واجد شرایط زعامت را برعهده می گیرند ولی این نظام جمهوری هم هست یعنی این نظام تاکنون بر دوش مردم حمل شده است وظیفه پاسداشت نظام به عهده مردم بوده است این مقبولیت را باید حفظ کند این دو به این نظام اقتدار می دهند . کدهای غلط داده نشود.

سوال: چرا رهبری وارد نمی شوند. چرا دخالت نمی کنند؟

ما در نظامی هستیم که با استبداد فاصله دارد. قانون حاکم است.

اختیارات رهبری: آنجا که رهبری راه را نشان می دهند می گویند رهبری انتخابات مهندسی شده می خواهند . آنجا که مشکلاتی بوجود می آید می گویند رهبری چرا جلوگیری نمی کنند.

این نظام تعریف دارد. رهبری تا جایی که اصل نظام به خطر نیفتد از حکم حکومتی استفاده نمی کنند. قوا باید کار خودشان را بکنند.

مردم سالاری حاکم است. می دانیم در برخی موارد گفته می شد که نظر رهبری کس دیگری است اما رهبری دخالت نمی کردند بلکه حمایت می کنند از انتخاب مردم

بعلاوه انتخابات مردم و رسیدن به مشکلات و خودشان مشکلات را حل کردن، مردم را به بلوغ رسانده. احساس می کنند خودشان در سرنوشتشان دخیل اند و این چیز با ارزشی است.

خطبه دوم:

شهادت امام ج.اد علیه السلام را تسلیت گفتند و روایتی را از امام جواد ع  بیان کردند امام جواد (ع) می فرماید«الْمُؤْمِنُ یحْتَاجُ إِلَی ثَلَاثِ خِصَالٍ تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ ینْصَحُهُ.»[

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق)، کنیه ایشان ابوجعفر ثانی است. و ۱۷ سال امامت کردند و در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند. در میان امامان شیعه، وی جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده است.

امام جواد در حدود ۸ سالگی، به امامت رسید. این مسئله در زمان حیات امام رضا(ع) نیز مطرح بود. حضرت رضا در واکنش به کسانی که خردسالی امام جواد را مطرح می‌کردند به نبوت حضرت عیسی در کودکی استناد می‌کرد و می‌فرمود: «سن عیسی هنگامی که نبوت به وی عطا شد کمتر از سن فرزند من بوده است.»[

برخی از منابع، دلیل ملقب شدن امام نهم شیعیان به جواد را، کثرت بخشش و احسان او به مردم دانسته‌اند.حضرت جواد از همان سال‌های اولیهٔ زندگی، به سخاوتمندی معروف و زبانزد بوده است.

برخی علت شهادت امام را سعایت ابن ابی‌داود (قاضی بغداد) در نزد معتصم عباسی دانسته‌اندو ایشان را باب الحوائج می‌خوانند

  • شهید حججی؛ رویش های انقلاب

هویت تاریخی بسیار مهم است. اینکه عده ای در مسجد گوهرشاد بیایند از رضاشاه تعریف کنند معنایش این است که هیچ از تاریخ خبر ندارند. در جایی که رضا شاه مردم را به توپ بسته تعریف از او بشود موضوع عجیبی است. امروز چالش اساسی ما چالش هویتی و انتقال هویتی است.

چقدر در مورد شهید حججی و حججی ها کار هنری و اطلاع رسانی کردیم. اینها اسطورهای ما هستند . باید نسل جدید اینها را بشناسد.اینها علی اکبر های زمان هستند. قطره ای از غیرت ینها می تواند جهانی را باغیرت کند.

از ویژگی های ماندگاری انقلاب انتقال به نسل سوم است.

  • ·      جنگ اقتصادی تمام عیار،

جنگ نظامی هم ریشه در جنگ اقتصادی دارد:  فقط در سال 2012 بالغ بر 1735 میلیارد دلار صرف جنگ شده در حالی که با 135 میلیاد دلار فقر در جهان ریشه کن می شود. حقوق بشر و امثال آن بهانه است.؛ بزرگترین فروشنده سلاح های کشتار جمعی امریکا است.

جنگ یمن برای فروش اسلحه به عربستان و امارات و متحدان آنها است. مافیای اسلحه فروشان تولید کننده جنگ اند.

  • ·      دشمن اصلی در جنگ اقتصادی در درون وجود دارد:

فساد، اقتصاد رانتی به جای مولد، اقتصاد رفاقتی به جای رقابتی، گردش کم نحبگانی کشور از مسائل اقتصادی ما است.

آنچه مسلم است اینکه:

1.زودتر می بایست درباره اقتصاد رانتی اقدام می کردند

2. تیم اقتصادی کنونی ضعیف است.

3. سخن از شفافیت و عمل به رانت؛ دائم می شنویم باید شفافیت ایجاد کرد خوب چه کسی باید شفافیت ایجاد کند غیر از سه قوا. مجریه، قضائیه و مقننه؟

4. ضرورت برگشت به خویشتن و درک فرصت های موجود داخلی

5. ضرورت شناخت منافقین : منظور فقط سازمان منافقین نیست. انان که نانشان در توطئه و آشوب است با نظام ولایی میانه خوشی ندارند.

6. امروز هر روز انبار احتکار را شناسایی و پلمپ می کنند خوب تا حالا کجا بودید. معلوم است می توانید کنترل کنید.

7. به مسئولان این نکته شهید ایت الله مدنی را تذکر می دهم که گریه می کرد و می گفت می ترسم روز قیامت بگویند همانطور که زنان مصر جمال یوسف را دیدند و دستهایشان را به جای ترنج بریدند. به ما هم دولت دادند و دستهایمان را بریدیم. به هوش باشید

8. اگر این اوضاع نابسامان این پیام را داشته باشد که مشکل ما اشرافیت و نابرابری است و این به گفتمان عمومی تبدیل شود که مسئولان باید به فکر مردم باشند و از اشرافیت فاصله بگیرند این تهدید به فرصت تبدیل شده است.

9. در گفتمان سازی و تبدیل گفتمان به فرهنگ ضعیف عمل کرده ایم.شما نگاه کنید هر چه از حدوث انقلاب فاصله گرفته این مخصوصا بعد از پایان دفاع مقدس گفتمان و ادبیات انقلاب در بعضی موارد کم سو و کم نور شده است. اول انقلاب مسئولان برادر و خواهر خطاب می شدند بعد این عبارات ضد ارزشی شد و خطاب اداری شد جناب آقای دکتر و مهندس و سرکر خانم. دیگر از برادر و خواهر خبری که نبود بلکه یک کارمند و کارگر به خود اجازه نمی دهد به رئیسش برادر خطاب کند او ناراحت می شود و این از ادبیات سلسله مراتبی خارج است . مشکل از اینجا شروع شد . مثل اینکه به یک استاد دانشگاه بگویی حاج آقا به او برمی خورد. این رگه های روشنفکری را جلال آل احمد در کتاب خدمت و خیانت روشنفکر به خوبی به تصویر کشیده است. می گوید اینها استاد هستند اما نمی توان به آنها اوستا خطاب کرد. پاتوق خاص خود را دارند پیپ می کشند. از مردم فاصله دارند. همین وضعیت بلایی است که امروز سر مسئلان ما دارد می آید. باید مراقب بود.

بلوغ انقلاب در چهل سالگی به احیای ادبیات انقلابی است.

روز خبرنگار: تشکر از سایت ها و فضاهای اجتماعی سالم. قدری باید با برنامه و تخصصی تر اقدام شود.

از حضور فرماندار محترم و مسئولان همراه قدردانی و آرزئی توفیق شد.

والسلام علیکم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۳۵
حسن خیری

گزارش تصویری نماز جمعه ی دوازدهم مرداد ماه ۹۷ شهر وزوان به همراه خلاصه خطبه ها

گزارش تصویری نماز جمعه ی دوازدهم مرداد ماه ۹۷ شهر وزوان به همراه خلاصه خطبه ها

ب

بسمه تعالی

نماز جمعه 12 مرداد ماه 97 به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری در شهر وزوان

خطبه اول ادامه بحث درباره شبکه ولایی با دو ویژگی ک سلام و نصیحت:

در آخرین آیه سوره فتح جامعه مومنان را با مثال به تصوریر کشیده است. مضمون آیه این است که  مؤمنان نسبت به کفار شدید و نسبت به هم اهل رحمت اند. نمونه این انسانها در تورات و انجیل نیز آمده. با این خصلت جامعه ای تولید می شود که چون نهالی ماند که به مرور زمان درخت تنومندی شده و روی پای خود می ایستد و این تنومندی باعث تعجب کشاورزان شده یعنی کارشناسان و تحلیل گران اجتماعی و سیاسی از این جامعه قدرتمند تعجب می کنند.  بنابر این با دوستی و سرپرستی که مؤمنان نسبت به هم دارند و تبری که از کفار دارند جامعه قدرتمند و مستقل شکل می گیرد.

خطبه ها با بحث جایگاه سلام در آموزه های اسلام ادامه یافت.

سلام نام خداوند است. هو الله الذی لا اله الا هو الملک القدوس السلام ...» ( حشر22 )  

 فَإِذَا دَخَلْتُم بُیُوتًا فَسَلِّمُوا عَلَى أَنفُسِکُمْ تَحِیَّهً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَکَهً طَیِّبَهً کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآیَاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُون؛ (61؛ نور)

 

 آیه ۳۲ سوره نحل با این مضمون «الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلآئِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُواْ الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ» 

سوره زمر: و سیق الذین اتقوا ربهم الی الجنه زمرا حتی اذا جاؤها و فتحت ابوابها وقال لهم خزنتها سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین ): در این آیه می فرماید کسانی که اهل تقوا هستند به سمت بهشت گروه گروه سوق داده می شوند. سوق دادن جایی است که گویا با اکراه به سوی جایی روانه می شوند . در این خصوص در تفاسیر احتمالاتی گفته شده است از جمله:

چون در انتظار دوستانشان هستند و چشم به راهند. در حال درنگ هستند لذا آنها را هل می دهند.

یا به خاطر غرق شدن در ذات خدا، بهشت برایشان لذت ندارد ملاقات با خدا لذت بخش است

با این عبارت شوق بهشت به بهشتیان را ترسیم کرده است.

یا امام حسین به دیدارشان می آید دور حضرت جمع می شوند فرشته ها مجبور می شوند آنها را گروو گروه به بهشت هل بدهند.

از آیه استفاده می شود که در مورد بهشتیان درها از قبل گشوده شده در مورد دوزخیان درها باز می شود. مثل در زندان که باید در وقت اضطرار ی باز شود. لذا می فرماید: و سیق الذین کفروا الی جهنم زمرا حتی اذاجاؤها فتحت ابوابها و قال لهم خزنتها الم یاتکم رسل منکم یتلون علیکم ایات ربکم و ینذرونکم لقاء یومکم هذا قالوا بلی ولکن حقت کلمه العذاب علی الکافرین

در مورد دوزخیان اولین سخن فرشته ها چرا به این روز افتادید. در مورد بهشتیان سلام بر شما

آیه قبل: قیل ادخلوآ ابواب جهنم خالدین فیها فبئس مثوی المتکبرین

سرچشمه بدی ها تکبر است

 در روایت می فرماید کسی که اندکی در قلبش کبر و غرور باشد وارد بهشت نمی شود: لا یدخل الجنة من فى قلبه مثقال ذرة من کبر

سلام اهل بهشت به یکدیگر: تحیتهم فیها سلام ..» درقیامت به هرسو بنگری سلام است و بهشتیان اهل صفا وصمیمیت و سلام اند نه نزاع و قهر (ابراهیم -23 )
تحیتهم یوم یلقونه سلام ...» تحیت آنان در روزی که خدا را ملاقات می کنند سلام است سلام درود بهشتی و بهشتیان است (تفسیرنور احزاب -44 )
ونادوا اصحاب الجنه ان سلام علیکم » و ندا می دهند اصحاب بهشت که سلام بر شما باد (اعراف -64 )
«اولئک یجزون الغرفه بما صبروا و یلقون فیها تحیه و سلاما»

لایسمعون فیها لغوا الا سلاما ...» درآنجا سخن بیهوده نمی شنوند و گفتارشان جزسلام نیست.(مریم /62 ).

سلام نام بهشت: لهم دارالسلام عند ربهم ..

و الله یدعوا الی دارالسلام ...» و خداوند مردم را به سر منزل سلامت و سعادت بهشت می خواند. (یونس /52

------------

خطبه دوم:  

پس از حمد الهی در بخش تذکر اخلاقی به آیه و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین اشاره شد و اینکه دشمنان برنامه ریزی می کنند و خدا نیز برنامه ریزی می کند و خداوند بهترین برنامه ریز است توضیح داده شد. و نتیجه گرفته شد که مؤمن امورش را به خدا تفویض می کند : و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد و در این خصوص شعر قیصر امین پور گویای مطلب است که :

گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
                                     گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود
گاهی بساط عیش خودش جور میشود
                                     گاهی دگر تهیه بدستور میشود
گه جور میشود خود آن بی مقدمه
                                    گه با دو صد مقدمه ناجور میشود
گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
                                    گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود
گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست
                                  گاهی تمام شهر گدای تو میشود
گاهی برای خنده دلم تنگ میشود
                                 گاهی دلم تراشه ای از سنگ میشود
گاهی تمام آبی این آسمان ما
                                   یکباره تیره گشته و بی رنگ میشود
گاهی نفس به تیزی شمشیر میشود
                                   از هرچه زندگیست دلت سیر میشود
گویی به خواب بود جوانی مان گذشت
                                  گاهی چه زود فرصتمان دیر میشود
کاری ندارم کجایی چه میکنی
                                 بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود

**

در ادامه به حث منسبت های هفته اشاره شد

  1. فتنه اکبر در دست اقدام است. بحث آن جنگ اقتصادی است.

سال 80 فرمان هشت ماده ای مقام معظم اهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر کردند و می بایست آن مبنای عمل قرار می گرفت.

امروز با این جنگ تلاش می شود بر افکار عمومی نفوذ کرده و گرد  ناامیدی بپاشند. و از ترفندهای آنها تهدید و تطمیع و به اصطلاح موضوع چماق و هویج است.

تحولات انقلاب نشان داده مردم جلوتر از سیاستمداران خود حرکت کرده اند و تاکنون نصرت ها به دست مردم بوده است.

حواس مردم نباید پرت شود. جنگ اقتصادی در اداره خزانه داری امریکا رهبری می شود و اینکه یک دفعه ترامپ مذاکره را مطرح می کند اید هشیار بود که چه ترفند جدیدی در کار است یا نمی خواهند دو دستگی در کشور ایجاد کنند. حواسها را پرت کنند به جای اینکه از دشمن قطع امید کنند. دوباره بحث های بی حاصل فرسایشی مذاکره را راه بیندازند. چند بار باید از یک سوراخ گزیده شویم.

بدیهی صهیونیست ها برای مبارزه با انقلاب انگیزه داشته باشند. ترس صهیونیست ها از پیش گویی هایی است که در کتب مقدس آنها آمده است که حکومت آخر الزمانی آنها به دست ایرانی ها نابود می شود. آمریکا هم انگیزه دارد چرا که طبق پیش بینی تحلیل گران جهان چند قطبی هواهد شد و در کنار چین و روسیه و هند ایران از جمله ابرقدرتان جهان خواهد بود.

امروز مسئولان باید به خود بیایند و طبق خواسته مردم و مرجعیت سه قوا به تکلیف خود سریعا عمل کنند و با فساد مبارزه کنند.

دل دادن به مذاکرات بی حاصل ما را مشمول این آیه قرار می دهد که : و لئن اتبعت اهواءهم بعد الذی جاءک من العلم ما لک من الله من ولی و لا نصیر.یعنی دیگر نباید توقع نصرت الهی داشته باشند.

مناسبت دیگر عبرت آموز انقلاب مشروطه در ایران14 مرداد 1285 و 11 مرداد روز به دار زدن شیخ فضل الله نوری است . انقلاب به بی راهه رفت و پس از سه سال یکی از رهبران را به چوبه دار بردند. سخن شیخ این بود که انقلابی که از دیگ پلوی سفارت انگلیس درآمد به درد ما نمی خورد.

این دوران همزمان بود با کشف نفت در ایران. کشف نفت که به قول خودشان خون در رگهای انگلیس بود برای ایران قحطی بزرگی را موجب شد که نصف جمعیت یعنی نه میلیون نفر از فقر و فلاکت و بیماری به خاطر حضور نیروهای انگلیسی در ایران جان دادند. کتاب قحطی بزرگ اثر محمد قلی مجد را بخوانید تا به عمق فاجعه آشنا شوید. 15 سال بعد از مشروطه رضاخان را به عنوان منجی این وضعیت ساختگی سرکار آورند.این کشور عبرت های زیادی را پشت سرگذاشته که سیاستمداران باید بدان توجه کنند.

امروز در یمن همین اتفاق در حال تکرار است و دولت های به اصطلاح طرفدار حقوق بشر بانی این کار هستند و کسی از مراکز حقوقی بشری نیست که به داد آنها برسد. در لیبی همین طور در بایکوت خبری دارد این اتفاق می افتد .

در ادامه به تشریح جاسوس انگلیسی به نام سید جیکاک پرداخته شد. و تشریح شد که چگونه انگلسی برای رسید به منافع خود سرمایه گذاری می کند.

موضوع بعد بحث کنکور بود که با انتقاد امام جمعه مواجه شده که در حالی که صندلی خالی در دانشگاهها اس چرا طوری برنامه ریزی شده که یک سال جوانان این کشور باید تحت بیشترین فشارهای روانی و استرس بسر برند.آنهم دانشگاهی که مدارک آن ضمانت اشتغال هم ندارد.

در بحث مناسبت های شهری بر عزم جدی برای پایان دادن به وضعیت موقت بودن امام جمعه تصریح کردند و گفته شد که برای حفظ این سنگر مؤمنان باید با جدیت بیشتری به تعهدات و تکلیف خود عمل کنند.

خاطر نشان می شود نماز جمعه این هفته همچون هفته های قبل با شکوه تمام و حضور مؤمنانی از روستاهای اطراف برگزار گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۱
حسن خیری
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷- ۲۵: ۱۳
دبیر همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی عنوان کرد
خیری گفت: همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی مختص احزاب دانشگاه ها  حوزه های علمیه نیست بلکه عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند لذا در چینش موضوعات کار جناحی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج دکتر خیری دبیر همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی کارنامه  نظام جمهوری اسلامی ایران  در نشست خبری این همایش گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای سرمایه های عظیمی همچون خودباوری با اتکا به خدا باوری مسئولیت پذیری اعتقاد به تجربه رهبری دینی است  بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب ها برگزار کرد.

وی افزود: مهمترین اهداف برگزاری همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب تبیین  مبانی نظری انقلاب اسلامی، واکاوی کارآمدی نظام ،تبیین مواجهه انقلاب با چالش ها و نگاه به آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است.همچنین این همایش در ۶ محور اصلی مبنا شناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست امنیت و دفاع، اقتصاد صنعت تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیش رو برگزار می شود.همچنین محورهای همایش با زیر محورهای  فقهی، قرانی جامعه شناسی، هویت دینی، قانون‌مداری و اخلاق مداری، مصلحت و حکم حکومتی  برگزار می شود.

خیری تصریح کرد از دیگر بخش‌های همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی استنطاق از شخصیتهای برجسته انقلاب در موضوعات اساسی نظام است همچنین این همایش به برنامه‌های جنبی همچون برگزاری کرسی‌های تدرویجی، کارگاه ها، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی جشنواره‌های ادبی، هنری و نمایشی می پردازد. گفتنی است این همایش امتیازاتی را نیز برای محققان مانند چاپ مقاله در مجلات معتبر حمایت از رساله های دکترا و پایان نامه مرتبط با این موضوع در نظر دارد.

وی عنوان کرد: دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس سیاستگذاری همایش و نیز دکتر کلانتری به عنوان رئیس همایش فعالیت می کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده نهم تا یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ تاریخ برگزاری همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب اسلامی خواهد بود. همچنین آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۳۰ شهریور ماه سال جاری و نیز آخرین مهلت ارسال اصل مقاله ۳۰ آبان ماه ۹۷ و همچنین اعلام نتایج داوری در ۲۰ دی ماه امسال خواهد بود.

گفتنی است در این همایش بین المللی سازمان ها و مراکز دانشگاهی و پژوهشی مختلف همکاری دارند که از جمله آنها می توان به پژوهشگاه فرهنگ اسلامی، موسسه آموزشی امام خمینی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دانشگاه باقرالعلوم، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق علیه السلام،جامعة المصطفی العالمیه معاونت مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه و... اشاره کرد.

خیری تصریح کرد: در راستای توانبخشی و استحکام بخشی به مقالات این همایش از دبیران تخصصی استفاده شده است این دبیران علاوه بر حضور دبیر علمی به بررسی دقیق و موشکافانه مقالات علمی می پردازند همچنین برای این همایش سامانه ای به سه زبان به آدرس www.Icciri.Ir  پیش بینی شده است که از همه سازمانها صاحبنظران محققان و دانشجویان دعوت می‌شود تا به عنوان یک متعهد انقلابی در راستای ادای دین به کسانی که راه انقلاب اسلامی را برای ما باز کردند وارد عرصه شده و به تبیین مبانی انقلاب اسلامی بپردازند، از چالش های آن صحبت کنند تا آیندگان و نسل‌های آینده با ژرفا و عمق انقلاب آشنا شوند.

وی افزود: آثار و مقالات ارائه شده در همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب با نام مراکز و  و محققان چاپ می شود به گونه ای که حق ناشر محفوظ خواهد ماند.گفتنی است این همایش به سیر و سلوک انقلابی و رفتار جهادی می پردازد و لازم است تا نسل آینده در قالب آثار پژوهشی و مکتوب با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند.

خیری خاطرنشان کرد یکی از مهمترین چالشهای انقلاب اسلامی های آن با نسل‌های آینده است و ما رسانه‌ها نباید بگذاریم که مفاهیم عمیق و بنیادین این انقلاب به دست آیندگان نرسد همچنین از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که باید بر روی آن کار شود زمینه سازی برای تمدن سازی اسلامی است.

وی با اشاره به بودجه همایش بین المللی دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مسئولین دانشگاه آزاد برای آنکه هزینه‌کرد منطقی داشته باشند از هیچ کاری دریغ نکرده اند برهمین اساس با هزینه‌های پیش‌بینی‌شده ۱۰۰ مقاله سفارشی داخلی و ۵۰ مقاله سفارشی خارجی در این همایش در نظر گرفته شده است همچنین حدود ۲۰ دستگاه و ارگان با این همایش همکاری دارند که سهمی در هزینه کردها خواهند داشت.

خیری با اشاره به حضور مهمان های خارجی در همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی کارآمدی کارنامه نظام  عنوان کرد: حضور کمیته های بین المللی در این همایش موجب رایزنی‌های موفق با محققان و اندیشمندان کشورهای مختلف جهان شده است تا در این همایش حضور پیدا کنند اما  پیش بینی در خصوص تعداد و اشخاص مهمان های خارجی نداریم ولی اطلاع رسانی ما در حوزه بین الملل جامع و کامل است.

 

وی افزود: همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی مختص احزاب دانشگاه ها  حوزه های علمیه نیست بلکه عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند لذا در چینش موضوعات کار جناحی صورت نگرفته است و به صورت آزاد به نقد منصفانه دولت ها و عملکرد آنها می پردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۸
حسن خیری

باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل آینده تبیین و گردآوری کنیم

 سه‌شنبه 9 مرداد 1397 - 12:21
   
 کد مطلب: 963495
1

دبیر همایش دستاوردها و ظرفیت های انقلاب اسلامی گفت: یک تجربه مدیریتی و رهبری دینی با رابطه ی امام و امت منجر به پیروزی انقلاب شده است هم چنین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای سرمایه های عظیمی است که با خودباوری امت شکل گرفت.

اخبار مرتبط

 اسکندری:10 جلد کتاب با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد در چهلمین سال انقلاب منتشر می شود

انقلاب اسلامی، هویت دینی، انقلابی و مذهبی را تقویت کرد

حجت الاسلام کلانتری: دستگاه ها مکلفند دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان معرفی کنند

نشست خبری همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری دبیر همایش دستاوردها و ظرفیت های انقلاب اسلامی در نشست خبری همایش گفت: انقلاب نمودِ ورود دین به عرصه حیات سیاسی و اجتماعی، مواجه تمام قد در برابر استکبار و تولید کننده مردان بزرگی همچون شهید حججی بوده است.
او افزود: یک تجربه مدیریتی و رهبری دینی با رابطه ی امام و امت منجر به پیروزی انقلاب شده است هم چنین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای سرمایه های عظیمی است که با خودباوری امت شکل گرفت.
خیری ادامه داد: معرفت عمیق و نصرت الهی، اعتقاد به تجربه ی موفق رهبری دینی، بی اعتمادی به دیگران و دوری از رجزخوانی بیگانگان و ضرورت انتقال انقلاب هویتی به نسل آینده مهمترین سرمایه های انقلاب هستند.
خیری گفت: تبیین ظرفیت های عملی و نظری، تبیین کارنامه کارآمدی نظام، تبیین و تحلیل مواجه نظام جمهوری اسلامی با چالش های مختلف از جمله اهداف این همایش خواهند بود.

دبیر همایش ظرفیت های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: محورهای اصلی این همایش شامل مبنا شناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیش رو است و برای هر کدام از این محورها زیرمحورهایی در نظر گرفته شده است که در راهنمای همایش آورده شده است.

او با بیان اینکه فراخوان همایش اعلام شده است افزود: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 30 شهریور 1397 و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا 30 آبان ماه 1397 است.

حجت الاسلام خیری گفت: 20 سازمان در برگزاری این همایش با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که از جمله آنها می‌توان دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی‌های نهاد ریاست‌جمهوری را نام برد.

انتهای پیام /

167 / 167
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۷
حسن خیری

دبیر همایش ظرفیت های انقلاب اسلامی در پاسخ به ایسکانیوز:

انقلاب اسلامی، هویت دینی، انقلابی و مذهبی را تقویت کرد

 سه‌شنبه 9 مرداد 1397 - 12:07
   
 کد مطلب: 963486
ب

نشست خبری همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ساختمان رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

اخبار مرتبط

 اسکندری:10 جلد کتاب با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد در چهلمین سال انقلاب منتشر می شود

باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل آینده تبیین و گردآوری کنیم

حجت الاسلام کلانتری: دستگاه ها مکلفند دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان معرفی کنند

نشست خبری همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شود

همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این نشست دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر خیری دبیر همایش، دکتر نصیری مدیر کل فرهنکی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا واعظی رئیس کمیته رسانه همایش حضور داشتند.

حجت الاسلام خیری دبیر این همایش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر بزرگترین دستاورد و مهم ترین چالش انقلاب اسلامی گفت: اگر شخص بنده سوال شود که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی چیست، می گویم این انقلاب، زمینه سازی تمدن نوین اسلامی انجام داد، دین که از صحنه خارج شده بود را به میدان آورد و هویت دینی، انقلابی و مذهبی را تقویت کرد و ما را به سمت جامعه مهدویت رهنمون و هدایت کرد. این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که طبیعتا با کلمه توحید و توحید کلمه به قول امام خمینی(ره) اتفاق افتاده است.

وی افزود: به نظر من، بزرگترین چالش انقلاب این است که در انتقال این مبانی و دستاوردها کوتاهی کنیم، تمام تلاش دشمن این است که یک انقطاع نسلی اتفاق بیفتد. می دانید که بحث فرهنگ، بحثی مهم است که باید با ابزارهای خاص منتقل شود، بزرگترین چالش ما این است که درگیر مسائل فرعی شویم و نتوانیم به نحو درست هویت انقلابی ، اسلامی، مبانی اهل بیت و رابطه امامت و امت را به نسل آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

167 / 167
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۴
حسن خیری

نشست خبری همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می شود

 دوشنبه 8 مرداد 1397 - 16:28
   
 کد مطلب: 963429
.

همایش بین المللی « ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران به همت دانشگاه آزاد اسلامی بهمن ماه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

همایش بین المللی ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی برگزار می شود

واکاوی ظرفیت های انقلاب و کارنامه درخشان آموزش عالی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی

 سپاه پاسداران و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دو مولود انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزار می کند. این همایش از 9 الی 11 بهمن ماه سال جاری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

از جمله اهداف این همایش می توان به تبیین ظرفیت های نظری و عملی انقلاب اسلامی، تبیین و واکاری کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین و تحلیل مواجهه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش های مختلف و آینده پژوهی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

محورهای اصلی این همایش شامل مبنا شناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیش رو است.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 30 شهریور 1397 و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا 30 آبان ماه 1397 است.

به همین مناسبت فردا سه شنبه نهم مردادماه نشست خبری با حضور حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم انسانی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر صالح اسکندری سرپرست امور چاپ، انتشارات و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان فرهیختگان برگزار می شود.22:05:48

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۰۶
حسن خیری

لیست مقالات پذیرفته شده کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی؛ با اشراف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

 

حسن خیری

1/ 517

تبارشناسی و مبناشناسی مطالعات اجتماعی اندیشمندان شیعه

انسانی

مقاله

بسمه تعالی

تبارشناسی و گونه شناسی مطالعات اجتماعی اسلامی

 

                                                                حسن خیری[1]

 

چکیده:

تبار شناسی و گونه شناسی دو موضوعی است که در این مقال مورد بررسی قرار گرفته است. بی تردید اندیشه های انسانی دارای مبادی و مبانی ای است که شاکله شخصیتی و ذهنی متفکر را شکل داده است. بر این مبنا سخن از بومی سازی و تولید دانش اسلامی قابل توجیه است و نمی توان بدون نقد و ابرام با علوم رایج و وارداتی مواجه شد. خاستگاه متفاوت اندیشه ورزی اسلامی نوع متمایزی از دانش و اندیشه را در طول تاریخ عرضه کرده است. در این مقال تلاش شده با بهره گیری از تحلیل محتوا و استنطاق، مهم ترین عناصر تباری اندیشه های اسلامی واکاوی شود و نمونه ها و گونه هایی از اندیشه ورزی در این فضا بیان گردد. برداشت از موقعیت وحی، رویکرد رئالیستی اسلام، اعتقاد به فطرت داشتن انسان و اقتضاءات آن ، تأکید بر محبت و عدالت و تمایز حقوق به حق الله و حق الناس از موضوعاتی است که در ذیل تبار شناسی مورد توجه قرار گرفته است.  تولید اندیشه هایی چون اندیشه های علامه جوادی آملی ، شهید مطهری، امام خمینی و مقام معظم رهبری و مکتب تفکیک و مکتب سنت گرایان از عناوینی است که در بخش گونه شناسی اشاره شده است.

کلید واژه ها: تبارشناسی ، گونه شناسی، فطرت، عقل، وحی، کنش، ساخت، تضاد، وفاق، رئالیسم اسلامی



[1] دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی نراق و عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۹
حسن خیری

ه مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

 جمعه 29 تیر 1397 - 11:07
   
11

همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران از 9 الی 11 بهمن ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزار می کند. این همایش از 9 الی 11 بهمن ماه سال جاری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

از جمله اهداف این همایش می توان به تبیین ظرفیت های نظری و عملی انقلاب اسلامی، تبیین و واکاری کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین و تحلیل مواجهه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش های مختلف و آینده پژوهی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

محورهای اصلی این همایش شامل مبنا شناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیش رو است.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 30 شهریور 1397 و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا 30 آبان ماه 1397 است.

از جمله امتیازات این همایش می توان به چاپ مقالات برگزیده در مجلات علمی- پژوهشی با مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و حمایت از رساله های دکتری و پایان نامه های مرتبط اشاره کرد.

برای جزئیات بیشتر این همایش اینجا کلیک کنید.

201

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۰
حسن خیری

مقاله پذیرفته شده و برگزیده شده برای ارائه در همایش مواجهه با آسیب های اجتماعی 

تهران، تیرماه 97، سالن همایش های بین المللی صدا و سیما

مریم ثابتی[1] روح انگیز لطیفی[2] حسن خیری[3]

چکیده

 چرایی اعتیاد جوانان مراجعه کننده به مراکز بازپروری شهرستان تهران در این مقاله مطالعه شده است.  این مطالعه به روش کمی و بااستفاده از روش پیمایشی انجام شده است.نمونه مورد مطالعه 100 نفر از جوانان معتاد مراجعه کننده به مراکز بازپروری در شهرستان تهران سال 1396-97 می باشند.برای­ جمع­آوری ­داده­ها و اطلاعات ­مربوط به­ متغیرهای این تحقیق ­از پرسشنامه و مصاحبه ­استفاده­ شده ­است. بر اساس یافته‌های توصیفی تحقیق 70 درصد از افراد پاسخگو پسر و30 درصد دختر می‌باشند. بیشترین درصد پاسخگویان پسر 60 درصد بین ردة سنی 25-21 سال قرار دارند و کمترین درصد 2/14 درصد بین ردة سنی 30-26 سال قرار دارند.یافته ها:بر اساس یافته‌ها می‌توان ریشۀ اعتیاد افراد را در ویژگی‌های فردی، بین فردی و اجتماعی ، محرومیت نسبی، پایگاه اقتصادی و اجتماعی و تجربه احساسی پیدا کرد. از نظر افراد مهم‌ترین علت روی‌آوری به اعتیاد محرومیت نسبی که افراد در زندگی اجتماعی تجربه می کنند می‌باشد ،زندگی اجتماعی می‌تواند در ابعاد کوچک خانوادگی و گروه دوستان باشد یا در ابعاد بزرگتر مانند محله یا قرار گرفتن در معرض فشارهای ساختاری مثل فشار قوانین.نتیجه گیری: از تمامی پاسخ‌ها به یک نتیجه مشترک می‌رسیم و آن هم درهم شکستگی روابط اجتماعی در فرد می‌باشد و همچنین روی‌آوری دوباره به اعتیاد و ناتوانی فرد مهم‌ترین عامل در فشارها و تقاضاهای محیط است. برای پیشگیری از این بحران و مسئله اجتماعی بر مدار آموزه های اسلامی تقویت خودباوری و خودشناسی که در حد خداشناسی مورد تأکید قرار کرفته است و نیز اهتمام ویژه به تقویت بنیان های خانواده و اصرار بر ابقاء و تقویت کارکردهای تربیتی آن و اصلاح ساختارهای اجتماعی با اهتمام به عدالت اجتماعی که زمینه احساس محرومیت نسبی را فراهم نکند مورد تأکید می باشد.

کلید واژه : اعتیاد، جوانان، مراکز بازپروری، عوامل اجتماعی، عوامل فردی، عوامل زمینه ای، محرومیت نسبی، تجربه احساسی و پایگاه اقتصادی واجتماعی.

Abstract

Objective: To investigate the causes of addiction among young people referred to rehabilitation centers in Tehran. Method: This study was conducted quantitatively and using a survey method. The sample of this study is 100 addicted youth who are referred to rehabilitation centers in the city of Tehran during the years 1396-97. To collect data and information about the variables of this research, Questionnaires and interviews were used. According to the descriptive findings of the research, 70% of respondents are boys and 30% are girls. The highest percentage of male respondents is 60% between the age range of 25-21 years and the lowest percentage is 14.2% among the age group of 30-26 years. Results: Based on the findings, one can determine the root of addiction in individual, interpersonal and Social, relative deprivation, economic and social base, and emotional experience. For people, the most important cause of addiction is the relative deprivation that individuals experience in social life, social life can be in small dimensions of family and friendship groups or in larger dimensions such as neighborhood or exposure to structural pressures such as pressure of laws. Conclusion: From all the answers we get a common result, and it is a breakdown of social relations in the individual, as well as the reoccurrence of one's addiction and disability is the most important factor in the pressures and demands of the environment.

Keyword: addiction, youth, rehabilitation centers, social factors, individual factors, underlying factors, relative deprivation, emotional experience and economic and social base.



[1] - دکتری جامعه شناسی اقتصادی و توسعه، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و ورامین، (نویسنده مسئول)  Sabeti.maryam@gmail.com

[2] - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ، دکتری جامعه شناسی گروه های اجتماعی.

[3] - دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۴
حسن خیری


جدول ارائه مقالات
1397-04-25
جدول ارائه مقالات

 

افتتاحییه 8:30 الی 10:30

پذیرایی 10:30 الی 11

پنل اول / مبانی و روش‌شناسی مواجهه اسلامی با آسیب‌های اجتماعی

( تالار خواجه نصیر)

رئیس کمیسیون: دکتر زاهد / نائب رئیس: دکتر جمشیدی / دبیر کمیسیون: دکتر چراغی

مدت زمان ارائه

عناوین مقالات

سخنران

زمان ارائه

11 الی 11:20

دکتر رحیم عیوضی

معیاری بر شناسایی آسیب ها با تأکید بر آسیب شناسی آینده مسایل اجتماعی

11

الی

13

11:20 الی 11:40

عباس محمدی

دکترسیدرضا بلاغت

بررسی تاثیر آموزش فلسفه به کودکان براساس مبانی اسلامی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

11:40 الی 12

دکتر محمدی پیرو

دکتر احمدحسین شریفی

نقش مبانی انسان‌شناختی صدرایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

12 الی 12:20

دکترسعید زاهد

نظریه‌پردازی آسیب‌های اجتماعی: ارائۀ یک پیشنهاد نظری از موضع اسلامی

12:20 الی 12:40

محمدرضا خاکی قراملکی

تحلیلی بر تاثیر الگوهای توسعه در فرهنگ عمومی و الزامات آن در آسیبهای اجتماعی

12:40 الی 13

زهرا جانجانی

مهدیس حمزه‌ای

طراحی الگوی مفهومی آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با رویکرد ساختاری – تفسیری

اقامه نماز و صرف ناهار 13 الی 14:30

14:30 الی 14:50

مصطفی جمالی

مدل آسیب‌شناسی اجتماعی با رویکردی اسلامی

14:30

الی

16

14:50 الی 15:10

دکتر  اسماعیل چراغی

سازوکار تاثیر باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

15:10 الی 15:30

مهدی جمشیدی

زمینه‌های معطوف به سیاستِ اجتماعیِ دین‌مَدارانه

(از چشم‌اندازِ دغدغۀ علاجِ آسیب‌های اجتماعی)

15:30 الی 16

دکتر احمدحسین شریفی

اصول روش‌شناختی پژوهش در مطالعات توصیفی آسیب‌های اجتماعی

پذیرایی 16:30 الی 17

اختتامیه 17 الی 18

 

 

 

افتتاحییه 8:30 الی 10:30

پذیرایی 10:30 الی 11

پنل دوم / مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی

(تالار شیخ مفید)

رئیس کمیسیون: دکتر سیدابراهیم حسینی / نائب رئیس: دکتر بوذری نژاد / دبیر: دکتر محسن منطقی

مدت زمان ارائه

عناوین مقالات

سخنران

زمان ارائه

11 الی 11:20

دکتر محسن منطقی

کجروی مدیران و نقش آن در شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در سازمان‌ها

11

الی

13

11:20 الی 11:40

دکتر  صادق گلستانی

تحلیل جامعه‌شناختی عوامل ساختاری کجروی اجتماعی

11:40 الی 12

دکتر محسن فرمهینی فراهانی

نقش تربیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

12 الی 12:20

دکتر سام دلیری

نوسازی و دینداری؛ مسائل اجتماعی در ایران امروز

12:20 الی 12:40

دکتر ابراهیم عباسپور

تأثیر عوامل پیرامونی در محاسبه و گزینش کجروی

12:40 الی 13

دکتر یحیی بوذری‌نژاد

قطب‌الدین نیریزی (1100-1173 ) و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و سیاسی دوره صفویه

اقامه نماز و صرف ناهار 13 الی 14:30

14:30 الی 14:50

دکتر سید محمدرضا حسینی

واکاوی وظایف پیشگیرانة دولت در قانو اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل آسیب‌های اجتماعی

14:30

الی

16

14:50 الی 15:10

دکتر لاله  افتخاری

رسالت کارگزاران نظام اسلامی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی

15:10 الی 15:30

دکتر سیدابراهیم حسینی

نقش قوانین در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی

15:30 الی 16

سیدعبدالکریم حسن‌پور

نگاهی به فقر و فقرزدایی در اندیشه اسلام با تأکید بر سیرة حکومتی امیر المؤمنین

پذیرایی 16:30 الی 17

اختتامیه 17 الی 18

 

 

 

 

افتتاحییه 8:30 الی 10:30

پذیرایی 10:30 الی 11

پنل سوم / خانواده و سبک زندگی

(تالار شیخ بهائی)

رئیس کمیسیون: دکتر شرف الدین / نائب رئیس: دکتر عبدالرسول علم الهدی / دبیر: دکتر ابراهیمی‌پور

مدت زمان ارائه

عناوین مقالات

سخنران

زمان ارائه

11 الی 11:25

دکتر سیدحسین  شرف‌الدین

تاملی برموضوع تجرد زنان در ایران

11

الی

13

11:25 الی 11:50

دکتر ابوالفضل ساجدی و حیدرکوشا

نقش معنویت در کاهش طلاق

11:15 الی 12:15

ذلیخا رحمانی و دکتر فاطمه خشتامن

بررسی علل و عوامل بدپوششی

12:15 الی 12:35

دکتر  سید عبدالرسول علم‌الهدی

تربیت عفیفانه در ارتقاء اخلاق جنسی

12:35 الی 13

صالح قاسمی

بازخوانی تأثیر متقابل کاهش نرخ فرزندآوری (TFR) بر افزایش نرخ طلاق در ایران

اقامه نماز و صرف ناهار 13 الی 14:30

14:30 الی 14:50

دکتر علیرضا جزینی

علی عباسی

محسن پناهی

تاثیر سبک زندگی اسلامی در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی (با تاکید بر نقش نماز)

14:30

الی

16

14:50 الی 15:10

دکتر قاسم ابراهیمی‌پور

نسبت جامعه‌پذیری و آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر مسألة طلاق

15:10 الی 15:30

دکتر عبدالله غلامی

نگارکرمی

مؤلفه‌های تربیتی قرآن در طرح مسائل جنسی

پذیرایی 16:30 الی 17

اختتامیه 17 الی 18

 

 

 

 

 

افتتاحییه 8:30 الی 10:30

پذیرایی 10:30 الی 11

پنل چهارم / اعتیاد و مفاسد اخلاقی

(مجموعه مذاکرات 1)

رئیس: دکتر عیوضی /  نائب‌رئیس: دکتر محمد فولادی / دبیر: دکتر آقداغی

مدت زمان ارائه

عناوین مقالات

سخنران

زمان ارائه

11 الی 11:35

محسن پناهی

دکتر علیرضا جزینی جزینی

بررسی نقش آموزه‌های دینی در مبارزه با مشروبات الکلی با رویکرد اجتماعی و انتظامی در استان کردستان

11

الی

13

11:35 الی 12:10

فرشته قادری

دکتر جمال فرزندوحی

آسیب­شناسی اجتماعی نوجوانان؛ علل و راه‌های پیشگیری از نگاه اسلام

12:10 الی 12:45

دکتر میثم آقداغی

ظرفیت­ها و دلالت­های آموزه‌های اسلامی در مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد

اقامه نماز و صرف ناهار 13 الی 14:30

14:30 الی 15

دکتر ساراعلائی

سجاد محسن‌پور

تأثیر ادای فریضه نماز در پیشگیری از مصرف مواد

14:30

الی

16

15 الی 15:30

دکترمحمد فولادی

واکاوی نقش همنشینی در پیدایش انحرافات اجتماعی

15:30 الی 16

دکتر  حسن خیری

دکتر مریم ثابتی

دکتر روح انگیز لطیفی

بررسی چرایی اعتیاد جوانان مراجعه کننده به مراکز بازپروری بین سالهای 96-97

پذیرایی 16:30 الی 17

اختتامیه 17 الی 18

 

 

 

 

 

 

 

 

افتتاحییه 8:30 الی 10:30

پذیرایی 10:30 الی 11

پنل پنجم / حاشیه‌نشینی

(مجموعه مذاکرات 2 )

رئیس: دکتر بنیانیان / نائب رئیس: دکتر جهان‌بین / دبیر: اکبری‌گلزار

مدت زمان ارائه

عناوین مقالات

سخنران

زمان ارائه

11 الی 11:20

مهدی اکبری گلزار

برداشت‌های معنایی حاشیه‌نشینان تهران ازفضا؛ مطالعه موردیروستای کمیته در حومه تهران

11

الی

13

11:20 الی 11:40

دکتر حمید یزدانیان

تاثیر مهاجرت‌های داخلی بر امنیت عمومی (باتاکید بر حاشیه‌نشینی)

11:40 الی 12

دکتر سعید مسعودی‌پور

چارچوب مواجهه با تکدی‌گری از منظر اسلامی

12 الی 12:20

دکتر فرزاد جهان‌بین

عدالت‌ منزلتی و حاشیه‌نشینی

12:20 الی 12:40

دکتر حسن بنیانیان

نقش نظام برنامه‌ریزی کشور در شکل‌گیری و تشدید مسألة حاشیه‌نشینی

12:40 الی 13

دکتر  علی معصومی‌نیا

نقش نظام پولی و مالی در آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر معضل حاشیه‌نشینی

اقامه نماز و صرف ناهار 13 الی 14:30

پنل ششم / رسانه و فضای مجازی

(مجموعه مذاکرات2)

رئیس: دکتر پویا / نائب رئیس: دکتر ظرفیان / دبیر: دکتر مهدی‌پور

14:30 الی 14:45

دکترعلیرضا پویا

نقش رسانه های جمعی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با رویکرد قرآنی

14:30

الی

16

14:45 الی 15

محمد مهدی قربانی

آسیب‌های فرهنگی فضای مجازی

15 الی 15:15

دکتر فرشاد مهدی‌پور

مجازی شدن آسیب‌های اجتماعی

15:15 الی 15:30

دکتر ظرفیان

تبیین اصول اخلاقی در بازنمایی آسیب‌های اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی

15:30 الی 15:45

مهندس احمد پورحیدر

تحلیل قواعد رفتاری کاربران فضای مجازی و بررسی اثرات مثبت و منفی آن بر ابعاد شخصیتی آنها

15:45 الی 16

دکتر نجف‌پور

ایجاد پیام‌رسان‌های خانواده

پذیرایی 16:30 الی 17

اختتامیه 17 الی 18

         

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۱۸
حسن خیری