دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

/دولت و ملت، همدلی و همزبانی/
رئیس دانشگاه آزاد نراق: اعتماد اساس همدلی است


سیاسی  11:19:2 1394/01/17
941-1492-5 کد خبر
    

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق اعتماد و دشمن‌شناسی را رکن اساسی همدلی و همزبانی دولت و ملت و عنوان کرد.

حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- با تاکید بر اینکه تحقق اصل همدلی و همزبانی در کشور به اعتماد برمی‌گردد، گفت: اعتماد بین دولت و ملت باعث بروز همدلی در میان طرفین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعارهای سال حالت تسلسل و زنجیره‌ای دارند، افزود: عناوینی که از سوی مقام معظم رهبری هر ساله انتخاب می‌شود براساس نیازهای جامعه طرح است و عملا شعارهایی نیست که صرفا در طول یک‌سال بتوان آنها را محقق کرد.

خیری تصریح کرد: انسجام ملی، انضباط کاری، فرهنگ، اقتصاد، مدیریت جهادی و عزمی ملی و نامگذاری سال 94 به عنوان همدلی و همزبانی تسلسل در مباحث را منعکس می‌کند و نشان می‌دهد که برای داشتن فرهنگ و اقتصادی پویا باید همدلی و همزبانی را توامان در اختیار داشت.

وی با تاکید بر اینکه عزم ملی و مدیریت جهادی بدون همدلی و همزبانی محقق نخواهد شد، عنوان کرد: محور اساسی و رکن اصلی شعارهای سال‌های اخیر این است که از فرصت‌های داخلی کشور بهره بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر داشتن نگاهی درونی به مباحث کشور بویژه مباحث اقتصادی اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از پتانسیل‌های درونی حاکی از آن است که برای رسیدن به اقتصاد پایدار باید از تفرقه، تشتت و تنش دوری کنیم.

وی استفاده از فرصت‌های داخلی را منوط به هم‌افزایی و اعتماد دانست و گفت: این اعتماد باعث می‌شود که با تامل بیشتری از فرصت‌ها استفاده کنیم، نسبت به نقاط قوت و ضعف آگاه باشیم، و در نهایت می‌توان این توجه به درون را فلسفه نامگذاری سال 94 دانست.

خیری دشمن‌شناسی، بصیرت و توجه به منافع عمومی و ملی را از دیگر شاخصه‌های همدلی و همزبانی عنوان کرد و با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی، منافع عمومی و ملی و نداشتن نگاه جناحی و حزبی به مسائل برای کشور حیاتی است، افزود: برخورداری از استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از طریق خوداتکایی و توجه به درون کشور محقق خواهد شد.

وی توجه به منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی نظام و جشم‌انداز 20 ساله کشور را مشترکاتی دانست که با توجه به آنها می‌توان هماهنگ و همدل در مسیر توسعه کشور حرکت کرد و افزود: مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند فضا را به سمتی سوق دهند که این فرهنگ همدلی، نقدپذیری و اعتماد در کشور تسری یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه "رمز موفقیت ما توحید کلمه و کلمه توحید است" تصریح کرد: کلمه توحید؛ موحد و مومن بودن ماست و توحید کلمه؛ همدلی و همزبانی است. شعار امسال ترجمان سخن امام(ره) از رمز موفقیت است که قطعا بقای ما را نیز در پی خواهد داشت.

 


ایسنا منطقه مرکزی
خبرنگار: 10130
انتهای پیام
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۰۵
حسن خیری

رئیس واحد نراق : همدلی وهمزبانی کلید پیشرفت وتوسعه دانشگاه است .

مراسم آغاز سال جدید وهمزمان با آغاز بیست وهشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با حضور حجت الاسلام والمسلین دکتر حسن خیری رئیس واحد نراق ، هیات رئیسه وکارکنان واحد در تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزارشد .

درابتدای این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق ضمن تبریک سال نو گفت :سال فاطمی وسالی که به عنوان سال همدلی وهمزبانی معرفی شده است را صمیمانه خدمت برادران وخواهران گرامی تبریک وتهنیت عرض می نمایم .

دکتر خیری اظهار داشت : در سالی که سال همدلی وهمزبانی نام گذاری شده است بیش از پیش به اخلاق نبوی واخلاق علوی احتیاج داریم وباید به سیره ائمه هدی تمسک جویم چراکه همدلی وهمزبانی کلید پیشرفت وتوسعه دانشگاه است .

این استاد حوزه ودانشگاه درادامه ضمن اشاره به آیاتی که درایتدای برنامه خوانده شد بیان داشت : این آیات به تالیف قلوب و هم به داستان منافقین که پیامبر (ص) را تمسخر می کردند وایشان را زود باور واذن خطاب می کردند اشاره دارد واینکه قرآن در پاسخ منافقین می فرماید : گوش است که به نفع شماست .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق ضمن اشاره به این داستان گفت : انسان مومن باید همچون پیامبر اکرم ( ص) نسبت به مسائل کم اهمیت وپیش وپا افتاده اذون باشد وازاین گوش بشنود واز آن گوش خارج کند ودر برابر مسائل با اهمیت با صلابت برخورد کند .

دکترحسن خیری در ادامه اظهار داشت : پیامبراکرم (ص) در مقابل مسائل کم اهمیت وحرف های ضد ونقیض گویا باور می کرد ودرمسائلی که مربوط به امت اسلامی ومصالح جامعه بود با صلابت برخورد می کرد .

خیری افزود : انسان مومن باید زیرک وکیس باشد ونباید ساده اندیش وساده لوح باشد مسائل را سبک وسنگین کند .

وی در ادامه ضمن اشاره به مضمون کلام امیر المومنین (ع) گفت : آنچه می شنوید را باور نکنید بلکه آنچه را که می بینید را باور کنید بین حق وباطل چهار انگشت فاصله است .

عضوهیات علمی واحد نراق درادامه خاطرنشان کرد : باید اینگونه آداب را در محل کار ، در زندگی فردی واجتماعی ملکه کنیم وبه همکاران وبرادران خود اعتماد داشته باشید ، اگر اینگونه باشد محل کار می شود محل تفریح واگر روح احساس راحتی کند جسم زیاد خسته نخواهد شد .لذا آنچه آدم را خسته می کند وانسان را پیروافسرده می کند ، فشارهای روحی وروانی است .

وی در ادامه اظهار داشت : احسن الحال ما این باشد که احسن الحال در تمام عرصه های زندگی ما اتفاق بیفتد وما باید نشان دهیم که استعداد وشایستگی دریافت موهبت های الهی را داریم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در ادامه توصیه کرد وگفت : برای اینکه استعداد دریافت برکات الهی را داشته باشیم باید تلاش کنیم مومن ، متخلق ، مسلم ودیندار باشیم وهمواره تقوای فردی واجتماعی داشته باشیم ودستگیر وکمکار یکدیگر باشیم وبرای یکدیگر دعا وخیر خواهی کنیم .

خیری درادامه خاطرنشان کرد : ما باید درحد توان تلاش خود را انجام دهیم وتهدید ها را تبدیل به فرصت کنیم .

حجت الاسلام خیری در ادامه بیان کرد : انسانی که خلیفه ا... است باید همواره دو چیز را داشته باشد یک مسئولیت پذیری ودیگر امانت داری . یعنی انسان نسبت به خدا ، زمین ، زمان ، خانواده ، اجتماع وبه همه چیز مسئولیت پیدا کرده است وهمه چیز را به امانت گرفته وباید پاسخ گو باشد .اگر این صفات در ما ایجاد شود ما خلیفه ا... می شویم .

محمد بهشتی صدر

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نراق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۳۰
حسن خیری