دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم 

بیانیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در محکومیت توهین به ساحت قرآن کریم در سوئد

*************

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(صف:8)

"مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید."

اخیرا شاهد توهین به ساحت قرآن کریم با مجوز پلیس سوئد بودیم. اقدامی که حاکی از حقد و کینه عمیق جبهه کفر و نظام سلطه و حاوی از فروپاشی همه ارزش های انسانی در تمدن غربی است. این توحش بی سابقه گرچه از سویی موجب جریحه دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان شده و اصول ارزشی همه دین باوران را مورد هجمه قرار داده است؛ اما از سوی دیگر حاوی پیام بسیار روشن جایگاه نورانی قرآن کریم در ورود به صحنه انسانیت و پیشآهنگی و راهبری جبهه حقی است که بارقه امید را در دلدادگان کرامت انسانی و خستگان از بربریت مدرن و روشنفکران شاهد مسخ انسان در تمدن مبتنی بر زیاده خواهی قدرتمندان، و متجاوزان به حریم عفت و فضیلت و عدالت ایجاد کرده و مسیر و پیچ تاریخ را به سوی ارزش های متعالی الهی با سرعت به پیش می برد.

آری از آن پگاه که با انقلاب اسلامی، قرآن کریم نسخه حیات بخش طیبه خویش را به جهانیان عرضه کرد رویارویی حق و باطل نمایان تر شد. جبهه کفر و الحاد و نفاق و استکبار همه ظرفیت خویش را به میدان آورد. از قدرت سیاسی و نظامی تا اقتصادی و فرهنگی و رسانه ای و از تهدید و تحریم و تحریف و جنگ ترکیبی فروگذار نکرد. برای خاموش کردن شعله پرفروزان و گرمابخش و حیات بخش قرآن به محاصره همه جانبه روی آورد. جبهه نفاق را تقویت و با ترور و ایجاد ناامنی و هدف قرار دادن ارکان نظام جمهوری اسلامی و تا جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی و تجهیز رژیم بعث، همه را تحت حمایت و پشتیبانی خود قرار داد. منافقان را تربیت و تقویت و تجهیز و حمایت کرد. اما از این سو با نور قرآن کریم جبهه حق هر روز بیش از گذشته شاهد نصرت الهی بوده و هست. آن از توفیق در دفاع مقدس و آن از زمین گیر شدن رژیم جعلی در فلسطین اشغالی و آن از جنگ های 33 روزه و 22 روزه و تقویت جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و یمن و عراق و سوریه و نابودی داعش تولیدی، تربیتی و تجهیزی نظام استکبار برای رسیدن به خاورمیانه جدید. این توفیقات جبهه حق مطابق سنت نصرت الهی، غرب آسیا را به رغم برنامه ریزی و سرمایه گذاری جبهه استکبار و نظام سلطه به سمت همگرایی اسلامی تحت لوای قرآن پیش برد. اینک شاهد رویکرد کاهش منازعات منطقه ای و گردآمدن به دور پرچم دار حاکمیت قرآن در ایران اسلامی هستیم. این جبهه متحد با رویکرد تعامل با سرعت فراوان در تمام قلمرو اسلامی به پیش می رود و سنگرهایی چون مصر که آغاز کننده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود را در برگرفته و سیاست عادی سازی روابط با این رژیم جعلی در نطفه خفه شده و در درون آن رژیم نیز زمینه های نابودی آن پیش از 25 سال فراهم شده است.

نور قرآن تنها برای منطقه برکات فراوان و تمدن ساز به همراه نداشته است بلکه این نور در آمریکای لاتین هم زمینه رهایی از استکبار را فراهم کرده است . امروز ملت های بسیاری در این دیار با الهام از ایران اسلامی مسیر عزت خویش را یافته و با راهبردهای قرآنی در مقابل ابرقدرت هایی که روزی تصور مواجهه با آنها را نداشتند قد علم کرده و کمر راست کرده و زبان بدون لکنت یافته و خود را یافته اند.

بلی با دو پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی زمینه برای فهم حقیقت برای داخل سرزمین های اشغالی تمدنی غربی نیز فراهم شده است . امروز بیش از گذشته شاهد واگرایی نسبت به ارزش های تمدنی غربی هستیم و اندیشمندان آن دیار نیز در این باره دست به قلم شده اند. و این در حالی است که با انحطاط مفرط و غیر انسانی تبلیغی و ترویجی رسانه های نظام سلطه بشریت را بیش از پیش به ورطه سقوط کشانده اند. و جلوه دو تمدنی قرآنی و شیطانی برای همه آشکار گردیده است.

آری چنین است که دستاندرکاران نظام سلطه و پرچم داران تمدنی منحط بیش از گذشته علنا دشمنی خود را نسبت به ساحت قرآن کریم آشکار سازند و دیوانه وار به توهین به ساحت این کتاب و نسخه حیات بخش الهی دست بزنند. اما، ما بر اساس تعالیم قرآن کریم از این اقدامات و  حرکات جنون آمیز جبهه شیاطین طبق سنت الهی تعجب نمی کنیم. چرا که این حاکی از آن است که قرآن کریم جایگاه نورافشانی و الهام بخشی خویش را یافته است و ما مطمئن تر از گذشته تحت لوای قرآن کریم و در سایه سار نظام امامت و امت برای تحقق تمدن نوین اسلامی گام های خویش را بلندتر از گذشته برخواهیم داشت.

حسن خیری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۰۲ ، ۱۱:۲۶
حسن خیری