دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی
حجت الاسلام خیری مطرح کرد؛

یاد شهدا پاسداری ازسرمایه عظیم دینداری و هویت ملی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم یاد شهدا را پاسداری از سرمایه های عظیم دینداری و هویت ملی برشمرد و انتقال فرهنگ نسل اول انقلاب به نسل جدید را ضروری دانست.
کد خبر : ۸۱۵۱۶۱

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در حاشیه کنگره ملی بزرگداشت ۶ هزار و ۹۰  شهید سرافراز استان قم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در قم با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهداست، بنابراین هویت ملی و انقلابی دینی و مذهبی ما محصول شهادت و ایثار شهداست، اظهار کرد: یاد شهدا باعث می‌شود که هویت ملی و اسلامی ما محفوظ باشد و به نسل‌های بعد منتقل شود لذا شهدا سرمایه هستند؛ همانطور که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی خود به مناسبت کنگره مطرح کردند شهدا سرمایه‌های ما هستند؛ شهدا هستند که مثل نخ تسبیح هویت ملی ما را تشکیل می‌دهند؛ شهدا الگو و اسوه هستند.

حجت الاسلام خیری افزود: برای اجتماعی شدن نیاز به الگو داریم رسول خدا و ائمه ما الگو هستند شهدا نیز هم راه ائمه معصومین را طی کردند و شهدا با خون خود به عهد و پیمانی که با پیامبرخدا بستند وفا کردند و نشان دادند که ما می توانیم از شهدا به عنوان الگو استفاده کنیم. 

وی گفت : امروز بیش از گذشته نیاز به یاد شهدا داریم چون هویت ما به شدت مورد هجمه دشمنان است؛ دشمنان بویژه در فضای مجازی و جنگ شناختی که ایجاد کردند درصدد مخدوش کردن یاد شهدا و ایثارگران هستند. 


حجت الاسلام دکتر خیری گفت: باید از یاد شهدا به عنوان سرمایه های عظیم دینداری مان و هویت ملی مان پاسداری کنیم؛ بی تردید آشنایی با نسل شهدا بویژه از طریق فعالیت های هنری ، کارهای رسانه ای می تواند شهدا را به عنوان الگو به نسل های بعد منتقل کند لذا در برگزاری کنگره های شهدا برکات زیادی وجود دارد. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: آنهایی که تحت تاثیر هجمه دشمنان قرار گرفته اند نشان می دهد دشمن سالها روی جوانان و نوجوانان ما از طریق فضاهای مجازی و رسانه ای فعالیت داشته اند و این موضوع یک بحث هویتی وشناختی است یعنی ما به جای اینکه انتقال فرهنگی خودمان را با قوت انجام بدیم گویا گاهی اوقات دچار کم کاری شدیم دچار قصور شدیم 
وی افزود : به عنوان مثال وقتی ما حضور در مدارس و دانشگاهها را به بهانه کرونا کمرنگ کردیم دانشگاهها و مدارس را به لحاظ حضوری تعطیل کردیم و آنها را سوق دادیم به سمت فضای مجازی ، فضای مجازیی که کنترلی در آن نیست و ما حضور جدی نداریم و نیروهای ارزشی حضور جدی در فضای مجازی ندارند محصول آن می شود همین که آنهایی که گول خوردند از این هجمه دشمن بیشتر نوجوانان و جوانان باشند.


حجت الاسلام خیری گفت : نوجوانان و جوانان ما فضای شهادت را ندیدند و آنچه دیدند در واقع تبلیغاتی است که بیگانگان در فضای مجازی انجام می دهند و لذا این طبیعی است آنهایی که کم سن و سال تر هستند کمتر یاد شهدا به گوششان رسیده لذا ما باید توجه کنیم که نیاز به انتقال فرهنگی از نسل اول و دوم انقلاب به نسل های بعدی اتفاق بیفتد تا بتوانیم رسالت احیای ارزشها و پاسداشت ارزشها را به نحو احسن انجام بدیم .

 

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۰۱/۰۸/۳۰
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی