دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

دغدغه دولت ارتقای وضعیت کادر درمان است

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۵ ب.ظ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم دغدغه امروز دولت را ارتقای وضعیت کادر درمان کشور دانست و خواستار الگوبرداری از دوره کارورزی علوم پزشکی برای رشته‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی شد.

دغدغه دولت ارتقای وضعیت کادر درمان است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری همزمان با ایام ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها با حضور در جمع کادر پرستاری و درمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم اظهار کرد: دغدغه امروز دولت ارتقای وضعیت کادرمان کشور بوده و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه اجتماعی که با رویکرد حل مسئله فعالیت می‌کند باید در حوزه پزشکی به سمتی حرکت کند که توجه به سلامت بدن را از سلامت روح و معنویت جدا نبیند.

وی افزود: حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم روزبه‌روز در حال ارتقاست در همین راستا از کادر علمی و اجرایی علوم پزشکی این دانشگاه تشکر می‌کنم. توجه به سلامت روح و معنویت در کنار توجه به سلامت بدن همان الگویی بوده که در سنت داریم. در سنت؛ انسان مورد بحث است و به انسان به‌صورت یکپارچه نگاه شود؛ بنابراین پزشک باید حکیم باشد.حکیم فقط یک پزشک متخصص بدن نیست؛ بلکه متخصص روح، بدن، نیازهای معنوی روحی و روانی انسان نیز است. پرستار نباید فقط به لحاظ بدنی به بیمار خدمات‌رسانی کند؛ بلکه از جنبه روحی، عاطفی، انسانی و معنوی بیمار را نیز باید مدنظر داشته باشد.(بیشتر بخوانید)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در حوزه پزشکی تحصیل همزمان با کار به‌صورت کارورزی را بسیار ارزشمند و الگوی موفق در کشور برشمرد و گفت: رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی هم باید کارورزی داشته باشد. در همین راستا طرح پویش در این دانشگاه آزاد اسلامی قم در حال اجرایی شدن است و به دنبال آن هستیم که دانشجویان رشته فنی و مهندسی را با بخش صنعت ارتباط دهیم تا فعالیت بخش عملی دروس تقویت شود.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۴
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی