دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و به لحاظ جامعیت و رویکرد بی‌نظیر بوده و یکی از پشتوانه‌های این سند آمایش سرزمینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری به‌همراه رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، معاون پژوهش و فناوری و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه در دیدار با فرماندار کهک اظهار کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و از لحاظ جامعیت و رویکرد بی‌نظیر است.


بیشتر بخوانید:

دانشگاه علوم انسانی اسلامی صدرا در کهک قم راه‌اندازی می‌شود


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد قم در اجرای آمایش سرزمینی پیشرو است، افزود: براساس اسناد بالادستی بناست فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت منطقه‌ای پیش برود و یکی از پشتوانه‌های سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی آمایش سرزمینی است.

نامگذاری منطقه کهک قم به شهر حکمت بسیار ارزشمند است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی مسئله‌محور است که باید فارغ‌التحصیلان کارآفرین داشته باشد، بیان کرد: در قم ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که یکی از ظرفیت‌ها منزل ملاصدرا در منطقه کهک قم است که معتقدیم انقلاب ما انقلاب صدرایی و نامگذاری منطقه کهک قم به شهر حکمت بسیار ارزشمند است؛ بنابراین باید از ظرفیت بین‌المللی و ملی کهک استفاده کرد.

خیری با بیان اینکه آمایش سرزمینی می‌گوید که از ظرفیت بین‌المللی کهک قم استفاده کنیم، عنوان کرد: براساس نگاه و حرکت به سمت فناوری و فعالیت‌های هدفمند بر ایجاد دبیرخانه‌های علمی است که در آن موضوعات پیشنهادی مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان قم صنعت فرش دستباف بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: روی فرش دستباف استان قم کار علمی نشده بود؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی قم توانست با ایجاد دبیرخانه علمی فرش تعداد ۸۰۰ عنوان موضوع رساله و پایان‌نامه را به سمت صنعت فرش و با محور فرش مطرح کند.

رئیس دانشگاه آزاد قم بر استفاده از ظرفیت سالانه ۲۴ میلیون زائر در قم تأکید کرد و ادامه داد: اجرای طرح پویش توسط دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند برای اشتغال دانشجویان پس از فراغت از تحصیل پشتوانه‌ای باشد.

خیری راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم را برگرفته از حکمت دانست و توضیح داد: انقلاب ما از نظر فلسفی صدرایی است؛ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی قم در نظر دارد واحد بین‌الملل علوم انسانی صدرا در منطقه کهک قم راه‌اندازی کند.

وی با اشاره تصویب ایجاد خانه خلاق توسط دانشگاه آزاد اسلامی قم از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: یک نگاه میراث‌محور بر خانه خلاق وجود دارد که پژوهشگران و محققان علمی نیز می‌توانند از ظرفیت خانه خلاق استفاده کنند و از سویی خانه خلاق متولی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و کارگاه‌های تخصصی در استان قم است که امیدواریم خانه خلاق دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در کنار واحد بین‌الملل علوم انسانی صدرا در منطقه کهک راه‌اندازی شود.

موافقت با استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم در منطقه کهک

 آمایش سرزمینی پشتوانه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی

فرماندار کهک نیز عنوان کرد: با حضور فعال و مؤثر تیم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه کهک قم پیشنهاد استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم در منطقه کهک مطرح شد؛ بنابراین معتقدیم یکی از شرایط توسعه می‌تواند حضور دانشگاه‌ها در منطقه کهک است.

امیرعباس بقایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم یک دانشگاه کاملاً مستقل است، اضافه کرد: با استقرار دانشگاه در منطقه کهک قم موافقت شد.

وی با اشاره وجود منزل ملاصدرا در منطقه کهک قم و ظرفیت دانش‌آموزی موجود در این منطقه ابراز امیدواری کرد که استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم با سبقه علمی طولانی در منطقه کهک می‌تواند سبب رونق کیفی فعالیت‌های علمی در این منطقه شود.

فرماندار قم با بیان اینکه در نظر داریم شهر کهک قم را به‌عنوان شهر حکمت معرفی کنیم، افزود: نگاهی که در دانشگاه آزاد اسلامی قم نسبت به صنعت گردشگری دارد بسیار ارزشمند است.

تعاملات فرهنگی و سیاسی در گردشگری ریشه دارد

مدیر میراث فرهنگی شهر کهک قم هم در این جلسه گفت: با تعاملاتی که با دانشگاه‌ها برقرار کرده‌ایم، در نظر داریم یک مدل ایرانی اسلامی در منطقه کهک طراحی کنیم که در همین راستا از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم استفاده خواهیم کرد تا به‌عنوان یک گردشگری حلال در کنار غذای حلال منطقه کهک را در دنیا معرفی کنیم.

علیرضا ارجمندی افزود: صنعت گردشگری ماهیت انسانی دارد و عوامل انسانی در آن دخیل است؛ بنابراین تعاملات فرهنگی و سیاسی در گردشگری ریشه دارد.

 آمایش سرزمینی پشتوانه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی

وی از طراحی گردشگری و دین در منطقه کهک خبر داد و تأکید کرد: با کمک توان دانشگاهی امیدواریم یک مدلی برای کشورهای مسلمان در سطح بین‌الملل ارائه کنیم؛ بنابراین اگر ما یک مدل اسلامی انسانی مبتنی‌بر اخلاق طراحی کنیم، مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیر میراث فرهنگی شهر کهک قم یادآور شد: خانه خلاق دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند قطب گردشگری فرهنگی منطقه کهک باشد.

استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم در کهک می‌تواند سبب ارتقای این منطقه شود

محمدرضا حاج‌اسماعیلی رئیس شورای شهر کهک نیز با بیان اینکه برای استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم در منطقه کهک آماده هرگونه همکاری با این دانشگاه هستیم، عنوان کرد: استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم در منطقه کهک می‌تواند سبب ارتقای این منطقه شود، زیرا راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در منطقه کهک بسیار ارزشمند است.

شهردار کهکِ قم هم ابراز امیدواری کرد حضور دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه کهک قم بتواند منشأ خیر و برکت باشد.

رضا میرشکاری اضافه کرد: تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و کهک می‌تواند در انجام این فرآیند مهم مؤثر باشد.

ایجاد مرکز تحقیقات خانواده در دانشگاه آزاد قم

غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز از ایجاد مرکز تحقیقات خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و از راه‌اندازی کلینیک مراقبت از مادر در منطقه کهک قم در آینده‌ای نزدیک سخن گفت.

 آمایش سرزمینی پشتوانه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی قم هم با ارائه گزارشی از فرآیند فعالیت‌های این معاونت در خصوص مدارس سما اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کهک قم امکان راه‌اندازی مدرسه سما در این منطقه وجود دارد و مدرسه عالی مهارت نیز در واحد قم با نگاه مهارتی در این واحد دانشگاهی در حال فعالیت است.

محمد دخیلی ادامه داد: از طرفی مرکز آموزش زبان به همت معاونت آموزش‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی قم به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود که امیدواریم ساکنان منطقه کهک نیز بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم با ایجاد این مراکز آموزشی در منطقه کهک بهره‌مند شوند.

طراحی دوره‌های سلامت‌یار در دانشکده مهارت و کارآفرینی

وی با بیان اینکه ۴۵ دوره مهارتی در حوزه‌های متعدد در حال اجراست، از طراحی دوره‌های سلامت‌یار در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و گفت: دوره آموزشی امور اداری، حقوق ثبتی، صنعت چاپ و نشر در دانشکده مهارت و کارآفرینی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی حرفه‌ای وجود دارد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی قم از راه‌اندازی دوره بهداشت یار دامپزشک در دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی خبر داد و درباره اجرای طرح پویش به‌منظور پیوند دانشگاه با بخش اشتغال توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه رئیس آموزش و پرورش منطقه کهک قم با ارائه گزارشی از ظرفیت دانش‌آموزی و دانشجویی منطقه کهک قم ابراز امیدواری کرد با همکاری و استقرار دانشگاه آزاد اسلامی قم در منطقه کهک در مسیر توسعه و ارتقای آموزشی دانش‌آموزی و دانشجویی این منطقه گام‌های مؤثری برداشته شود.

به گزارش آنا، در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و هیئت همراه با حضور مسئولان منطقه کهک قم از منزل ملاصدرا و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه بازدید کردند.

بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم از ظرفیت های گردشگری کهک قم
بازدید رئیس دانشگاه اسلامی قم از ظرفیت‌های گردشگری کهک قم

بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم از ظرفیت های گردشگری کهک قم
بازدید رئیس دانشگاه اسلامی قم از ظرفیت‌های گردشگری کهک قم

بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم از ظرفیت های گردشگری کهک قم
بازدید رئیس دانشگاه آزاد قم از ظرفیت‌های گردشگری کهک قم

بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم از ظرفیت های گردشگری کهک قم
بازدید رئیس دانشگاه اسلامی قم از ظرفیت‌های گردشگری کهک قم

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی