دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی
حجت‌‌الاسلام خیری:

نقصان در مخاطب‌شناسی از مشکلات فرهنگی کشور است

 یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم عنوان کرد که یکی از مشکلات فرهنگی کشور کمبود و نقصان در مخاطب‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری  در جمع فعالان تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با توجه به اینکه مفهوم کار فرهنگی برای ما مهم است، اظهار کرد: وقتی کار فرهنگی یک فعالیت فرهنگی تلقی می‌شود که طبق فرمایش مقام معظم رهبری بتواند هویت انقلابی، ملی و مذهبی را تقویت کند.

وی با توجه به اینکه ظرفیت‌‌های بسیاری در دانشگاه وجود دارد، افزود:  هنگامی می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی  در دانشگاه را مطلوب ارزیابی کنیم که در راستای تحکیم و تقویت هویت انقلابی گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم مخاطب‌شناسی، هم‌افزایی، مسئله‌شناسی، فرصت‌شناسی و استفاده از ظرفیت‌ها را مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی برشمرد و گفت: اگر در جامعه بعد از انقلاب نگران امر به معروف هستیم و تاکنون این موضوع حل نشده به این دلیل است که مخاطب‌شناسی در جامعه به‌‌درستی انجام نشده؛ زیرا در انجام فعالیت فرهنگی دید و بینش مهم است؛ بنابراین یکی از مشکلات فرهنگی ما کمبود و نقصان در مخاطب‌شناسی است.

خیری ادامه داد: در امر به معروف هر کسی حق ندارد خود را آمر به معروف قرار دهد؛ زیرا باید فهم دینی و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد تا بتواند خود را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی کند.

وی افزود: نباید در انجام کار فرهنگی احساسی رفتار کنیم و کسانی که متولی کار فرهنگی هستند باید نخست خودشان را مخاطب قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، دانشجو، حوزه‌های علمیه، فضای مجازی و استادان مجرب را ظرفیت‌های عظیم استان قم  برشمرد و گفت: در انجام کار فرهنگی ظرفیت‌شناسی بسیار مهم است؛ بنابراین باید هم‌افزایی ایجاد شود و هر کدام از کانون‌های فرهنگی و تشکل‌ها  با انجام یک کار اجتماعی بتوانند در جامعه موجی ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه وجه مشترک کار حزبی در اسلام را هم‌افزایی برشمرد و افزود: در بخش جبهه فرهنگی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، لازمه جبهه فرهنگی هم‌افزایی آن است که منیّت در آن نباشد.

این مسئول دانشگاهی در قم گفت: جوان‌های امروز مظلوم‌تر از جوانان دوران انقلاب هستند؛ زیرا در دوران انقلاب فضای حاکم بر محیط و رسانه‌ها فضای مذهبی بود.

خیری خاطرنشان کرد: به پشتوانه دانشجویان دغدغه‌مند، استادان مجرب دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید دانشگاه آزاد اسلامی قم را به عنوان قطب فرهنگی دانشگاه به سراسر کشور معرفی کنیم و باید همه ظرفیت‌های شهر را به‌کار بگیریم.

وی تأکید کرد: مبنای کار ما  قانون است و نمی‌توانیم کاری خارج از ضوابط انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تشریح الگوی کار فرهنگی و تأکید بر اینکه هر کاری را کار فرهنگی نمی‌دانیم، گفت: باید برای انجام کار فرهنگی اولویت‌بندی کنیم و کارهای مؤثر و ثمر‌بخش را در حوزه فرهنگی به سرانجام برسانیم.

خیری اظهار کرد: از فعالیت‌های فرهنگی مفید حمایت می‌کنیم و سهم بودجه‌ای هم اختصاص خواهیم داد؛ اما کار فرهنگی باید کار منطقی عقلایی باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۸
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی