دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی
رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد:

الگوی دینی، تلفیق اخلاق و حقوق و عاملیت و ساختار در قالب ولایت مداری است

 دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهدا برکت‌های الهی را برای همه مردم جامعه به همراه می‌آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری در همایش گفتمان انقلاب اسلامی ایران که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در الگوی دینی الگوی دینی، الگوی تلفیق اخلاق و حقوق و عامایت و ساختار در قالب ولایت مداری مهم است.

وی افزود: این‌ها به‌علاوه بر رویکرد سنت‌های الهی است و قدرت پیش‌بینی را برای ما ایجاد می‌کند. بر اساس معارف اسلامی سعه وجودی شهدا به زمان زندگی در این دنیا خلاصه نمی‌شود و موجی که به از شهادتشان ایجاد می‌کنند، تحول‌آفرین است.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آینده اکنون در فکر و اراده ما تبلور پیداکرده است. ترکیب فکر و اراده آینده را روشن می‌سازد.

حجت‌الاسلام خیری عنوان کرد: انسان جانشین پروردگار بر روی زمین است. جانشین نسبت به کسی که به او مسئولیت داده است، امانت‌دار است. نتیجه این امانت‌داری تجلی دو عنصر ولایت مداری و مراقبت از تعهد است.

وی خاطرنشان کرد: سنت‌های الهی قابل‌تغییر و تبدیل نیستند. اگر اهل جامعه ایمان بیاورند و تقواپیشه کنند برکت‌های الهی به آن‌ها نازل می‌شوند. در دیدگاه اسلامی دو مسئولیت برای هر فرد تعریف‌شده است.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اسلام عمل فردی و عمل اجتماعی را برای هر فرد مسلمان در نظر گرفته است. در عمل فردی هم علت غائی وجود دارد و هم بعد مادی اما در عمل اجتماعی شعاع عمل کل جامعه را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام خیری تأکید کرد: جامعه ایران اسلامی این افتخار را دارد که شهید سلیمانی‌ها را در دامان خود پرورانده است. شهید سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی نمونه‌هایی بارز از انسان‌های شریعتمدار و پیروی‌کننده از گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی