دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

کرسی های نظریه پردازی

سه شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۱۵ ب.ظ

 سه شنبه , ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳

امام جمعه کرمان مطرح کرد:

برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی نیاز جدی جوامع علمی

امام جمعه کرمان، یکی از نیاز‌های جدی جوامع علمی را برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در نشستی با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شوای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی که در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان این جلسه گفت: امیدوارم برگزاری همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و حضور مهمانان ارجمند این جلسه، بابی برای حضور بیشتر ایشان در استان و برگزاری بیشتر این دست جلسات باشد.

وی با بیان اینکه به‌شدت نیازمند برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی هستیم، افزود: یکی از نیاز‌های جدی جوامع علمی، چه دانشگاهی و چه حوزوی، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی است. دانشجویان و استادان در این‌گونه محیط‌های علمی با علوم متعددی مواجه می‌شوند که مورد نقد جدی قرار نگرفته‌اند.

امام جمعه کرمان افزود: باید حجم زیاد نظریه‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود و گسترش پیدا می‌کند و بعضاً هم مناسب و کارشناسی شده نیستند و یا مشکل اساسی دارند، به سرعت تحلیل و نقد و بررسی شوند و هیچ راهکاری برای این مهم بهتر از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی نیست.

علیدادی سلیمانی افزود: در خصوص استادان و تعلیم‌دهندگان که به‌‌صورت خیلی جدی با آموزش، پرورش و تولید علم سرکار دارند، خیلی مهم است که موضوعات مختلف در مرحله اول مطرح شده و در مرحله بعدی به‌صورت کارگاهی پیگیری شوند.

وی، عوامل مؤثر در بررسی‌های دانشگاهی برای برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی را دانشجویان، استادان و متون مورد نظر عنوان کرد و گفت: در امر انتقال دانش از استاد به دانشجویان، نقش استادان به‌مراتب از متون بیشتر و مهم‌تر است و با برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، استادان  برای امر آموزش، ساماندهی فکری و آماده‌تر می‌شوند.

انتهای پیام/۴۰۷۸/خ

برچسب‌ها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی