دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

نقد منصفانه دولت ها بدون نگاه جناحی

سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۸ ب.ظ
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷- ۲۵: ۱۳
دبیر همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی عنوان کرد
خیری گفت: همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی مختص احزاب دانشگاه ها  حوزه های علمیه نیست بلکه عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند لذا در چینش موضوعات کار جناحی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج دکتر خیری دبیر همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی کارنامه  نظام جمهوری اسلامی ایران  در نشست خبری این همایش گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای سرمایه های عظیمی همچون خودباوری با اتکا به خدا باوری مسئولیت پذیری اعتقاد به تجربه رهبری دینی است  بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب ها برگزار کرد.

وی افزود: مهمترین اهداف برگزاری همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب تبیین  مبانی نظری انقلاب اسلامی، واکاوی کارآمدی نظام ،تبیین مواجهه انقلاب با چالش ها و نگاه به آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است.همچنین این همایش در ۶ محور اصلی مبنا شناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست امنیت و دفاع، اقتصاد صنعت تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیش رو برگزار می شود.همچنین محورهای همایش با زیر محورهای  فقهی، قرانی جامعه شناسی، هویت دینی، قانون‌مداری و اخلاق مداری، مصلحت و حکم حکومتی  برگزار می شود.

خیری تصریح کرد از دیگر بخش‌های همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی استنطاق از شخصیتهای برجسته انقلاب در موضوعات اساسی نظام است همچنین این همایش به برنامه‌های جنبی همچون برگزاری کرسی‌های تدرویجی، کارگاه ها، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی جشنواره‌های ادبی، هنری و نمایشی می پردازد. گفتنی است این همایش امتیازاتی را نیز برای محققان مانند چاپ مقاله در مجلات معتبر حمایت از رساله های دکترا و پایان نامه مرتبط با این موضوع در نظر دارد.

وی عنوان کرد: دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس سیاستگذاری همایش و نیز دکتر کلانتری به عنوان رئیس همایش فعالیت می کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده نهم تا یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ تاریخ برگزاری همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب اسلامی خواهد بود. همچنین آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۳۰ شهریور ماه سال جاری و نیز آخرین مهلت ارسال اصل مقاله ۳۰ آبان ماه ۹۷ و همچنین اعلام نتایج داوری در ۲۰ دی ماه امسال خواهد بود.

گفتنی است در این همایش بین المللی سازمان ها و مراکز دانشگاهی و پژوهشی مختلف همکاری دارند که از جمله آنها می توان به پژوهشگاه فرهنگ اسلامی، موسسه آموزشی امام خمینی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دانشگاه باقرالعلوم، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق علیه السلام،جامعة المصطفی العالمیه معاونت مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه و... اشاره کرد.

خیری تصریح کرد: در راستای توانبخشی و استحکام بخشی به مقالات این همایش از دبیران تخصصی استفاده شده است این دبیران علاوه بر حضور دبیر علمی به بررسی دقیق و موشکافانه مقالات علمی می پردازند همچنین برای این همایش سامانه ای به سه زبان به آدرس www.Icciri.Ir  پیش بینی شده است که از همه سازمانها صاحبنظران محققان و دانشجویان دعوت می‌شود تا به عنوان یک متعهد انقلابی در راستای ادای دین به کسانی که راه انقلاب اسلامی را برای ما باز کردند وارد عرصه شده و به تبیین مبانی انقلاب اسلامی بپردازند، از چالش های آن صحبت کنند تا آیندگان و نسل‌های آینده با ژرفا و عمق انقلاب آشنا شوند.

وی افزود: آثار و مقالات ارائه شده در همایش بین المللی ظرفیت های انقلاب با نام مراکز و  و محققان چاپ می شود به گونه ای که حق ناشر محفوظ خواهد ماند.گفتنی است این همایش به سیر و سلوک انقلابی و رفتار جهادی می پردازد و لازم است تا نسل آینده در قالب آثار پژوهشی و مکتوب با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند.

خیری خاطرنشان کرد یکی از مهمترین چالشهای انقلاب اسلامی های آن با نسل‌های آینده است و ما رسانه‌ها نباید بگذاریم که مفاهیم عمیق و بنیادین این انقلاب به دست آیندگان نرسد همچنین از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که باید بر روی آن کار شود زمینه سازی برای تمدن سازی اسلامی است.

وی با اشاره به بودجه همایش بین المللی دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مسئولین دانشگاه آزاد برای آنکه هزینه‌کرد منطقی داشته باشند از هیچ کاری دریغ نکرده اند برهمین اساس با هزینه‌های پیش‌بینی‌شده ۱۰۰ مقاله سفارشی داخلی و ۵۰ مقاله سفارشی خارجی در این همایش در نظر گرفته شده است همچنین حدود ۲۰ دستگاه و ارگان با این همایش همکاری دارند که سهمی در هزینه کردها خواهند داشت.

خیری با اشاره به حضور مهمان های خارجی در همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی کارآمدی کارنامه نظام  عنوان کرد: حضور کمیته های بین المللی در این همایش موجب رایزنی‌های موفق با محققان و اندیشمندان کشورهای مختلف جهان شده است تا در این همایش حضور پیدا کنند اما  پیش بینی در خصوص تعداد و اشخاص مهمان های خارجی نداریم ولی اطلاع رسانی ما در حوزه بین الملل جامع و کامل است.

 

وی افزود: همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی مختص احزاب دانشگاه ها  حوزه های علمیه نیست بلکه عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند لذا در چینش موضوعات کار جناحی صورت نگرفته است و به صورت آزاد به نقد منصفانه دولت ها و عملکرد آنها می پردازیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۹
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی