دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

photo_2018-02-09_19-06-58

گزارش ستاد برگزاری مراسم و نماز جمعه ی وزوان -۰ ۹۶/۱۱/۲۰

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب نماز جمعه ی شهر وزوان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوا گفت : یکی از شاخصه های نظام اجتماعی اسلام این است که نظام ولایی شکل بگیرد . سه عنصر جامعه ی ولایی عبارتند از : ولایتمداری ، رهبری ولایی و مکتب ولایی . امام جمعه ی موقت بخش میمه افزود : پایه و بنیان چنین جامعه ای مردم هستند که با آهنگ رهبری ولایی حرکت می کنند .
photo_2018-02-09_19-05-03

وی یادآور شد: در طول دوران انقلاب با فتنه های زیادی روبرو بوده ایم که جلو فتنه ها را مردم گرفته اند . وی در این رابطه به نمونه هایی مثل مرحوم شریعتمداری و ابوالحسن بنی صدر اشاره کردند و گفتند حمایت مردم تا زمانی که شخصیت ها حرکت ولایی دارند ، باقی است .

photo_2018-02-09_19-05-27
خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثتای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . خطیب جمعه ی وزوان نخست ایام فاطمیه را تسلیت و فرارسیدن دهه ی فجر را تبریک گفت . وی سپس به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی و تاریخی پرداخت و گفت : نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر شعار استقلال ، آزادی ،جمهوری اسلامی مستقل ترین کشور دنیاست و هیچ قدرت و ابرقدرتی برای این نظام تصمیم نمی گیرد .
photo_2018-02-09_19-05-06

دکتر خیری با توجه به شاخصهای توسعه یافتگی به افزایش سن امید به زندگی وبالا رفتن سطح آموزش عمومی و رتبه ی ایران در علوم مختلف در منطقه و جهان اشاره کرد و رشد و جهش علمی ایران امروز را یادآور دوران شکوه و اقتدار علمی دنیای اسلام دانست و گفت ما الان در یک پیچ تاریخی قرار داریم و از این پیچ تاریخی با  احیا عظمت و شکوفایی اسلامی عبور خواهیم کرد .
photo_2018-02-09_19-05-08

امام جمعه ی موقت بخش میمه در ادامه خطبه ی دوم نماز به معاهده ی سعدآباد  در زمان رضا خان اشاره کرد و گفت بموجب این معاهده ی خسارت بار ایران رشته کوههای استراتژیک آرارات را به ترکیه و مالکیت اروند رود و حق کشتیرانی در آن را به عراق و سرزمینهایی را به افغانستان تحویل و در نهایت در جنگ دوم جهانی بدون کوچکترین مقاومتی کشور را در اختیار بیگانگان قرار داد .
photo_2018-02-09_19-05-10

وی در ادامه به پیشرفت مبتنی بر عدالت اشاره کرد و یادآور شد که مقام معظم رهبری در پی پیشرفت عدالت محور هستند و این پیشرفت در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض به دست خواهد آمد . وی در خاتمه ی خطبه ی دوم نماز ضمن تاکید بر حضور در راهپیمایی روز بزرگ و تاریخ ساز ۲۲ بهمن ، نمازگزاران و عموم مردم را به شکر نعمتهایی که در اثر انقلاب اسلامی نصیب این کشور شده است ، دعوت نمود.
photo_2018-02-09_19-05-27 (2)

تصاویر – ایمان خوش باطن

مکبر – رضا صمدی فر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی