دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

نماز جمعه وزوان تاریخ ششم بهمن 96

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۱۸ ب.ظ

گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۶/۱۱/۶

 

photo_2018-01-26_16-20-08

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان بر گزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوی گفت : از منظر قران زن و مرد آفریده شدن انسان و قبیله و نژاد متفاوت انسان فقط وسیله ای برای شناخته شدن است و اسباب برتری افراد بر یکدیگر نیست .

photo_2018-01-26_16-20-04

دکتر خیری افزود این تفاوت ها برای جنگ و ستیز افراد با یکدیگر نیست و همانطور که فرزندان یک خانواده برای شناسایی از یکدیگر اسامی مختلفی دارند انسان ها نیز برای شناخته شدن از یکدیگر با قبیله ها و نژادهای متفاوت آفریده شده اند .

photo_2018-01-26_16-20-13

خطیب جمعه ی شهر وزوان در ادامه گفت آنچه موجب برتری افراد بر یکدیگر می شود فقط تقواست . امام جمعه ی موقت بخش میمه با توجه به کلیپ قسمتی از مذاکرات خبرگان در انتخاب رهبر با توجه به قرینه هایی در بین علما و مجتهدین گفت: معمولا فقها و مجتهدین از قبول مسئولیت مرجعیت پرهیز می کردند و آیت الله العظمی بروجردی که مرجع مسلم زمان خود بودند تاکید داشتند که یک قدم برای مرجعیت بر نداشته اند و بزرگان شیعه همواره از مسئولیتهای اینچنینی پرهیز می کردند .

photo_2018-01-26_16-20-26
خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . امام جمعه ی موقت بخش میمه در ادامه ی خطبه ی دوم نماز به بیان مناسبت ها پرداخت و ولادت حضرت زینب و روز پرستار را گرامی داشت و با توجه به نقش مهم و خطیر پرستاران گفت : در روایت داریم که همنشین حضرت موسی در بهشت قصابی است که از مادر خود پرستاری می کرده است .

 

photo_2018-01-26_16-20-42

دکتر خیری به سالروز واقعه ی جنگ جمل اشاره کرد و گفت جنگ جمل ثابت کرد که میزان حال فعلی افراد است . خطیب جمعه ی شهر وزوان با توجه به درپیش بودن روزهای پیروزی انقلاب اسلامی گفت : با توجه به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد باید ارزیابی کنیم که نظام اسلامی در چه زمینه هایی موفق و در کدام زمینه ها ناموفق بوده است .

photo_2018-01-26_16-21-36

وی یادآور شد باید فقر و فساد و تبعیض را از بین برد و در این راستا به اقدام امام جمعه ی تبریز در برداشتن نرده های جدا کننده ی مردم و مسئولین در نماز جمعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد که باید فاصله ی بین مردم و مسئولین کم و کوتاه باشد .

photo_2018-01-26_16-21-11

وی با توجه به ظرفیت اجتهاد در شیعه گفت نظام ما ظرفیتهای زیادی برای اثبات کارآمدی دارد و همه وظیفه داریم به دنبال اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی باشیم .

photo_2018-01-26_16-20-00

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۶
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی