دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

photo_2018-01-12_14-26-10 - Copy

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول پس از حمد و ثنای الهی خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی دعوت نمود . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

– یکی از شاخصه های نظام اسلام حقوق افراد است که باید مورد حمایت قرار گیرد و حقوق شهروندی هم در همین ردیف مورد بحث قرار می گیرد . از حقوق شهروندی هم باید دفاع شود اما واقعیت حقوق انسان بیش از آنی است که در حقوق شهروندی تعریف شده است .

photo_2018-01-12_14-26-05

– همه ی موجودات دارای حق هستند و حتی اعضای بدن آدمی نیز حقوقی دارند که باید حقوق آنان رعایت شود . اسلام برای حیوانات نیز حق قائل شده است و حیوانی که در اختیار شماست باید آب و علوفه ی کافی در اختیارش باشد و بار به اندازه ی توانش ببرد و مورد اذیت قرار نگیرد .

– امام سجاد علیه السلام در رساله ی حقوق خود حق چشم را بر گردن انسان بیان می کند . حق چشم آنست که باید برگردانی آن را از چیری که منع شده است .

photo_2018-01-12_14-26-19 (2)

خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . خطیب جمعه ی وزوان سپس به بیان مناسبت ها پرداخت و در آغاز سالروز قتل امیر کبیر را که با توطئه ی انگلیسی ها اتفاق افتاد یاد آور شد و گفت امیر در دوران سه و نیم ساله ی صدارت خود منشا خدمات چشمگیری بود . امام جمعه ی موقت بخش میمه در ادامه خاطره ی قیام قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ را که منشا تحقق انقلاب اسلامی گردید گرامی داشت . حجت الاسلام خیری انتخاب رئیس جدید شورای سیاستگزاری ائمه ی جمعه ی سراسر کشور را یاد آور شد و ضمن تجلیل از خدمات حجت الاسلام و االمسلمین سید رضا تقوی اظهار امیدواری کرد که حجت الاسلام جواد حاج علی اکبری در ایفای رسالت سنگین نهاد با عظمت نماز جمعه موفق باشد . خطیب جمعه ی شهر وزوان تاکید کرد که امام جمعه باید برای همه نقش پدری داشته باشد و با اشاره به خاطره ای از زنده یاد ابوترابی در اسارت گاههای رژیم صدام بر ارتباط امام جمعه با اقشار مختلف مردم تاکید کرد .
photo_2018-01-12_14-26-20

وی با توجه به اغتشاشات و ناآرامی های اخیر یادآور شد که همیشه این دشمنی ها وجود دارد و دشمن بیکار نخواهد نشست . به تعبیر رهبر معظم مگس روی زخم می نشیند و ما وظیفه داریم زخم ها را ترمیم کنیم . حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری در ادامه از مهم بودن نقش فضای مجازی در کشور یاد کرد و گفت این فضای مهم نباید در اختیار دشمنان ایران اسلامی قرار گیرد . ما باید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بومی خود داشته باشیم که از ناحیه ی قدرت های چپاول گر تهدید نشویم .
photo_2018-01-12_15-22-50

خطیب جمعه ی شهر وزوان در پایان خطبه ی دوم نماز گفت اگر مقام معظم رهبری فرمودند هزار بار از مردم تشکر می کنند ما نیز به خاطر داشتن رهبری بصیر و آگاه و شجاع خدا را شکر و سپاس می گوییم .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۳
حسن خیری

نظرات  (۱)

۲۳ دی ۹۶ ، ۱۸:۳۱ گرافیست ارشد
بسیار عالی استاد خیری ...
ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی