دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد:

کارآمدی نظام اسلامی برای نسل جوان تبیین شود/ تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد

 سه‌شنبه 12 دی 1396 - 15:31
همایش کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه آزاد واحد اراک

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اعلام کرد: فصلنامه علمی پژوهشی با عنوان «گفتمان علمی اجتماعی انقلاب اسلامی» برای پر کردن خلاء تبیین بررسی‌های علوم اجتماعی انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری در همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریتی جدید فرهنگی است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دانشگاه فراهم شود که یکی از مسائل اصلی آن، کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی های ترویجی و کرسی های نظریه‌پردازی است.

وی افزود: از دانشجویان انتظار می‌رود در برگزاری و اجرای کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه جدیت و تلاش داشته باشند.

خیری گفت: دبیرخانه این کرسی‌ها به پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده است و در همین راستا برای نظارت و تشکیل کرسی‌ها کمیته دستگاهی٬ به ریاست دکتر فرهاد رهبر تشکیل شده است.

ابلاغ آیین‌نامه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی؛ به زودی

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی آماده شده است، ادامه داد: این پیش‌نویس که بر اساس آیین‌نامه هیات حمایت از کرسی‌های آزاد‌اندیشی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و باتوجه به شرایط دانشگاه آزاد اسلامی بومی‌سازی و تدوین شده است، به زودی ابلاغ می‌شود.

وی اعلام کرد: برای استان‌ها و هر کدام از واحدهای دانشگاهی کمیته‌ای برای ایجاد کرسی‌ها و نظارت بر آنها در نظر گرفته شده است.

دانشگاه آزاد در کرسی‌های آزاد اندیشی از دانشگاه‌های دولتی عقب است

خیری با بیان اینکه دانشگاه آزاد در کرسی‌های آزاد اندیشی از دانشگاه‌های دولتی عقب است ادامه داد: با توجه به اینکه 12 منطقه در سطح کشور تعریف شده است، باید به صورت ماهانه یک جلسه منطقه ای برگزار شود و امروز این همایش به عنوان اولین جلسه از سری جلسات کرسی های نظریه پردازی در واحد اراک برگزار شده است.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ریاست دانشگاه تاکید زیادی بر موضوع کرسی‌های نظریه پردازی دارد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتاسیل 30 هزار عضو هیات علمی دارد که می تواند از این ظرفیت عظیم استفاده کرد تا شاهد کرسی‌های ترویجی در مرحله اول، و در نهایت کرسی‌های نظریه‌پردازی باشیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای بهبود شرایط کرسی‌ها با دانشگاه‌های دولتی و حوزه‌های علمیه همکاری کند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی هم در حال انعقاد است. پیشنهادهای مختلفی ارائه شده است و ما هم از مسئولین استان‌ها و واحدهای دانشگاهی و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست داریم پیشنهادها و نقطه نظرات خود را درباره کرسی‌ها بیان کنند.

خیری تصریح کرد: دانشگاه آزاد می تواند برای تصویب و بازنگری رشته ها و همچنین متونی که در دانشگاه تدریس می شود به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کند. در همین راستا سیاست‌های پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد معرفی و مکاتباتی با اعضای هیات علمی نیز شده است.

باید کارآمدی نظام برای نسل جوان تبیین شود

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم عنوان کرد: باید کارآمدی نظام برای نسل جوان تبیین شود و به نسل جدید منتقل شود که کشور در چه وضعیتی قرار داشت و اکنون چه اتفاقاتی و تحولاتی رخ داده است؟ قرار است همایش هایی در این زمینه برگزار شود کتب مختلفی تدوین شود تا به انتقال هویت انقلاب به نسل جوان کمک کرد. البته در این زمینه تاکنون کاستی هایی شده است.

وی با اشاره به کرسی‌های آزاد اندیشی اعلام کرد: برای کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان٬ برنامه ویژه ای داریم. هیات مرکزی کرسی‌های آزاد اندیشی تشکیل و پیش نویس اقدامات پیش رو برای کرسی ها تدوین شده است.

خیری با تاکید برلزوم تحقیقات میدانی توسط استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه افزود: اعضای هیات علمی برای موضوعاتی که از طرف سازمان مرکزی اعلام می شود٬ تحقیقات میدانی انجام دهند. ارائه گزارشات راهبردی از وضعیت و محیط پیرامون در دانشگاه و جامعه نیز از مسائل مهمی است که اعضای هیات علمی باید به آن توجه کنند.

انتشار فصلنامه علمی پژوهشی «گفتمان علمی اجتماعی انقلاب اسلامی»

به گفته خیری فصلنامه علمی پژوهشی با عنوان «گفتمان علمی اجتماعی انقلاب اسلامی» برای پر کردن خلاء تبیین بررسی‌های علوم اجتماعی انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد در پایان پیشنهاد کرد: در حال حاضر که با کاستی دانشجو در برخی واحدها مواجه هستیم می توان این تهدید را با کارهای علمی و پژوهشی به فرصت تبدیل کرد و می توان بخشی از موظفی اعضای هیات علمی در اختیار پژوهشکده قرار گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۳
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی