دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

گزارش برگزاری مسابقات قرآنی استان مرکزی

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ق.ظ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق: تنها راه نجات بشریت تمسک به قرآن و عترت (ع)‌ است

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق:

تنها راه نجات بشریت تمسک به قرآن و عترت (ع)‌ است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق گفت: ثقلین اساس آموزه‌های دینی ماست، اگر ما بتوانیم به قرآن و آموزه‌های عصمت و طهارت (ع) تمسک بجوییم، قطعا راه فردی و اجتماعی تکامل را طی کرده‌ایم؛ در این دنیای پر از مصیبت و مصائب و معضلات تنها راه نجات بشریت تمسک به قرآن و عترت (ع)‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام دکتر حسن خیری روز گذشته در مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع)‌ دانشگاه آزاد استان مرکزی به میزبانی واحد نراق در مشهد اردهال اظهار کرد: خدا را شاکریم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق توفیق این را داشت که خادم و میزبان قاریان، حافظان قرآن است.

وی بیان کرد: در این مکان بسیار نورانی در محضر حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) که کربلای ایران خوانده شده است هستیم که در روایت از امام صادق (ع)‌ آمده است که هرکس برادرم را در اردهال را زیارت کند گویا جدم امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است و این حضور توفیقی بسیار ارزشمندی است.

خیری اظهار کرد: در مکان نورانی و در آستانه ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان از خداوند متعال می خواهیم که توفیق حضور و بهره مند شدن از فیوضات معنوی ماه رمضان و ماه ضیافت الهی را به ما عطا فرماید.

رئیس شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: مرحوم دکتر علی شریف مبتکر و موسس مسابقات قرآن و عترت (ع)‌ بود که در سال 72 در واحد نراق و اراک تدریس داشت. این مرد بزرگ گنجینه عظیمی بود که در راه تعالیم قرآن و عترت (ع) از جان مایه می‌گذاشت که جا دارد یاد و خاطره این مرد بزرگ قرآنی و فرهنگی را در این محفل نورانی و با عظمت گرامی بداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق اظهار کرد: دکتر شریف انگلیسی تدریس می کرد و در متن درسی خود زندگینامه حضرت زهرا (س) را گنجانده بود هم ترجمه می‌کرد و هم اشک می‌ریخت، این نمونه یک استاد قرآنی است. شما عزیزان راه مرحوم دکتر شریف را احیا می‌کنید جا در پای بزرگانی همچون دکتر شریف می‌گذارید و امیدوارم که اسم ما هم دراین لوح شریف و در زمره خادمان قرآن و عترت (ع)‌ نوشته شود.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: مسابقات قرآن و عترت (ع)‌ استان در سال 94 در واحد آشتیان و در سال 95 در واحد ساوه برگزار شد و در سال جاری بنا به تقاضای واحد نراق و تصمیم شورای فرهنگی دانشجویی استان، واحد نراق میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده گرفت که جا دارد از مسئولان واحد نراق و عوامل اجرایی این مسابقات بخاطر پذیرفتن میزبانی برگزاری این دوره از مسابقات که متحمل زحمات زیادی شدند، قدردانی کنم

دکتر علیرضا نظام ‌آبادی اظهار کرد: ‌برگزاری مسابقات قرآن و عترت (ع)(در جوار بارگاه امامزادگان قطعا از معنویت و روحانیت دوچندان و مضاعفی برخوردار است، برگزاری مسابقات در جوار امامزادگان خود یک تجربه جدیدی است که واحد نراق این تجربه را آزمایش کرد؛ البته دور بودن از دانشگاه و خارج از واحد برگزار شدن این برنامه یک سری اشکلات را به دنبال داشته است. با توجه به دور بودن مسیر، عدم دسترسی به امکانات واحد و سایر همکاران چه بسا در پذیرایی، اسکان اشکلاتی را به دنبال داشته است ولی در هر حال از زحمات این عزیزان قدردانی می‌کنیم.

نظام آبادی افزود:‌ از همه استادان، کارمندان، دانشجویان که در این دوره از مسابقات شرکت کردند و اینکه به قرآن و مسائل دینی و فرهنگی اهمیت می‌دهند قدردانی می کنم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان مرکزی بیان کرد:‌ حسب احترام به شما عزیزان و عرض خسته نباشید به شما و عزیزانمان در واحد نراق خدمت شما رسیدیم تا ما هم به اندازه وسهم خود به مسائل فرهنگی، دینی و قرآنی اهمیت قائل شده باشیم امیدوارم که این قدم هایی که در مسیر مسائل فرهنگی و آموزه های دینی بر می‌دارید مورد قبول حضرت حق واقع شود.

وی با گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: سوم خرداد سالروز فتح و آزاد سازی خرمشهر را به تمامی دلاور مردان، رزمندگان و ایثارگرانی که در عرصه جنگ تحمیلی فعالیت داشتند تبریک عرض می‌کنم. به همه ما واجب است که یاد این عزیزان را همواره گرامی بداریم.

نظام آبادی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر یکی از غرورآفرین‌ترین پیروزی‌ها و خاطرات هشت سال دفاع مقدس بود که از سوی دلاورمردان و ایثارگران در تاریخ ایران اسلامی رقم خورد.

نظام آبادی گفت:‌ بر خود واجب می‌دانیم که با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل از همه رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا؛ زمانی که کشور نیاز به فداکاری و ایثار داشت، با ایثار، فداکاری و عشق به میهن واسلام از زندگی خود و از همه چیزخود گذشتن؛ این تلاش ها و مجاهدت ها را ارج می نهیم و آزادسازی خرمشهر و پیروزی مقاومت را تبریک می گوییم.

دبیر اجرایی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع)‌ دانشگاه آزاد استان مرکزی نیز گفت: در این دروه از مسابقات بیش از 120 نفر حافظ،‌ قاری،‌ موذن، مرتل، خواهر و برادر از 17 واحد دانشگاهی آزاد استان مرکزی در طی دو روز به رقابت پرداختند که پس از داوری هیات داوران نفرات برگزیده اول تا سوم در بخش‌های مختلف استادان، کارکنان و دانشجویان به تفکیک خواهر و برادر مشخص و معین شد

جواد دهقانی آرانی افزود: برگزاری این مسابقات در جوار امامزاده حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع)‌، امامزاده ملائک پاسبان حقیقتا بسیار ارزشمند و قیمتی است و حضور قاریان و حافظان در فضای عطرآگین امامزادگان عظیم الشان حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) و فرزندان امام هادی و امامزاده حسین بن حضرت زین العابدین (ع) و فصل بهار و فضای گل و گلاب مشهد اردهال کاشان و در آستانه بهار قرآن بسیار ارزشمند است.

مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع)‌ دانشگاه آزاد استان مرکزی که با حضور بهروز بهرامسری رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد استان مرکزی، ‌روسا، معاونان دانشجویی فرهنگی، کارشناسان فرهنگی، مسئولان و مدیران فرهنگی و قرآن و عترت (‌ع)، استادان، کارکنان، دانشجویان خواهر و برادر از واحدهای دانشگاهی استان مرکزی در جوار آستان حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و آستان حضرت حسین بن زین العابدین (ع)‌ مشهد اردهال به میزبانی واحد نراق برگزار شد.

 

جهت مشاهده اصل خبر منتشر شده در خبرگزاری آنا لینک زیر را کلیک فرمائید : http://www.ana.ir/news/222280

 

تهیه وتنظیم : محمد بهشتی صدر

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۲
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی