دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۶/۱/۴

شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۶/۱/۴

CIMG3744

نماز شکوهمند جمعه ی وزوان به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از حمد و ثنای الهی و تبریک سال جدید و میلاد حضرت زهرا به نقش ” زن ” در نظام اجتماعی پرداختند . اهم مطالب این خطبه به شرح زیر است :

CIMG3746

در نظام ارزشی اسلام و از باب ارزش گذاری تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد . خداوند می فرماید : مردم ما شما را خلق کردیم از زن و مرد و قبیله به قبیله آفریدیم برای شناخت همدیگر ، بدرستی که بین  زن و مرد از هر قوم و نژاد بهترین آنها با تقوی ترین آنهاست . ایمان و عمل صالح بهترین صفت برای برتری زن و مرد محسوب می شود .

CIMG3772

– هیچ تناقضی بین نقش اجتماعی زن در جامعه و نقش تربیتی وی در خانواده وجود ندارد . اسلام مخالف حضور زن در جامعه نیست مشروط بر اینکه نقش مادری و تربیتی خود را بخوبی ایفا کند .

CIMG3777

خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و سپاس الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام و قرائت دعای فرج و تبریک سال جدید به نمازگزاران آغاز شد . امام جمعه ی موقت بخش میمه در آغاز خطبه ی دوم به معنای نوروز از دیدگاه امام صادق ع پرداخت و گفت در تعبیر امام صدق نوروز روز الست است . روزی که خداوند از بندگان پیمان گرفت . روزی که خورشید طلوع کرد . روزی که پیامبر برای علی ع بیعت مجدد گرفت . روزی که جبرئیل بر پیامبر نازل شد . روزی که علی ع در جنگ نهروان پیروز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

CIMG3779

مسئله ی اصلی اقتصاد و نیاز اولیه و ضروری جامعه است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد . اسلام می گوید فقر باعث از بین رفتن دین و ایمان می شود . مسئله ی ازدواج جوانان باید جدی گرفته شود . ورود کالاهای خارجی باید حرام شود تا لطمه ای به تولید داخلی نخورد . بازار ما نباید بازار ترکیه و چین باشد . مقام معظم رهبری فرمودند برای پیشرفت جامعه نیاز به مدیر فعال ، متدین ، انقلابی و کار آمد داریم .

CIMG3801

– بحث انتخابات بسیار مهم است . فریب شعارهای فضای انتخاباتی را نخوریم . از دوگانگی و دو قطبی شدن جریان انتخابات پرهیز کنیم . رای مردم را بپذیریم .

– مناسبتهای هفته : ۲۹ اسفند روز ملی شدن نفت . دوم فروردین روز عملیات فتح المبین . رحلت آیت الله بروجردی در فروردین ۱۳۴۰ . نوروز ۱۳۶۶ سخنرانی امام در مورد تفکیک اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی و پیدایش گفتمان جدید در دنیای اسلام .

CIMG3789

مکبر – حسین شاکری

خلاصه ی خطبه ها – علی عاصمی پور

تصاویر – احسان خوش باطن

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۰۵
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی