دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان دلیجان

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۴۰ ب.ظ

همزمان با ایام الله دهه فجر، یادواره شهدای دانشجو شهرستان دلیجان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و معاونت دانشجویی فرهنگی، با حضور جمعی از دانشگاهیان و دانشجویان بسیجی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، روز گذشته دانشجویان دانشگاه های شهرستان دلیجان در یک اردوی یک روزه، با شهدای شهرستان دلیجان از جمله شهدای دانشجو و طلبه تجدید پیمان کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در مراسم اختتامیه و نشست دانشجویی که همراه با تریبون آزاد بود، بر لزوم گرامیداشت یاد شهدا، امام راحل و تمام نقش آفرینان در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: این انقلاب شکوهمند، ما را در پیچ تاریخ قرار داد و به سمت تمدن نوین اسلامی سوق داد.

حجت الاسلام دکتر حسن خیری ادامه داد: شجره طیبه بسیج که جرقه ای الهی بود، همچنین ذهن و قلم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از الطاف و عنایت خداوند است که موجب این حرکت پربرکت در کشور و تعجب دنیا شد.

او بسیجی بودن را افتخار بزرگی دانست و اظهار کرد: اینک به فضل خداوند و تلاش و از خودگذشتگی های بسیجیان در کنار صبر و تحمل مردم، استکبار جهانی تسلیم این انقلاب شده است. در عصر کنونی، عمق متدین بودن را نمی توان با نادیده گرفتن مفهوم بسیجی بودن تعریف کرد، چراکه تمدن، محصول چنین سبک و سیاق و اندیشه ای است. بنابراین به این شجره طیبه و بسیجی بودن باید بالید و آن را پاس داشت.

رییس کنگره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان نراق همچنین گفت: بسیجی واقعی عالم و اهل عبادت است و از افراط و تفریط دوری می کند. همچنین از نشانه های عنایت الهی به این انقلاب به شمار می آید.

وی با اشاره به شاخصه های یک بسیجی بیان کرد: بسیجی به دنبال پست و مقام نیست و فقط خدا را در انجام امور موثر می بیند، بسیجی همچنین همواره نفس خود را زیر پا می گذارد و دلبسته دنیا نیست، بسیجی موقعیت شناس و شخصیت شناس است و در جبهه جنگ و علم و دانش حضور دارد. بدون روحیه بسیجی، پیشرفت کشور در بسیاری از زمینه های علمی، تکنولوژی و فناوری ها و کسب موفقیت در زمینه های گوناگون، محقق نمی شود.

در ادامه، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه نراق و مسؤولان بسیج این شهرستان از عوامل کنگره شهدای دانشجو و طلبه، با اهدای لوح یادبود تقدیر کردند.

به گزارش ایسنا، در سومین روز از ایام الله دهه فجر دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای نراق، دلیجان، دانشگاه پیام نور واحد دلیجان و جمعی از طلاب حوزه علمیه الغدیر شهر نراق با حضور در گلزار شهدای شهر نراق و قرائت فاتحه، با شهدا، بخصوص شش شهید دانشجو و طلبه این شهر، تجدید پیمان و مزار این شهدا را گلباران کردند.

در ادامه دانشجویان با حضور بر مزار پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق نسبت به تجدید عهد و پیمان با این شهدا اقدام کردند.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۶
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی