دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

گزارش ستاد نماز جمعه ی وزوان – ۹۴/۵/۹

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ

CIMG0037

نماز باشکوه این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری امام جمعه ی موقت در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران جمعه به رعاایت تقوای الهی و در ادامه ی مباحث پیشین نماز به تبیین شاخصه های مهم برای سبک زندگی مناسب و مطلوب پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول بدینشرح است :

CIMG0025

شاخصه های مهم برای سبک زندگی عبارتند از : عفاف ، حیا ، غیرت و حجاب . فرد مومن دارای حیا می باشد و حیا جز جنود عقل است و انسان جاهل انسان بی حیاست . انسان عاقل خود را در محضر خدا می بیند . انسان عاقل عفاف می ورزد . کسی که از کارش می دزدد و رشوه می گیرد و انسانیت را به تاراج می گذارد پاکدامن نیست . عنصر سوم غیرت است  و انسان مومن کوه استوار است و شجاعت دارد و مقاوم است دفاع مقدس را آدم های با غیرت آفریدند . عنصر بعدی حجاب است . ریشه ی بی حجابی در بی غیرتی است . این دو با یکدیگر رابطه ی تنگاتنگ دارند . جامعه ای که بی حجاب باشد غیرت ندارد . امروز حجاب یک مسئله ی جدی برای جامعه ی ماست . مشکل از جایی پیدا می شود که عزت کاهش می یابد .

CIMG0051

دکتر خیری با انتقاد از برگزاری جشن طلاق در پاره ای از نقاط کشور ، طلاق و این بنای مبغوض خداوند را از بدترین کارها در فرهنگ اسلامی دانست . خطبه ی دوم نماز با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد .

CIMG0081

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری در ادامه ی خطبه ی دوم به بیان مناسبتها پرداخت و با یاد آوری اولین نماز جمعه در ۵ مرداد ۵۸ یاد و خاطره ی امامان جمعه ی فقید تهران و قم حضرات آیات طالقانی و مشکینی را گرامی داشت . وی ماه شوال را دارای مناسبتهای گوناگون دانست که عبارتند از :

CIMG0062

– ورود امام رضا ع به مرو

– حرکت امام علی ع به سمت جنگ صفین

– عملیات مرصاد که با غیرت اسلامی رقم خورد .

– ۹ مرداد سالروز اهدای خون

CIMG0085

خطیب جمعه ی شهر وزوان در پایان خطبه ی دوم نماز با اشاره به توافق هسته ای گفت : فرهنگ مقاوم یک سرمایه ی بزرگ ملی می باشد و باعث می شود که ما در عرصه های مختلف قوی و کارآمد باشیم .

گزارش : ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان

خلاصه ی خطبه ها : علی رصاف

 تصاویر : جهانگیر حدادیان

 مکبر : محمد ولی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۲
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی