دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی
شنبه, 09 آذر 1392 ساعت 11:10

جمعت و تعالی 4

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که با هدف اشراب قواعد، روح و منطق شریعت در نظام تقنینی کشور شکل گرفته، اقدام به تشکیل گروه‌ های علمی از جمله گروه مطالعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نموده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس،  این گروه که با هدف بررسی طرح‌ها و لوایح  مطرح در مجلس شورای اسلامی با درنظر گرفتن اهداف تشکیل این مرکز تأسیس شد، متشکل از یک شورای علمی ثابت و حلقه‌های تخصصی بسته به حوزه کاری موضوعات مطرح می‌باشد. پس از اعلام وصول طرح‌ها یا لوایح در مجلس، موضوعات در شورای علمی گروه مطرح می‌شود تا اعضا نسبت به تعیین اعضای حلقات تخصصی تصمیم‌گیری نمایند.

 پس از تشکیل حلقه و بررسی موضوعات با حضور اساتید و متخصصان حوزه‌های مربوط، گزارش نهایی که توسط دبیر حلقه تهیه می‌شود، به شورای علمی گروه ارائه می‌گردد تا اصلاحات لازم نسبت به آن صورت پذیرد. در نهایت گزارش به‌صورت مکتوب به کمیسیون مربوط در مجلس شورای اسلامی ارائه می‌گردد.

 حجج اسلام آقایان دکتر محمدحسین پوریانی، دکتر حسن خیری، دکتر فاضل حسامی، فرج‌الله هدایت‌نیا و آقایان دکتر رامین تبرائی و دکتر عبدالوهاب فراتی از اساتید حوزه و دانشگاه، اعضای این گروه را تشکیل می دهند.

 "تشکیل یک نشست علمی و چندین حلقه تخصصی در ارتباط با بررسی طرح تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر و حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته به‌عنوان نماینده مرکز تحقیقات اسلامی در کارگروه ارشاد و تبلیغ کمیسیون فرهنگی در ارتباط با بررسی این طرح"، "تشکیل حلقات تخصصی جهت بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسامی در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای بررسی این طرح"، "تشکیل حلقات علمی برای بررسی طرح احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور با حضور متخصصان این حوزه" و "تشکیل حلقه‌های تخصصی در ارتباط با بررسی طرح جامع رسانه‌های همگانی" از اهم فعالیت‌های این گروه تاکنون می باشد.

 براساس این گزارش، "پیگیری تدوین پیش‌نویس سند ملی مساجد"، "بررسی تهیه پیش‌نویس قانونی در ارتباط با سبک زندگی اسلامی"، "اقدام در راستای تدوین پیش‌نویسی در زمینه قانونی در ارتباط با تولید کالاهای فرهنگی" و "تشکیل حلقه تخصصی در زمینه بررسی طرح تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد" از جمله فعالیت های در دست اقدام این گروه می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۰
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی