دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

نماز جمعه وزوان – ۹۳/۵/۱۰

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۵ ب.ظ

CIMG6156

نماز پرشکوه جمعه ی این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری در مسجد جامع وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی ، خود و نمازگزاران جمعه را به تقوای الهی دعوت نمود . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدین شرح است :

CIMG6157

آموزه های اسلامی در رابطه با تکلیف فرد در جامعه ی اسلامی با تکیه بر ۳ اصل مطرح می گردد : تکلیف مداری ، مسئولیت پذیری و امانت داری . انسان باید امانتی را که در اختیار دارد پاس بدارد و از آن استفاده ی درست نماید . مومن کنجکاو است و منتظر فرصت هاست . انسان نباید به امور مسلمین بی تفاوت باشد .

CIMG6154

انسان مومن دغدغه ی جلب رضایت الهی را دارد . انجام اعمال فرع است و هدف قصد قربت است . انسان نباید از کردار و اعمال خود راضی باشد . خداوند انسان را طوری که نیازهای سیری ناپذیری دارد و انسان مسلمان به ” فاستبقوا ” توصیه شده است و قرار است در کارهای خیر سبقت بگیرد .

CIMG6162

خطبه ی دوم نماز با توصیه به تقوا و درود و صلوات بر معصومین و تبریک فرارسیدن عید آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بشرح زیر است :

CIMG6184

انسان دو وظیفه ی تخلیه و تحلیه را بر عهده دارد . تقدم با تخلیه است . آیت الله العظمی بهجت می فرمودند : اول لعن فرستادن است بر کدورت ها و شیاطین و سپس صلوات فرستادن است بر محمد و آل او . ابتدا باید از شیطان بیزاری بجوییم . . شیطان بر هر انسان دروغگو و گناهکاری نازل می شود . دوری از یاد خدا باعث همنشینی با شیطان می شود شیطان گام به گام به سمت انسان می آید . اگر انسان حرام خوار باشد جای پای شیطان را باز کرده است . شیطان دشمن آشکار انسان است . شیطان ناسپاس است و مومن امانت دار است و اینکه انسان دائم طلبکار باشد از خصایص شیطان است . مناسبتهای هفته :

CIMG6183

۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷است . یاد شهدای آن عملیات بویژه فرمانده شهید صیاد شیرازی را گرامی می داریم . ۵ مرداد سالروز اقالمه ی اولین نماز جمعه ی پس از پیروزی انقلاب به امامت حضرت آیت الله طالقانی است . در همین رابطه از مردم و ائمه ی جمعه ی منطقه و اعضای محترم ستاد نماز جمعه که این فریضه را هر روز با شکوهتر از قبل برگزار می کنند تشکر می کنیم .

CIMG6182

۱۱ مرداد ، شهادت شیخ فضل الله نوری در سال ۱۲۸۸ است که شهید انحراف از مشروطه بود . شیخ فضل الله طرفدار مشروطه ی مشروعه بود

۱۰ مرداد روز اهدای خون

۹ مرداد ۱۳۶۶ فاجعه ی خونین مکه اتفاق افتاد که عمق عصبانیت امریکا و عربستان را نمودار ساخت .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت شهر وزوان در پایان خطبه ی دوم نماز از مردم بخش میمه بدلیل برپایی باشکوه مراسم روز قدس تجلیل کرد و اظهار امیدواری نمود که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دنیای اسلام در مقابل افزون طلبی های استکبار جهانی و صهیونیست بایستد .

CIMG6179

آقای محسن روستا ، مجری نماز امروز

CIMG6196

CIMG6200

CIMG6198

آقای جهانگیر حدادیان ، عکاس نماز جمعه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی