دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

مراسم بزرگداشت سوم خرداد درواحدنراق برگزارشد

پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۸ ب.ظ

 

به همت بسیج دانشجویی وبسیج اساتید مراسم بزرگداشت سوم خرداد با حضور سردار عروج ازفرمانده هان سپاه پاسداران وجناب سرهنگ سجادی فرمانده سپاه شهرستان دلیجان و جمعی از مسئولین ومدیران شهرستان دلیجان ونراق واساتید وکارکنان ودانشجویان درتالارعلامه نراقی دانشگاه آزاداسلامی واحدنراق برگزارشد.

دکترحسن خیری رئیس دانشگاه آزاداسلامی ضمن خیرمقدم به مهمانان وگرامیداشت سوم خردادگفت : ما افتخاراین را داریم که میزبان پنج شهید گمنام هستیم وبی تردید نوروبرکت وجودی این عزیزان شامل حال همه ما ، این دانشگاه و این منطقه بوده است . انشاالله توفیق این را داشته باشیم که قدردان همه نعمتهای الهی ازجمله نعمت شهداء ، خانواده شهداء ، آزادگان ، ایثارگران ، پیشوایان دینی واولیای الهی و همه کسانی باشیم که به گونه برگردن ما حق دارند .

حجت الاسلام درادامه بیاناتش خاطرنشان کرد : بی تردید این فرمایش حضرت امام راحل (ره ) که فرمودند:«خرمشهررا خدا آزاد کرد » می تواند تمام فلسفه وجودی دفاع مقدس را تبین نماید .

وی با ضمن اشاره به آیه شریفه « مارمیت اذ رمیت ولکن الله رمی » گفت : اوهست که عنایت وفضلش شامل حال بندگان مخلش می شود و افتخارات امروز ماشیعیان به یمن برکت خون شهیدان است .

دکتر خیری اظهارکرد : ما امروز بیش از گذشته نیاز داریم که یاد دفاع مقدس وجنگ تحمیلی را گرامی بداریم .ما امروز نیاز داریم درمدیریت جهادی از مدیریت جهادی دفاع مقدس الهام بگیریم .

وی خاطرنشان کرد : مدیریت جهادی که متضمن عزم وعلاقه واعتماد به رهبری جامعه ، حضور مومنین ومجاهدان درصحنه ، تشکیل بسیج مردمی ، توسعه واعتماد درسازمان رزمی ، برنامه ریزی وریسک پذیری بالا، استقامت رزمندگان بخشی از رموز موفقیت ما دردفاع مقدس بود .

دکتر خیری درادامه بیاناتش ضمن اشاره به زندگی شهید میثمی بیان کرد : امثال شهید میثمی ها دفاع مقدس را ایجاد کردندکه امروز دفاع مقدس همچون حماسه حسینی جزء لاینفک فرهنگ دینی وملی ما قرارگرفته است .

حجت الاسلام دکتر حسن خیری درپایان بیاناتش ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدامربه معروف ونهی ازمنکر ، شهید خلیلی گفت : از خداوند متعال می خواهیم که مارادرمسیر ولایت ، شهداء و پیشوایان دینی واولیای الهی ثابت قدم واستوار نگه دارد .

 

سردار خسرو عروج درابتدای سخنانش به شناخت خودی از دیدگاه دشمن پرداخت و اظهارکرد : اندیشمندان مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی ومعتبرترین پژوهشکده هادرمسائل مدنی درعالم کالبد شکافی ومورد تحلیل وبررسی قراردادند و ازنگاه تحلیل دشمن ایران یک نظام مکتبی دارد واعتقادشان این است که ازطریق یک فرمانده وامام به عالم ملکوت وصل هستند ، اما ازنظر علمای دینی خودشان بقیه ادیان ارتباطشان با عالم وحی قطع است .

وی درادامه به نکته دیگری که دشمنان برآن ازعان نمودند اشاره کرد وبیان داشت : اعتقاد دینی این مکتب این است که حتی اگر یک نفر هم چه مرد چه زن ، چه پیرچه جوان درعالم باقی بماند وظیفه دینی آنها ایستادگی ومقاومت درمقابل دشمن است .

سردارعروج یکی از فرمانده هان جنگ 33 روزه لبنان درادامه از ایران ومکتب تشیع از دیدگاه دشمن را تشریح کرد وگفت :

جمعیتی که دریک مکان جمع می شوند الزاما این نیست که حداکثر باشند ، حداقل حداقل هم که باشند مبارزه را باید ادامه داد .

وی درادامه خاطرنشان کرد : دشمن می گوید هرچه فشار بود از شروع این انقلاب آوردیم نمی گوید که بی اثر بوده بلکه می گوید کم اثر بوده و نتوانستیم بنیاد این نظام را ازبین ببریم .

سردارعروج فرمانده پیشین سپاه ولی امر به نکته دیگری از شناخت دشمن از ما اشاره کرد وگفت : دشمن اعتراف می کند که سازمان رزمی ایران که کیفیت این کمیت ارجحیت دارد برکثرت جمعیت .

وی درادامه بیان کرد : دشمن جریان دینی وفرهنگی ایران را بررسی وتحلیل می کند و معتقد است که ایرانیان اعتقادشان برجنگی است که 1400 سال پیش اتفاق افتاده و همه درآن جنگ کشته شدنداما علی رغم اینکه کشته شدند بازهم پیروز شدند .

تعداد دشمن درآن جنگ 100برابر آنها بوده ونسبت جمعیت ایران یک صدم دنیا است

وی درادامه گفت دشمن ازعان میکند که شیعیان ایران به یک روحانی مجتهد ، که نایب فرمانده است متصل هستند که فرمانده آنها به عالم ملکوت وصل است هر کنوانسیون بین المللی را که برعلیه آنها باشد عرض نیم سال لکه دارش می کنند .

سردارعروج گفت : اصالتی که درجریان فکری انقلاب رقم زده می شد تمام پیروزیها از صدرتا ذیل به این معجزه برمی گردد که ماهیش ماهیت ملکوتی است .

وی درادامه اظهار داشت : افرادبه دوشکل اقدام معنوی می کنند یا معصومیت مطلق هستند که معصومیت متعلق به معصومین (علیهم السلام ) است یا معصومیت نسبی است که می تواند متعلق افرادی باشدکه دراین مسیردارندمبارزه می کنند .

سردارعروج ، این رزمنده دفاع مقدس درادامه به دانشجویان توصیه کرد : درس را بخاطر این بخوانید که عمر دانشجویی وتحصیلی روزی به اتمام می رسد اما یک چیز باقی می ماند و آن اینکه شما بدانید می توانید روی پا هایتان بایستد .

سردارعروج بااشاره تفاوت هویت واصالت انقلاب گفت : دشمنان ما اغلب فیلم هایی که علیه ما را درست می کنندبه این گونه است که با آریشهای بدلی و شبیه سازی از مبعث شروع می کنند و به غدیر ، عاشورا تا به ظهور می پردازند ودین ومکتب وشریعت تشیع را مورد هجمه وحمله قرار می دهند .

سردارعروج مشاور فرمانده سپاه درادامه بیاناتش گفت : خیلی از اصحاب رسول الله (ص) بعداز این همه مبارزه وجنگ به دام دنیا افتادند مبادا امروز این دنیا گریبانگیر ما باشد .

سردار عروج با اشاره به حالتهای عرفانی بعضی از شهدا گفت : فتح خرمشهر فقط فتح خرمشهر نبود بلکه جنگ رزق وروزی ها ست .

سردارعروج درپایان بیاناتش خطاب به دانشجویان وحضار توصیه کردوگفت : قدر شهدای گمنام که سایه ایشان بالای سرماست را بدانید همان طور که کربلا برای ماحرمت دارد ایران اسلامی با این همه شهید هم حرمت دارد وامروز به برکت خون شهداء است که هزاران نقشه ونیرنگ علیه ایران پیاده می کنند اما کمترین آسیب وصدمه به ما می زنند . همه اینها مرهون خون پاک شهداست .

تهیه وتنظیم : محمد بهشتی صدر

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحدنراق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۱
حسن خیری

نظرات  (۱)

سلام وب خوبی  و قشنگی داری برای افزایش بازدید و تبادل لینک وبت بهم سر بزن منتطر حضور گرمت هستم
http://popup30.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی