دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

نماز جمعه وزوان – ۹۲/۱۰/۱۳

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۰۲ ب.ظ

 

CIMG3983

خلاصه ی خطبه ها : دقیانوس از صبح میمه

تصاویر : جهانگیر حدادیان

- نماز با شکوه جمعه با حضور خیل نمازگزاران در نخستین جمعه ی ماه ربیع الاول به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید. اهم مطالب خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از حمد و سپاس الهی و سفارش خود و نمازگزاران به تقوی به این شرح است :

اسلام دین شرعی است . سلفی ها ، سعودی ها و تکفیری ها بچه های ارشد کفر و نفاق هستند و اسلام در دل آنها رسوخ نکرده است . مثل ابوسفیانها هستند. اینها نور ایمان را نتوانستند در دل خود بتابانند . امروز هم همان جبهه علیه امامانو پیامبر وجود دارد . تمدن پیامبر انقلاب فرهنگی بود نه انقلاب نظامی .

- تفاوت سوره های مکی و مدنی – محتوای سوره های مکی توحید و نبوت و اعتقادات است و تلاش پیامبر ترویج باورهای دینی است و با زور سرنیزه انقلاب نمی کند. سوره های مکی برای تمدن سازی انسانها را از باورهای مشرکانه دور می کند . این تمدن برای همیشه پابرجاست. انقلاب اسلام ، انقلاب نورانی است و برای همه ی جوامع مفید است و از ویژگی های تمدن اسلامی فراگیر بودن آن است .

PICT0093

- از ویژگی های تمدن ایجاد امنیت است . پیامبر مومنان را به امنیت واقعی می رساند. هم از شیطان بیرونی و هم از شیطان درونی . هجرت از مدینه برای ایجاد امنیت بود و برای فضای گسترده تر برای تبلیغ دین . از دیگر ویژگی های تمدن اسلامی ایجاد اتحاد و هم بستگی است . ( پیمان صلح با یهود ). تعاون و همکاری از دیگر ویژگی های تمدن اسلامی است . تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا عالاثم والعدوان . از دیگر ویژگی ها نهادینه کردن اخلاق کریمانه است . ساخت انسانهای مجاهد و اهل ایثار و گذشت است . امثال سلملنها ، ابوذرها و مقدادها کنار پیامبر تربیت شدند.

- امروز روز آغاز هجرت است . امیدواریم هم هجرت درونی داشته باشیم و هم هجرت بیرونی .

خطبه ی دوم :

پس از توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین ؛

- لقمان به فرزندش گفت : من ۷۰ هزار حکمت از انبیا آموخته ام . فرزندم ؛ ۴ نمونه را به یاد بسپار و عمل کن با من در بهشت خواهی بود. اول اینکه کشتی را محکم بساز چون دریای عمیقی در پیش داری . در روایت آمده است دنیا بحر عمیق است که افراد کثیری در آن غرق شده اند. برای نجات نیاز به کشتی داریم . کشتی نجات ما حسین ع است . دوم اینکه بارت را سبک کن که گردنه های سختی در پیش داری حقی ، غیبتی ، تهمتی را اگر بر دوش بگیری نمی توانی از گردنه ها عبور کنی . سوم اینکه توشه ات را زیاد بردار . ان خیرالزاد التقوی و چهارم اینکه عملت را خالص کن .

مناسبتهای هفته

PICT0097

- ایام حزن و اندوه صفر که پشت سر گذاشته شد و محبان اهل بیت درخشیدند . وهابیون از ذکر اهل بیت می ترسند . از اینکه ۲۰ میلیون انسان با زحمات سفر دور ضریح امام حسین حلقه بزنند و ۳ میلیون نفر در شهادت امام رضا جمع شوند .

- تبریک میلاد حضرت مسیح ، عبرت آموزی از کشف حجاب رضا خانی در ۱۴ دی ماه سال ۱۳۱۴ ، ابلاغ پیام تاریخی امام راحل به گورباچف ، گرامیداشت ۹ دی و شکر گذاری به خاطر انقلاب فرهنگی که اتفاق افتاده است ، آغاز هجرت رسول خدا در روز اول ربیع و تبریک آن و یادآوری لیله المبیت ، گرامیداشت یاد استاد پرورش ، پرورش یافته ی استان اصفهان و رادمرد کار و تلاش صادقانه .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۴
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی