دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

 

همایش آشنایی بابیماری ایدز وپیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر درواحدنراق برگزار شد

 

به همت حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نراق همایش آشنایی با بیماری ایدز و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر با حضور جمعی از مسئولین شهر نراق وشهرستان دلیجان واساتید ، دانشجویان وکارکنان در تالارعلامه نراقی واحدنراق برگزار شد .

دکترحسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین سید وسالار شهیدان حضرت اباعبداالله الحسین (ع) به اهمیت جلسه اشاره کرد وگفت : بخش عمده پیشگیری از بیماری ایدز و ابتلا به اعتیاد مربوط به فرهنگ وفرهنگ سازی است .

حجت الاسلام خیری تاکید کرد : در خصوص موضوع پیشگیری از بیماری ایدز ومبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی یک امر بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است وپیش از آنکه به مسائل مربوط به درمان وامور پزشکی پرداخته شود باید ساز وکارها وراه حلهای فرهنگی قضیه نهادینه وبررسی شود .

دکتر خیری درادامه سخنانش اظهار کرد: اینگونه مسائل وبیماری هاهمچون ایدز واعتیاد و... ارمغان تمدن غربی و صنعتی شدن جهان است که خوشبختانه آمار مبتلایان در کشور ما بسیار محدودواندک است که باید به طور جدی با این تهدید اجتماعی مقابله کرد .

دکتر خیری افزود : رفع موانع ازازدواج و تسهیل در امرازدواج جوانان ، توجه به کانون خانواده براساس سنت وتمدن اسلامی و اهمیت دادن به بهداشت روانی وجسمی افرادجامعه و توجه به سلامت اجتماعی وفرهنگ سازی ، آموزش ، پیشگیری ودرمان بیماری ها ازجمله راه کارهایی است که می تواند برون رفت ازاینگونه مسائل اجتماعی به ما کمک کند .

دکترخیری درپایان سخنانش گفت : ما سواد علمی افراد را بالامی بریم بدون اینکه سواد فرهنگی آنها را همسان با سواد علمی ارتقاء دهیم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۵
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی