دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

یادواره شهدا

جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳ ق.ظ

یادواره پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد واحد نراق برگزار شد

دلیجان - ایرنا - یادواره پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق طی آیینی به همت بسیج دانشجویی در سالن علامه نراقی این واحد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق روز چهارشنبه در این مراسم گفت: بی تردید امروز موضوع سرمایه اجتماعی و فرهنگی به عنوان محور موضوعات اساسی مباحث علوم جامعه شناسی و جامعه شناختی مورد توجه و حساسیت ملل مختلف جهان واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمینˈحسن خیریˈ افزود: این درشرایطی است که جامعه غرب سرمایه های اجتماعی گذشته اش را از دست داده و خود را رو به اضمحلال و نابودی می بیند و از سویی مدرنیته بدون پشتوانه و بدون ریشه در آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ˈپست مدرنˈ، جهانی استوار بر هیچ پایه و اساسی است، بیان داشت: به همین سبب غربی ها امروز به سرمایه های اجتماعی خود توجه ویژه و اساسی نشان می دهند و می کوشند تمدن رو به اضمحلال خود را دوباره بسازند.

رییس دانشگاه آزاد نراق گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای سرمایه های عظیمی همچون اهل بیت (ع) ، نهضت عاشورا ، حماسه امام حسین (ع) و فرهنگ شهادت و نیز سرمایه عظیم مهدویت است که این موضوعات به کالبد جامعه اسلامی همواره انرژی و امید می بخشند.

خیری افزود: بر پایه همین پشتوانه و سرمایه عظیم اجتماعی و فرهنگی؛ انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و در هشت سال دفاع مقدس نیز با همه توان و تا پای جان در مقابل دشمن سر تا پا مسلح ایستادگی کرد و مادامی که از چنین سرمایه های اجتماعی و فرهنگی برخوردار باشیم دشمنان نمی توانند کاری از پیش ببرند.

وی با تکریم شهدای گمنامی که در سال 1381 در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق دفن شدند، گفت: بسیجیان باید همواره برای برگزاری یادواره شهدا به منظور پاسداشت خون این عزیزان، ترویج فرهنگ شهادت و شناساندن الگوهای ماندگار دوران دفاع مقدس به نسل جوان، پیشرو و پیشگام باشند.

در این مراسم اعضای هیات علمی، اساتید، دانشجویان و جمعی از مسوولان محلی دلیجان و نراق حضور داشتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۲
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی