دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

خلاصه ی خطبه ها : حسین خوشرفتار

تصاویر : جهانگیر حدادیان

 CIMG2971

نماز با شکوه جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری امام جمعه ی موقت در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید. خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به تقوی ، به ادامه ی بحث سلفی گری پرداخت. اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :
CIMG2977

همه ی آنچه را انسان در اختیار دارد از جمله سرمایه های مادی و معنوی امانت است و حسابرسی دارد و از آنها سوال خواهد شد و انسان باید در خصوص آنها پاسخگو باشد. امانت داری و مسئولیت پذیری دارای دو نکته است و آن نیاز به جهاد است که باید انسان مجاهد باشد . چه جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس و شیاطین درونی و چه جهاد با دشمن خارجی .

CIMG2981

اینکه آیا در مقابل داده های خداوندی مسئولیتمان را درست انجام داده ایم یا نه ، همان جهاد اکبر است و این مهمتر از مبارزه با دشمن خارجی است . یکی از تکالیف مهم افراد امر به خوبی ها و نهی از بدی هاست . انسان باید دائما مراقبت کند خود و افراد دیگر را که در اسلام بطور صریح بی تفاوتی مذمت شده است . و انسان بی تفاوت مواخذه خواهد شد.

CIMG2982

جامعه ای که در آن امر بمعروف و نهی از منکر نباشد همیشه دچار عذاب و بی تفاوتی خواهد شدکه این عذاب نه تنها به خود بلکه به جوامع دیگر هم سرایت خواهد کرد. البته امر بمعروف و نهی از منکر دارای مراتبی است که باید مراعات گردد.

CIMG2985

دکتر خیری در خطبه ی دوم نماز پس از حمد و ثنای الهی و درود و صلوات به پیشگاه معصومین و تبریک عید سعید فطر به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید با کارگزاران نظام اشاره کرد . اهم مطالب ایشان در خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

CIMG2986

رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر و در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند : رمز موفقیت ما همان وحدت کلمه است و همگی باید برای این مهم که جلوگیری از تفرقه ی امت اسلامی است اهمیت زیادی قائل شویم . مناسبت دیگر مقاومت اسلامی مردم لبنان در مقابل صهیونیستها و استکبار جهنی بود که مردم ایران در کنار مردم مظلوم لبنان و فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کرده و از آنها حمایت کردند و خواهند کرد. مخصوصا حمایت از مذهب شیعه در فراسوی مرزها باید سرلوحه ی کار قرار گیرد .

CIMG2988

در این راستا شهید چمران زحمات زیادی را متحمل شد و توانست خدمات زیادی را در لبنان انجام دهد و باعث عزت و سربلندی مسلمانان گردید. امام جمعه ی موقت بخش میمه در ادامه ی بیان مناسبت ها به ۲۶ مرداد ورود عزت بخش آزدگان عزیز در سال ۱۳۶۹ ،  روز تخریب قبور ائمه ی بقیع در سال ۱۳۴۴هجری قمری بعنوان عزای بزرگ ثبت شده در تاریخ  و ازدواج حضرت خدیجه با پیامبر ، ۱۵ سال قبل از بعثت اشاره کرد . حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری در پایان خطبه ی دوم نماز اظهار امیدواری کرد که رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به دولت دکتر روحانی زمینه ای برای خدمت بیشتر و رسیدن به اهداف عالیه ی نظام و عزت بیشتر اسلام و مسلمین باشد. وی با دعای برای فرج موفور السرور حضرت بقیه الله الاعظم خطبه ی دوم نماز را به پایان برد.

CIMG2989

آقای علی عاصمی پور ، مجری نماز امروز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۷
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی