دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

سیاست های جمعیتی

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۱۷ ب.ظ
نسخه چاپیارسال به دوستان
در قالب پژوهش و گفت‌وگوها
کتاب «رسانه ملی و تغییر سیاست جمعیتی» منتشر شد

کتاب «رسانه ملی و تغییر سیاست جمعیتی؛ مسئله‌شناسی، راهبردها و سیاست‌ها (مجموعه گفت‌وگو)» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

خبرگزاری فارس: کتاب «رسانه ملی و تغییر سیاست جمعیتی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب رسانه ملی و تغییر سیاست جمعیتی؛ مسئله‌شناسی، راهبردها و سیاست‌ها (مجموعه گفت‌وگو) از بخش‌هایی مانند «هست‌ها و بایدهای سیاست‌ جمعیتی (پژوهش)» و «مسئله‌شناسی تغییر سیاست جمعیتی (گفت‌وگو)» تشکیل شده است.

گفت‌وگو با سید جمال‌الدین اکبرزاده جهرمی، محمدرضا جعفری جلوه، حجت‌الاسلام خیری، علیرضا رضاداد، حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد، محمدتقی کرمی، عباس معلمی و سید ضیاء هاشمی از دیگر بخش‌های این کتاب است.

با مطرح شدن موضوع ضرورت تغییر سیاست جمعیتی نظام جمهوری اسلامی ایران و اعلام خطر برخی از کارشناسان در زمینه کاهش شدید جمعیت کشور، از اوایل سال 91 موضوع تدوین «راهبردها و اقدامات ملی مربوط به جلوگیری از کاهش نرخ باروری و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور» در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در نهایت در سال جاری این راهبردها به تصویب شورای یاد شده رسید.

اداره‌کل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما از اوایل زمستان سال 91 طرح تدوین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های رسانه در زمینه افزایش جمعیت را با بهره‌گیری از روش تحلیل کیفی و مصاحبه با کارشناسان حوزه‌های گوناگون دین‌پژوهی، زن و خانواده، جامعه‌شناسی، رسانه و ارتباطات در دستور کار خود قرار داد و موفق شد که در کمترین زمان ممکن نتایج پژوهش خود را در اختیار مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی قرار دهد.

کتاب رسانه ملی و تغییر سیاست جمعیتی؛ مسئله‌شناسی، راهبردها و سیاست‌ها به کوشش ابراهیم شفیعی‌سروستانی تدوین شده و با شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 50 هزار ریال به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی