دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

تدوین طرح ممیزی علوم اجتماعی در حوزه

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۵:۱۱ ب.ظ
تدوین طرح ممیزی علوم اجتماعی در حوزه نسخه مناسب چاپ ارسال به دوست
امتیاز: / 0 بدعالی 
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴ تعداد بازدیدها: ۳۴۹
تدوین طرح ممیزی علوم اجتماعی در حوزه

فرهیختگان: انجمن‌های علمی حوزه، مراکزی هستند برای ارائه نظریات علمی در موضوعات تخصصی با نگاهی دینی اما متناسب با استانداردهای علمی هر رشته؛ در این انجمن‌ها، دانش‌آموختگان حوزه که دارای تخصص در یکی از رشته‌های علمی دانشگاهی هستند موضوعات مختلفی را بررسی می‌کنند.

 انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم نیز یک از این انجمن‌های تخصصی است که طرح ممیزی علوم اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین خیری مدیر پژوهش این انجمن، در دومین مجمع عمومی انجمن مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن گفت: انجمن مطالعات اجتماعی حوزه از بهمن‌ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد، و براساس انتخابات، اعضای هیات‌مدیره آن انتخاب شدند. وی با اشاره به برگزاری نشست‌های ماهانه اعضای هیات مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه گفت: بر اساس این نشست‌ها، چارت سازمانی این انجمن طراحی شد که در این مدت کوتاه، کاری مهم و شایسته است. همچنین مدیریت‌های اجرایی، آموزش، پژوهش و حلقه‌های علمی در انجمن مطالعات اجتماعی حوزه تشکیل شده است. وی ادامه داد: در مدیریت حلقه‌های علمی، حلقه فقه اجتماعی و ارتباطات، حلقه مطالعات خانواده و حلقه روش‌شناسی و فلسفه علوم اجتماعی تشکیل شده که بر اساس نیازهای جامعه، امکان افزایش این حلقه‌ها نیز وجود دارد. همچنین طرح ممیزی علوم اجتماعی، نیازسنجی مطالعات اجتماعی و تدوین متون درسی براساس تعالیم ناب اسلامی، از برنامه‌هایی است که به‌زودی اجرا خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۶
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی