دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۳۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

استفاده از الگوهای آموزشی حوزه علمیه برای کارآمدی دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: اگر به دنبال کارآمدی سیستم دانشگاهی هستیم، باید از الگوهای آموزشی حوزه علمیه استفاده کنیم. البته حوزه علمیه نیز وظیفه دارد سیستم آموزشی سنتی خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم صبح امروز در وبینار تخصصی هفته پژوهش با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» که در واحد الکترونیک برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد پدیدار شناسی و نیازسنجی آموزشی طلاب از جمله مباحث بسیار مهم محسوب می شود که پژوهشگران باید در راستای وحدت میان حوزه و دانشگاه به آن توجه داشته باشند.  

وی افزود: آموزش طلاب و نظام آموزشی حوزه های علمیه می تواند پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت قرار بگیرد. همواره روند آموزشی در حوزه این گونه بوده است که هرکدام از طلاب بعد از آموختن یک درس، تبدیل به استاد آن درس می‌شدند. این رویه در نظام‌آموزشی کشور باید به عنوان الگو استفاده شود.  

خیری ادامه داد: در سیستم‌آموزشی حوزه علمیه در طول تاریخ، از پراکنده گویی اجتناب شده  و به موضوعات اصلی می پرداختند. اگر به دنبال کارآمدی سیستم دانشگاهی هستیم، باید از الگوهای آموزشی حوزه علمیه استفاده کنیم. البته حوزه علمیه نیز وظیفه دارد سیستم آموزشی سنتی خود را حفظ کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی‌ قم با انتقاد از برخی رویکردهای سنتی در فرآیند آموزشی حوزه های علمیه گفت: در نظام آموزشی حوزه علمیه، بیشتر ارائه درس از سوی استاد مطرح بوده است و فرآیند تحقیق و تقریر از سوی طلاب، چندان جایگاهی نداشته است. بخشی از این مشکل ناشی از سیستم آموزش سنتی است که باید هرچه زودتر اصلاح شود. درحالی که این ‌مشکل در دانشگاه ها وجود ندارد و آموزش، مبتنی بر ارائه تحقیق و پژوهش و مقاله از سوی دانشجویان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۹ ، ۱۰:۵۳
حسن خیری
حجت‌الاسلام والمسلمین خیری:

دانشگاه از حوزه علمیه برای یادگیری دروس بهره بگیرد/ لزوم استفاده طلاب از رویکرد پایان‌نامه‌نویسی در دانشگاه‌ها

 چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بر لزوم استفاده طلاب از رویکرد پایان‌نامه‌نویسی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وبینار تخصصی هفته پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» صبح امروز در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در این نشست ویدئوکنفرانسی گفت: نیازسنجی آموزشی طلاب حوزه علمیه یکی از مباحث بسیار مهم است که پژوهشگران باید در راستای وحدت حوزه و دانشگاه نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: در حوزه علمیه جشنواره‌های پژوهشی خوبی مانند شیخ طوسی، علامه طباطبایی و... برگزار می‌شود؛ نظام آموزشی حوزه‌های علمیه می‌تواند پایه مطالعات اساسی در نظام آموزش، تربیت و مدیریت درسی قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بیان کرد: طلبه‌ها معمولاً در حوزه علمیه وقتی از یک درس بهره‌مند می‌شوند، سال بعدی استاد یا مشاور استاد آن درس می‌شوند که در یادگیری دروس مؤثر است. این موضوع باید در نظام آموزشی کشور مورد الگو قرار بگیرد. در دانشگاه به‌شدت به این مدل نظام حوزه علمیه نیازمندیم. در واقع در نظام آموزش عالی گرفتار ساختارهایی شدیم و رویکردهای عاملیت را فراموش کردیم یا مورد غفلت واقع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیری ادامه داد: اگر سیستم دانشگاه می‌خواهد کارآمد بشود، باید از برخی الگوهای خوب حوزه علمیه بهره‌مند شود. موضوع پایان‌نامه‌نویسی در دانشگاه‌ها با مقاله، کنفرانس، تحقیق و... همراه است که رویه خوبی است. اما در حوزه علمیه کمتر تحقیق و پژوهش توسط طلاب صورت می‌گیرد و بیشتر ارائه استاد مطرح است و طلبه تقریر درس را می‌نویسد. این نقص در حوزه علمیه می‌تواند توسط دانشگاهیان حل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۹ ، ۱۰:۵۱
حسن خیری

دکتر طهرانچی در وبینار وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد؛

ضرورت دستیابی به مبانی تئوریک، خلاقانه و نوآورانه برای وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاداسلامی/ مشارکت اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی

 چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۹

وبینار بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وبینار بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه عصر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و دیگر صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برگزار شد.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این وبینار، با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم. جا دارد یاد و خاطره دانشمند عرصه دفاعی و هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده را که در مبحث مبانی نظری وحدت حوزه و دانشگاه و به‌طور کلی مبانی نظری وحدت دین و علم تلاش وافر داشت و صاحب رأی و نظر بود را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: چهل سال است که با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه مواجه هستیم، اما سؤالی که در این خصوص پیش می آید، این است که آیا این وحدت، بین دو ساختار است یا وحدت فرآیندی است و یا یک نظریه؟ هرچه جلوتر می‌رویم و انقلاب اسلامی خود را به‌عنوان تفکر تمدنی مطرح می‌کند، بیشتر به این موضوع واقف می شویم که وحدت حوزه و دانشگاه از موضوع رفتاری دو نهاد انسان‌ساز و جامعه‌ساز، باید به وحدت نظری و در حقیقت به‌عنوان یک نظریه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی طرح شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز باید مبتنی بر این نظریه باشد که حوزه و دانشگاه صرفاً دو نهاد علم نیستند، بلکه دو روش هستند که یکی به‌عنوان نهاد علم، سابقه بیش از هزار ساله در ایران دارد و دیگری به‌عنوان نهادی برآمده از مدرنیته وارد کشور شده است. اینها دو روش و دو متدولوژی هستند.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا، جامعیت و کاملیتی که برخی از علم‌گراها مطرح می‌کردند و معتقد بودند که تفکر خودساخته بشر و محصولات آن برای رسیدن به تمدن نوین کافی است را شکست داد و شاهد بودیم که الگوهای حاکم بر این نظریه درهم شکست. در این برهه، بشر با مسئله‌ای مواجه شد که علم به تنهایی پاسخگوی آن نبود و این سؤال به وجود آمد که چگونه بشری که تصور می کرد بر پاندمی‌ها و اپیدمی‌ها غلبه کرده و به سراغ خلق انسان‌واره‌ها رفته، به یک‌باره مصداق آیه شریفه «ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْر ِ بِما کَسَبَتْ اَیْدِی النَّاس» شد؟

وی با اشاره به ناکارآمدی علوم اجتماعی برای اداره جامعه، گفت: فضایی که تاکنون به دست بشر ساخته شده بود، اکنون با معضلات مختلفی روبه‌روست که محصول نارسایی عمیق و ترک‌هایی است که بر مبنای نظریه حکمرانی کلی ایجاد شده است، بنابراین اگر بخواهیم سعادت ملت را تضمین کنیم، وحدت حوزه و دانشگاه یک «شاید» نیست، بلکه «باید» است که از مباحث نظریه کلاسیک فراتر رفته و به نیاز مبرم اداره جامعه تبدیل شده است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به مبانی نظری نگاه به علم، اظهار کرد: واقعیت این است که در چهل سال گذشته آنچنان که باید به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم، توجه نشده، البته در موضوعاتی مانند علوم انسانی اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته، اما موضوع فراتر از آن است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: علم و الگوهای برگرفته از آن، برای کاربردپذیر کردن علم و حکمرانی در جامعه، بیش از همیشه نیازمند تلاش محققان حوزه و دانشگاه است. برای رسیدن به یک مدل تعاملی و وحدت‌آفرین، نیازمند وحدت با حفظ تعاملات درون‌ساختاری حوزه و دانشگاه و نگاه حوزوی و دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تحقق مبانی وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: این دانشگاه افتخار دارد موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را به‌عنوان یک موضوع اساسی پیش روی قرار داده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم که دارای پیشینه‌ای قوی است، مأموریت یافته وحدت حوزه و دانشگاه را به‌عنوان رسالت جدی خود در شبکه دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری کند. همچنین معاون علوم و انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی که استاد ارجمند دکتر خسروپناه مسئولیت آن را برعهده دارد، پیگیری مجدانه برای رسیدن به مبانی تئوریک، مبانی خلاقانه و نوآورانه در این زمینه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از مشارکت اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی برای حل چالش های پیش رو، اظهار کرد: اکنون نیازمند تولید دانش نوین هستیم، چرا که نمی‌توانیم با اِعمال تغییرات کوچک الگوهای از پیش تعیین شده که بر ما دیکته شده است، به دانش نوین دست یابیم. مسئله بنیادی است و لازم است پژوهش های بی‌شمار با مبانی دقیق انجام شود.

دکتر طهرانچی در پایان ابراز امیدواری کرد که موضوع «سلامت و رشد انسان» که به‌عنوان قدم نخست دانشگاه آزاد اسلامی برای مدل علمی وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل کامل برای خلق دانش جدید برداشته شده، با موفقیت به سرانجام برسد. ان‌شاءالله با این حرکت، به این نقطه برسیم که اگر وحدت حوزه و دانشگاه در گذشته به‌عنوان مبحث کمکی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اکنون این موضوع یک «باید» اجتناب‌ناپذیر برای جهان و تمدن بشری است.

حکمرانی اسلامی بدون حکمی سازی علوم انسانی و هنر تحقق نمی‌یابد

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش، گفت: حکمرانی اسلامی برای تبدیل جامعه اسلامی محقق به جامعه اسلامی مطلوب تلاش می‌کند و حکمرانی اسلامی بدون حکمی سازی علوم انسانی و هنر تحقق نمی‌یابد.

وی با تأکید بر گفت‌وگوی حکیمانه افزود: حکمرانی اسلامی یعنی اینکه باید و نبایدهای راهبردی و قانونی باید مبتنی بر حکمت، فقاهت، عقل، قرآن و سنت باشد.

وحدت حوزه و دانشگاه به مفهوم امروزی با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در قم شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز در این وبینار، گفت: با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در قم به‌عنوان یک واحد نخبه گرایی در تراز انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه به مفهوم امروزی شکل می‌گیرد و مهم‌ترین دغدغه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم انسانی اسلامی به مرکزی در سراسر کشور تبدیل خواهد شد که محور آن تولید محتوای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است و سبب شکل‌گیری وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود.

تولیدات علمی باید براساس نقشه راهبردی کلان کشور انجام شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در ادامه این وبینار به ارائه توضیحاتی در خصوص «پروژه نظام الگوی سلامت و رشد انسان» پرداخت و گفت: برای سلامت و رشد انسان باید دو بال عقل و وحی و فرآورده‌های این دو منبع در قالب دین و دانش همراه هم باشند.

وی افزود: رساله‌های دکتری، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد، پژوهش‌ها و سایر تولیدات علمی کشور باید براساس نقشه راهبردی کلان انجام شود تا نیازهای جامعه را برطرف کند.

حوزه و دانشگاه دارای مرجعیت علمی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این وبینار اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو نهادی هستند که دارای مرجعیت علمی هستند. در واقع یک نوع تقسیم کار به لحاظ موضوع بین این دو نهاد وجود دارد. دانشگاه در ادامه آموزش‌های عمومی قرار گرفته است.

وی افزود: حوزه و دانشگاه در یک جغرافیای واحد مثل ایران وجود دارد که در حوزه فرهنگ و ذهنیت جامعه حضور و تعامل دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۹ ، ۲۱:۳۲
حسن خیری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه لازمه تمدن سازی اسلامی است

 پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه لازمه تمدن سازی اسلامی بوده و مشکلات پیش‌روی آن امتداد نداشتن روح حکمت، مبانی و فلسفه در علوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در وبینار بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که با موضوع «مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه  لازمه تمدن‌سازی اسلامی بوده که امتداد نداشتن روح حکمت، مبانی و فلسفه در علوم انسانی و نبود مدیریت دانش در بسیاری از عرصه‌های حیات اجتماعی از مشکلات پیش روی آن است.

وی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم انسانی اسلامی را طرحی نو و مدلی جدید برای رفع این مشکلات دانست و افزود: امروز بیش از گذشته عطش آشنایی با مبانی حکمی سازی اسلامی در استادان و دانشجویان احساس می‌شود؛ بنابراین مدیریت دانش باید به سمتی حرکت کند تا از این فرصت استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مراکز آموزشی و پژوهشی متعددی تولید شده بدون نیاز شناسی، شناسایی مخاطب و اینکه چگونه تولیدات خود را به مصرف برساند تا مسائل مختلف را حل کند.

خیری عنوان کرد: امروزه تکثر مراکز آموزشی و پژوهشی داریم؛ اما مشخص نیست چه مشکلی را قرار است حل کنند و چه راهبردی توسط آنها صورت می‌گیرد. ارتباط تولیدات حوزوی و دانشگاهی نیز جایگاه و موفقیت مناسبی ندارد و تولیدات ارزشمندی که در حوزه و دانشگاه اتفاق می‌افتد، جای خود را در متون درس، محتوای کلاس، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم سازی‌ها نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) سال ۱۳۴۶ در پاسخ به پیام و نامه دانشجویان اروپا موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند و مقام معظم رهبری نیز از وحدت حوزه و دانشگاه به‌عنوان حرکت پا به پای علم و دین یاد کردند .

به گزارش آنا، وبینار بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع«مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه» به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۹ ، ۲۱:۳۰
حسن خیری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

لزوم تولید گفتمان با رویکرد علم و فناوری توسط استادان/ دانشگاه باید پارک علم و فناوری بشود

 دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم پارک علم و فناوری را ضرورت تأمین نیازهای اجتماعی برشمرد و بر لزوم تولید گفتمان استادان دانشگاه با رویکرد علم و فناوری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در دیدار رئیس پارک علم و فناوری استان قم اظهار کرد: دانشگاه‌های ما نتوانستند خودشان را با نیاز‌های جامعه همراه و خودشان را در حوزه فناوری بروز کنند؛ بنابراین تأخیر علمی و مهارتی دانشگاه‌ها باعث  شکل‌گیری  پارک‌های علم و فناوری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم پارک‌های علم و فناوری را ضرورتی برای تأمین نیازهای اجتماعی برشمرد و افزود: کسانی می‌توانند در پارک علم و فناوری ورود پیدا کنند که مقدمات علمی مهارتی لازم را داشته باشند؛ اگر دانشگاه‌ها خود را به‌روزرسانی می‌کردند، فعالیت پارک‌های علم و فناوری با ظرفیت بسیار بزرگ‌تری همراه می‌شد.

همه ظرفیت دانشگاه باید وارد عرصه فناوری شود

این استاد دانشگاه  با تأکید بر اینکه دانشگاه باید تبدیل به پارک علم و فناوری بشود، گفت: معتقدیم که دانشگاه اگر بخواهد به رسالت علمی و دانشگاهی خود عمل کند، راهی به‌غیر‌ از حضور فعال در عرصه پارک علم و فناوری ندارد؛ بنابراین همه دانشگاه باید مرکز رشد و پارک علم و فناوری باشد و همه ظرفیت‌های دانشگاه باید وارد عرصه فناوری شوند.

این مسئول دانشگاهی‌ اظهار کرد: همه ظرفیت خود را باید به‌خدمت بگیریم تا تمام دانشگاه آزاد اسلامی قم پارک علم و فناوری شود و لازمه آن اطلاع‌رسانی درستی است که باید انجام‌‌گیرد تا میان استادان دانشگاه تولید گفتمان با محور علم و فناوری شکل بگیرد.

 خیری بر لزوم تولید گفتمان با محور علم و فناوری میان استادان دانشگاه تأکید و بیان کرد: زمینه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قم و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند با محور نشریات، کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با کارهای ترویجی ایجاد شود.

ضرورت همکاری دانشگاه آزاد قم و پارک علم و فناوری

وی ایجاد بستر‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم و پارک علم و فناوری به‌منظور تولید گفتمان ضروری دانست و ادامه داد: توجه به سرفصل‌ها و کلاس‌های درسی بسیار مهم است؛ زیرا باید مهارت‌ها را به‌ دانشجویان آموزش دهیم؛ بنابراین باید سرفصل دروس شناسایی و پلی بشود برای آموزش مهارت؛ چراکه تغییر سرفصل‌ها  با نگاه مهارت‌آموزی بسیار ارزشمند است.

بهره‌برداری از دانشگاه علوم انسانی اسلامی در سال ۱۴۰۰

خیری گفت: دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم  شهریور ۱۴۰۰ در جمکران به بهره‌برداری می‌رسد؛ بنابراین می‌تواند یک هیئت‌ اندیشه‌ورز با رویکرد مهارت‌آموزی با همکاری پارک علم و فناوری شکل بگیرد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان قم استفاده کنیم.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و هیئت همراه به همراهی سید‌حسین اخوان‌ علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم در قسمت‌های مختلف دانشگاه حضور پیدا کرده و در مورد همکاری‌ در بخش‌های گوناگون دیدار و گفتگو کردند.

انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

https://ana.press/i/546573

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۹ ، ۲۰:۵۷
حسن خیری
بطحایی در دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد؛

شکل‌گیری مدرسه بوستان تربیت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در قم

 پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۸

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از شکل‌گیری مدرسه بوستان تربیت مبتنی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی که نقشه راه آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه پنج‌شنبه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم از راه‌اندازی مدرسه بوستان تربیت مبتنی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت  اسلامی در کشور خبر داد و اظهار کرد: مدرسه بوستان تربیت مبتنی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل‌گیری است که نقشه راه مدرسه بوستان تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بارها مورد تایید مقام معظم رهبری قرارگرفته است.

بطحایی افزود:‌ مدارس بوستان تربیت می‌خواهد همان مدرسه‌ای بشود و چشم‌اندازی را دنبال کند که فارغ‌التحصیلان آن همان فارغ‌التحصیلانی باشند که به حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید در یک محیط کاملا تعریف شده در نظام تعلیم و تربیت اسلامی مورد آموزش و تربیت قرار بگیرند، بیان کرد: برای رسیدن به این چشم‌انداز فضایی استاندارد نیاز است؛ زیرا قرار است فرزندان ما در این مدرسه با مهارت‌هایی دست و پنچه نرم کنند؛ بنابراین فقط بر محفوظات و حافظه محوری تاکید نمی‌شود و فرزندانی که از این مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند حداقل باید یک مهارت را که منتج به اشتغال بشود بیاموزند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مدرسه بوستان تربیت در کنار تقویت بنیه علمی باید یک مهارت  را هم تسلط داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان مدرسه بوستان تربیت علاوه بر تسلطی که به زبان عربی دارند باید به یک زبان خارجی مسلط شوند.

وی افزود: در این مدارس در دوره متوسطه دوم در کنار دروس تعریف شده و رسمی چهار درسی که از دروس پایه آموزش‌های حوزوی است به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

بطحایی گفت: بچه‌هایی که از این مدرسه فارغ التحصیل می‌شوند به‌رغم اینکه در رشته‌های ریاضی و علوم تجربی تحصیل می‌کنند در چهار درس منطق، فلسفه، تاریخ اسلام و فقه اسلامی  تسلط خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کسانی که از مدرسه بوستان تربیت دیپلم می‌گیرند باید یک سر و گردن از بقیه بچه‌ها بالاتر باشند، گفت: در مدرسه بوستان تربیت به جای زنگ تفریح، زنگ بازی و مهارت در نظر گرفته شده است و برنامه‌های خاصی برای زنگ بازی و مهارت پیش بینی شده است.

 معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در مدرسه بوستان تربیت دانش آموزان از پایه پیش دبستانی تا متوسطه دوم  تحصیل می‌کنند، گفت: در این مدارس در دوره متوسطه دوم در کنار دروس تعریف شده و رسمی چهار درسی که از دروس پایه آموزش‌های حوزوی است به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

 بطحایی از راه‌اندازی مدرسه بوستان تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی قم ابراز خرسندی و اظهار کرد: فضایی که حجت الاسلام خیری برای مدرسه بوستان تربیت در نظر گرفته، فضایی بسیار خوبی است ؛ بنابراین می‌تواند با وجود ظرفیت‌های عظیم  ورزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در این واحد دانشگاهی دانش‌آموزان مدارس بوستان تربیت نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه بوستان تربیت دانشگاه آزاد اسلامی قم باید الگو و قابلیت مدل برداری  برای کل کشور داشته باشد، افزود: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند یک مدرسه الگو برای جمهوری اسلامی در حد و اندازه نظام تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی راه‌اندازی کند.

به گزارش آنا، سومین جلسه پنجشنبه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم  انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری‌مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مسئولان استان قم به میزبانی حجت الاسلام حسن خیری در مجتمع دانشگاهی پردیسان دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۹:۰۷
حسن خیری
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل دینی، آموزشی و پژوهشی دغدغه دارد

 شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل دینی، اعتقادی، فکری، معرفتی، آموزشی، پژوهشی و علم‌آموزی دغدغه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، علیرضا زاکانی در دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قم با یادآوری نقش ممتاز این دانشگاه در استان قم اظهار کرد: با توجه به زیست‌بوم و فرهنگ و شرایط ویژه‌ای که در استان قم وجود دارد، دانشگاه می‌تواند نقش ممتازی را ایفا کند و عاملی برای تغییر شود و اثرات جدی و مؤثر خود را بگذارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل دینی، اعتقادی، فکری، معرفتی، آموزشی، پژوهشی و علم‌آموزی دغدغه دارد و در کنار آن برای جنبه‌های توسعه زیر‌ساخت‌ها و ارائه خدمات به بطن جامعه  حتی در حوزه پزشکی دغدغه‌های جدی وجود دارد؛ بنابراین با کمال افتخار در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم باید به سمتی حرکت کند که برای سایر دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور الگو باشد و از طرفی بتواند در کنار دانشگاه‌های دولتی استان ویژ‌گی‌های رقابتی را فراهم کند.

زاکانی وجود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در کشور را سرمایه بسیار عظیمی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۴۵ درصد از سهم دانشگاه‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد که می‌تواند با استفاده از این سرمایه در نظام آموزش عالی کشور در جامعه تأثیر‌گذار باشد.

وی بیان کرد:  به اعتقاد من مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند به اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند و مایه مباهات است که یک دانشگاه اختصاصی در حوزه علوم انسانی اسلامی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در قم راه‌اندازی شود و این دانشگاه  می‌تواند به‌عنوان یک تکیه‌گاه برای سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان باشد؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی قم باید به حوزه علمیه تکیه کند.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/پ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۹:۰۶
حسن خیری
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مجلس از دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم حمایت می‌کنند

 شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از حمایت نمایندگان استان در ایجاد دانشگاه علوم انسانی اسلامی خبر داد و گفت: موضوع اختصاص بیمارستان به دانشگاه آزاد اسلامی در مجمع نمایندگان بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: با تجربیاتی که در سوابق مدیریتی حجت‌الاسلام حسن خیری وجود دارد، انتظار داریم دانشگاه آزاد اسلامی قم به سطحی که لایق آن هست، برسد.

وی با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم از دانشگاه‌های قدیمی استان محسوب می‌شود؛ اما به زیر‌ساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم توجه نشده است، افزود: بحث اختصاص یک بیمارستان استان به دانشگاه آزاد اسلامی در مجمع نمایندگان مطرح و بررسی و در کارگروه بهداشت و درمان استان مشورت می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه دکتر طهرانچی به قم نگاه مثبتی است؛ بنابراین با انتصاب حجت‌الاسلام خیری به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم می‌تواند مفید و مؤثر باشد و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم باید از ظرفیت‌های وی استفاده کنند.

امیرآبادی فراهانی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در قم توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم  حمایت می‌کنند و در کنار آن هر چقدر برنامه برای ارتقای دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم وجود داشته باشد،  موافقیم.

به گزارش آنا،در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و هیئت‌همراه گزارشی از پروژه‌های عمرانی این واحد دانشگاهی که در ابعاد کیفی و کمی در حال انجام است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، ارائه کرد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۹:۰۵
حسن خیری
حجت‌الاسلام خیری:

دانشگاه آزاد اسلامی قم دانشگاهی در تراز انقلاب می‌شود/ ارائه نقشه راه دانشگاه علوم انسانی اسلامی

 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم شانزدهم آذر را نماد استکبارستیزی و آغازگر نهضت دانشجویان علیه استکبار دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی در عرصه استانی و کشوری تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه علمی فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم با گرامیداشت سالروز ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: شانزدهم آذر نماد استکبارستیزی و آغازگر نهضت دانشجویان علیه استکبار بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با ابراز خرسندی از وجود دانشجویان نمونه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و ورزشی در این واحد دانشگاهی افزود: باید بتوانیم این ممتازبودن را توسعه دهیم و از جهت تخصصی، سیر و سلوک معنوی و سبک زندگی در جامعه الگو باشیم.

وی با بیان اینکه  امیدواریم بتوانیم به تکلیف و رسالت خودمان عمل کنیم،  گفت: اهتمام ویژه‌ای داریم تا با استفاده از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به سمتی حرکت کنیم که شاهد آبادانی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی قم باشیم و به‌عنوان یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کنیم؛ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی قم به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی در عرصه استان و کشور تبدیل می‌شود.

خیری با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی منتسب به مقام معظم رهبری است، بیان کرد: ورود مقام معظم رهبری در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی معنادار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در قم افزود: یکی از معیارهای دانشگاه آزاد اسلامی قم در ایجاد دانشگاه علوم انسانی اسلامی در این استان استفاده از ظرفیت غنی حوزه علمیه است.

وی گفت: برای دانشگاه علوم انسانی اسلامی در حوزه آموزشی، پژوهشی و توانمندسازی استادان کشور برنامه‌ریزی و نقشه راه دانشگاه علوم انسانی اسلامی نوشته و به معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

خیری اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم پس از بررسی‌های صورت گرفته بتوانیم در آینده‌ای نزدیک برای دانشگاه علوم انسانی اسلامی مجوز نخستین دانشکده اقتصاد مقاومتی با محور رشته‌های مالیه اسلامی و اقتصاد اسلامی را اخذ کنیم.

بنای ما استفاده از ظرفیت‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه بنای ما استفاده از ظرفیت‌هاست، تأکید کرد که دانشجویان، استادان و کارکنان قابلیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی خود را به دانشگاه عرضه کنند.

به گزارش آنا در این مراسم از راضیه بخشعلی دهکردی دانشجوی علمی، روح‌الله مکائیلی دانشجوی نمونه در حوزه ورزش و حمید خاوری‌مقدم به‌عنوان دانشجوی نمونه قرآنی و فرهنگی با اعطای هدایایی قدردانی شد.

 حجت‌الاسلام هنرمند رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و هیئت همراه نیز با حضور در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه علمی، فرهنگی، ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر این دانشگاه قدردانی کردند.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۹:۰۴
حسن خیری

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

در ابتدا خودم و همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی سفارش میکنم.

در ادامه خطبه های هفته های قبل پیرامون نظام اجتماعی اسلام بود، به شاخص‌های علم، دانایی و بصیرت اشاره می‌کنیم. نظام اجتماعی اسلام نظامی است که مبتنی بر علم و دانایی و بصیرت است. هرکس از علم، دانایی و بصیرت بهره بیشتری برده باشد، دارای مرجعیت علمی و الگو است که به پیامبران و امامان می توان اشاره کرد.

لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا (21 - احزاب)

مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.

هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ (9- زمر)

آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟!

بنابراین یکی از شاخصه های نظام اجتماعی اسلام نشان دهنده آن است که چه مقدار مقید به ارزشهای دینی هستیم و به چه میزان نظام اجتماعی اسلام محقق گردیده است علم دانایی بصیرت و مرجعیت آن است. اگر امروزسلبریتی ها بیشتر از علمای دینی شناخته شده اند ، نشان دهنده آن است که آن طور که جامعه اجتماعی اسلامی باید از نظام اجتماعی برخوردار باشد برخودارنیست و این دور از شأن نظام اسلامی است.

اللهم عجل لولیک الفرج

پایان

خطبه دوم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

بار دیگر خودم و همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه میکنم.

در حدیث قدسی داریم هرکس مومنی را مورد اهانت قرار دهد،با من اعلام جنگ کرده است.

شهادت دانشمند هسته ای شهید فخری زاده را به ساحت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و امت اسلامی را تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

ما قدر و جایگاه شهیدان خود را ندانستیم. مردم دانشمندان خود را نمی‌شناسند ولی دشمنان به آن آگاه هستند که این یک نقطه ضعف می باشد

ترور دو نوع دارد:

ترور شخصیت

ترور فیزیکی

ترور فیزیکی همانند تروری است که در هفته ‌قبل اتفاق افتاد و ترور شخصیت بازی با آبروی افراد می باشد.

امروزه بیش از گذشته باید نسبت به آنچه در فضای مجازی بدون منبع نشر داده می‌شود بدبین بود مومنان باید مراقبت کنند و سرباز دشمن نشوند.

نکته دیگر این است که همه ما باید سنگر نماز جمعه را حفظ نماییم و از آن پاسداری کنیم.

۱۶ آذر را خدمت دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنم. روزی که حاوی بصیرت دانشجویی هست. روزی که یادآور اعتراض 3 دانشجو به حضور معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا و برقراری ارتباط با بریتانیا بود، به شهادت رسیده اند.

به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پایان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۹ ، ۱۷:۱۴
حسن خیری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد

گسترش دانشگاه آزاد استان قم با محوریت علوم انسانی و پزشکی

نویسنده: مریم حضرتی، روزنامه‌نگار

آذر ماه سال ۱۳۶۴ بود که زمزمه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در قم شکل گرفت. در نخستین آزمون ورودی این دانشگاه در سال 65، 340 دانشجو در ۷ رشته تخصصی حوزه‌های علوم پزشکی، علوم پایه و علوم‌انسانی مشغول به تحصیل شدند. در طول دهه‌های اخیر، توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در این استان پیگیری شد اما هنوز پتانسیل‌های زیادی در این استان وجود دارد که از حیث علمی ارزشمند اما مورد غفلت قرار گرفته‌اند. از ابتدای مهرماه سال جاری با حضور  حسن خیری به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، رشد فعالیت‌های علمی به‌ویژه در حوزه‌های پزشکی و علوم انسانی شتاب و سرعت بیشتری گرفته است. «فرهیختگان» در شماره امروز خود در گفت‌وگو با  خیری ابعاد مختلف گسترش فعالیت‌های علمی در این استان را بررسی کرده که در ادامه می‌خوانید.

   استفاده دانشگاه آزاد از ظرفیت حوزه علمیه در مباحث علوم‌انسانی

حسن خیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره فعالیت‌های این دانشگاه اظهار کرد: «همان‌طور که می‌دانید، دانشگاه آزاد اسلامی در دور جدید فعالیت مصمم است که دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی ظاهر شود و طبیعی است که برای رسیدن به این قسمت از معیار دانشگاهی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و در حوزه علوم‌انسانی طبیعتا باید از ظرفیت همه مراکز علمی به‌ویژه حوزه علمیه قم استفاده شود.»
وی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اهدافی را دنبال می‌کند، افزود: «تاکنون به این دانشگاه نسبت‌به استان‌های دیگر نگاه جدی نشده است و نسبت‌به بسیاری از مراکز استانی هم ازجهت توسعه کمی و هم ازجهت عمرانی و زیرساختی عقب مانده است، لذا عزم رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع عقب‌ماندگی‌های این دانشگاه است. برای واحد قم رویکرد جدید، جدی و در راستای اهداف دانشگاه پیش‌بینی می‌شود تا به‌عنوان یک دانشگاه پیشرو در راستای رسیدن به سیاست‌های اصولی دانشگاه مبنی‌بر اسلامی شدن دانشگاه گام بردارد.»

خیری با بیان اینکه ماموریت دانشگاه آزاد قم در دو قلمرو تعریف شده است، ادامه داد: «برای رسیدن به این اهداف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مسئولان، معاونان و همین‌طور رئیس حوزه ریاست ماموریت دادند که نگاه ویژه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی استان قم داشته باشند، لذا هر هفته شاهد حضور مدیران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در این واحد دانشگاهی هستیم تا پروژه‌های دردست اقدام این استان به‌سرعت پیگیری شود.»

   فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درقالب سه واحد مستقل

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم افزود: «برای این توسعه در مرحله اول پیش‌بینی شده که در این استان به‌جای یک واحد، سه واحد مستقل مستقر شود؛ یکی واحد جامع فعلی، دیگری استقلال حوزه پزشکی و سوم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌انسانی اسلامی که این واحد در زمینی که در جمکران دانشگاه دارد مستقر می‌شود.» وی افزود: «برای اینکه این سیاست‌ها تحقق پیدا کند 6 پروژه ساخت مجتمع آموزشی در زمین جمکران، ساخت مجتمع سما و خوابگاه، تکمیل و اتمام ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان، توسعه واحد علوم‌پزشکی و توسعه و تجهیز درمانگاه در اولویت قرار گرفته است.»

   تاسیس واحد علوم‌انسانی اسلامی تولید و پشتیبانی محتوایی

خیری درخصوص تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌انسانی اسلامی تصریح کرد: «ساختمان این مجتمع آموزشی در جمکران احداث می‌شود. واحد علوم‌انسانی اسلامی یک واحد نخبه‌گر با ماموریت‌های ویژه است و در راستای پشتیبانی علمی و محتوایی برای کل کشور ازنظر درسی، تعریف رشته‌های جدید، برگزاری دوره‌های سوادافزایی و تعاملات ارتباطات حوزوی فعالیت خواهد کرد. این مجتمع در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع که فضای آموزشی رفاهی و خدماتی آن با 20 هزار مترمربع در چهار طبقه در سایت جمکران ساخته خواهد شد. مراحل نقشه‌برداری و مجوزهای لازم برای این کار در دست اقدام است. در این خصوص کمیته سه‌جانبه از دانشگاه، شورای شهر و شهرداری مناطق شورای شهر قم تشکیل شده که همه پای‌کار آمده‌اند که شهرداری و شورای شهر به کمک دانشگاه آمده‌اند تا این عزم تحقق پیدا کند. قول مساعدت برای تامین اعتبار آن با دستور رئیس دانشگاه آزاد از معاونت توسعه اخذ شده است. ساختمان این مجتمع قرار است از الگو و معماری سنتی اسلامی بهره ببرد. درحال حاضر ساخت این مجتمع آغاز و کارهای مقدماتی و نقشه‌های آن تهیه شده است. اخذ مجوزهای لازم در کمیته‌های سه‌نفره در دست پیگیری است و بنا است فاز اول واحد علوم‌انسانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ابتدای شهریورماه افتتاح شود.»

   رشته‌های اقتصادی اولین رشته‌های واحد علوم‌انسانی اسلامی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: «رشته‌های این مجتمع باید سنخیت اسلامی داشته باشد که اولین رشته‌هایی که در شورای گسترش معاونت علوم‌انسانی و هنر تصویب شد و مراحل تصمیم نهایی را در شورای گسترش و سنجش می‌گذراند رشته‌هایی است که می‌تواند در آینده به‌عنوان دانشکده اقتصاد مقاومتی مطرح شود، ولی الان رشته‌های اقتصادی مثل اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی و مالی اسلامی تصویب شده است. طبیعتا برای تدریس و توضیح محتوا و تغییر سرفصل‌ها از ظرفیت علمی قم هم حوزه علمیه و هم پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌هایی که در این خصوص فعال هستند، استفاده خواهد شد.»

خیری درخصوص تحصیل دانشجویان خارجی هم گفت: «همان‌طور که در دانشگاه آزاد اسلامی اتباع خارجی مشغول به تحصیل هستند، در این مجتمع آموزشی هم تحصیل خواهند کرد، چراکه ماهیت دانشگاه آزاد اسلامی این‌طور است که حالت بین‌المللی دارد؛ یعنی هم دانشجوی ایرانی و هم دانشجوی غیرایرانی پذیرش می‌شود.»

   سایت 15 خرداد در‌اختیار توسعه علوم‌پزشکی قرار خواهد گرفت

وی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی قم برای اینکه در حوزه علوم‌پزشکی به استقلال برسد، باید فضاهای آموزشی، کارگاهی و رفاهی را توسعه داد و آن دانشکده‌هایی که در سایت وجود دارد به سایت پردیسان منتقل شود تا سایت 15 خرداد فقط در اختیار علوم‌پزشکی به‌عنوان یک واحد مستقل قرار بگیرد.»

خیری ادامه داد: «برای این‌کار، قرار شد ساخت یک ساختمان نیمه‌کاره از سال 87 که ساخت آن متوقف شده بود، در فضای هفت‌هزار مترمربعی انجام شود که مشکلات کمبود امکانات فضای آموزشی، خدماتی و رفاهی مرتفع شود. تاکید مسئولان دانشگاه این است که باید در شهریورماه شاهد افتتاح باشیم و قرار است تا شهریورماه گزارش مناسبی از پیشرفت کار داشته باشد مگر اینکه فاز نخست آن در شهریورماه به بهره‌برداری برسد.»

وی اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی قم ازجهت خوابگاه دانشجویی در مضیقه است و وضعیت مناسبی ندارد. زمین موقوفه‌ای که سال‌ها پیش به دانشگاه واگذار شده بود، مقرر شد این خوابگاه در خیابان ۱۵ خرداد قم برای دانشجویان احداث شده و مشکل خوابگاهی دانشجویان مرتفع شود. این خوابگاه در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع ساخته می‌شود. این خوابگاه نزدیک مجتمع قرار دارد و برای بهره‌برداری دانشجویان به‌خصوص دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است و تلاش می‌شود با استفاده از نیروها اتفاق خوبی در شهریورماه رخ بدهد.»

خیری عنوان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی قم قدیمی‌ترین واحد پزشکی و حوزه پزشکی را دارد، اما متاسفانه به‌لحاظ بیمارستانی مشکل دارد و بیمارستان مستقلی ندارد. از این‌رو قرار شد بیمارستانی که متعلق به حوزه معاونت علوم‌پزشکی دانشگاه قم است را در اختیار بگیرد و از آن به‌عنوان بیمارستان آموزشی استفاده شود. همچنین به‌منظور توسعه بیمارستان شهدا و دراختیار گرفتن این بیمارستان و تجهیز و توسعه آن باید اقداماتی صورت بگیرد، که البته از خیرین کمک گرفته خواهد شد.»

وی افزود: «در دستورکار قرار گرفت تا فضای مناسب برای استقرار تجهیزات و کلاس‌ها و نیازهای دیگر که در یک فضای بیمارستان آموزشی لازم است فراهم شده و مشکل دانشجویان پزشکی مرتفع شود. درحال حاضر از این بیمارستان استفاده می‌شود، منتها کامل نیست. ضمن اینکه برای استقرار کامل و تامین نیازهای بیمارستانی و تلقی شدن آن به‌عنوان بیمارستان آموزشی لازم است اقداماتی صورت گیرد. البته دانشجویان دانشگاه آزاد مانند دانشجوهای دولتی پزشکی از بیمارستان‌های مختلف قم استفاده می‌کنند.»

خیری در ادامه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در میدان پلیس شهر قم درمانگاهی نسبتا فعال دارد، اما به‌دلیل کوچک بودن فضا و لازمه چندجانبه بودن و ارائه خدمات مختلف، باید توسعه‌ای در آن اتفاق بیفتد که این توسعه هم جزئی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم است تا بتوان بخشی از فضای غیردرمانگاهی که در آن مجتمع وجود دارد را آماده و به درمانگاه ملحق کنند. همچنین باید تجهیزات و امکانات دیگری ازجمله تاسیس داروخانه در آن درمانگاه تحقق پیدا کند تا رونق بیشتری به آن درمانگاه داده شود.»

   احداث مجتمع دانش‌آموزی درکنار سایت پردیسان قم

سرپرست واحد قم عنوان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی در این استان مجتمع دانش‌آموزی سما ندارد. از همین‌رو درنظر داریم در زمینی به مساحت 24 هزار مترمربع درکنار سایت پردیسان، مجتمع حوزه سما که مطالعات آن درحال انجام است، احداث شود. این کارها به‌عنوان هدف‌گذاری درنظر گرفته شده که شهریورماه بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد. ممکن است بخشی از کار کمتر یا بیشتر پیش برود، اما هدف این است که این 6 پروژه تا آغاز سال تحصیلی آینده پیش برود.»

خیری درخصوص ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در استان قم اظهار کرد: «پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم به سه بخش آموزشی، پژوهشی و توسعه‌ای تقسیم می‌شود که در قسمت آموزشی: تاسیس واحد علوم‌انسانی است که دقیقا براساس شناخت پتانسیل و ظرفیت شهرستان قم به‌عنوان یک شهر علمی حوزوی پیش می‌رود که بیشترین فعالیت‌های علمی علوم‌انسانی در جهان تشیع در این شهر اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر بخواهیم در این شهر در راستای سیاست‌های دانشگاه یعنی رسیدن به یک تراز قابل‌قبول و گام‌برداشتن برای یک دانشگاه اسلامی تلاش کنیم، باید به این شهر توجه کرد که خوشبختانه با عزم دکتر طهرانچی و بقیه مسئولان ان‌شاءالله در بخش آموزشی و پژوهشی اتفاق خوبی خواهد افتاد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بیان کرد: «علاوه‌بر این ظرفیت‌ها قم شهری صنعتی، توریستی و مذهبی هم هست و برای تحقق سیاست‌های پژوهشی حوزه پژوهشی فعال و در قالب‌هایی مثل سرای نوآوری، مرکز رشد، قطب‌های علمی، انجمن‌های علمی، پژوهشگران جوان، پایش آزاد و امثال آن استفاده می‌کنیم و درحال حاضر رایزنی‌های مفیدی با بنیاد نخبگان، پارک علم‌وفناوری استان، با مراکز صنعتی و شهرک صنعتی استان در دست انجام است. تیم فعال و مجرب از اعضای هیات‌علمی آماده شده که این کار را پیگیری کنند.»

خیری ادامه داد: «در توسعه فضاها هم مکان ویژه‌ای برای مرکز رشد و سراهای نوآوری پیش‌بینی شده و جزء اولویت‌های کاری است که جزء آن 6 پروژه محسوب می‌شود. این مورد یک کار روتین این دانشگاه است.»

وی درخصوص رشته‌ها عنوان کرد: «رشته‌هایی که پیگیری می‌شود باید متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استانی باشد که کمتر به آن توجه شده است؛ مثلا در بحث هنر و معماری حرفی برای گفتن نداریم، درحالی که یک شهر سنتی و مذهبی با انواع هنرها و معماری سنتی و جنبه‌های زیارتی و توریستی طبیعتا اقتضائات خود را دارد و بنا داریم این اتفاق بیفتد. جنسیت نظام آموزشی و قابلیت‌های نیازهای شهر موردتوجه قرار بگیرد و در این خصوص در بحث علوم‌انسانی و هنر بنا است هیات اندیشه‌ورز فعالی داشته باشیم که یک اتفاق فکری تلقی شوند و به حوزه علوم‌انسانی اسلامی و به فرآیند پژوهشی، توسعه آموزشی و دیگر بخش‌های دانشگاهی کمک کنند.»

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۹ ، ۲۱:۱۰
حسن خیری

سْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِلٰهِى کَمْ مِنْ عَدُوٍّ انْتَضىٰ عَلَىَّ سَیْفَ عَداوَتِهِ، وَشَحَذَ لِى ظُبَةَ مِدْیَتِهِ، وَأَرْهَفَ لِى شَبَا حَدِّهِ، وَدافَ لِى قَواتِلَ سُمُومِهِ، وَسَدَّدَ إِلىَّ صَوائِبَ سِهامِهِ، وَلَمْ تَنَمْ عَنِّى عَیْنُ حِراسَتِهِ، وَأَضْمَرَ أَنْ یَسُومَنِى الْمَکْرُوهَ، وَیُجَرِّعَنِى ذُعافَ مَرارَتِهِ؛

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‌اش همیشگى است، خدایا چه بسیار دشمنی که شمشیر دشمنی‌اش را به روی من کشید و لبه تیغش را بر من تیز کرد و باریک نمود دَم برنده اسلحه‌اش را و زهرهای کشنده‌اش را برای من درهم آمیخت و تیرهای بی‌خطایش را به‌سوی من نشانه گرفت و چشم نگهبانش از من به خواب نرفت و نهانی بر آن است تا مرا در معرض امور ناخوشایند قرار دهد و به من بچشاند زهر جگر سوزش را؛
فَنَظَرْتَ إِلىٰ ضَعْفِى عَنِ احْتِمالِ الْفَوادِحِ وَعَجْزِى عَنِ الانْتِصارِ مِمَّنْ قَصَدَنِى بِمُحارَبَتِهِ، وَوَحْدَتِى فِى کَثِیرٍ مِمَّنْ ناوانِى وَأَرْصَدَ لِى فِیما لَمْ أُعْمِلْ فِکْرِى فِى الْإِرْصادِ لَهُمْ بِمِثْلِهِ، فَأَیَّدْتَنِى بِقُوَّتِکَ، وَشَدَدْتَ أَزْرِى بِنُصْرَتِکَ، وَفَلَلْتَ لِى حَدَّهُ، وَخَذَلْتَهُ بَعْدَ جَمْعِ عَدِیدِهِ وَحَشَْدِهِ، وَأَعْلَیْتَ کَعْبِى عَلَیْهِ؛
خدایا به ناتوانی من نگریستی که تاب حوادث بزرگ را ندارم و درماندگی‌ام را از انتقام گرفتن از آنکه با ستیزه‌جویی‌اش قصد من کرده، دیدی و تنهایی‌ام را در برابر بسیاری از آنان‌که آزار مرا اراده نموده‌اند و در کمین من نشستند، مشاهده کردی و در آنچه اندیشه‌ام را علیه آنان برای مقابله به مثل بکار نگرفتم، پس مرا به نیرویت تأیید کردی و پشتم را با یاریت محکم نمودی و تیغ او را به نفع من کند کردی و او را پس از جمع‌آوری نفرات و تجهیزاتش خوار نمودی و مقام و جایگاه مرا بر او برتری دادی؛
وَوَجَّهْتَ ما سَدَّدَ إِلَىَّ مِنْ مَکائِدِهِ إِلَیْهِ، وَرَدَدْتَهُ عَلَیْهِ، وَلَمْ یَشْفِ غَلِیلَهُ، وَلَمْ تَبْرُدْ حَزازاتُ غَیْظِهِ، وَقَدْ عَضَّ عَلَىَّ أَنامِلَهُ، وَأَدْبَرَ مُوَلِّیاً قَدْ أَخْفَقَتْ سَرایاهُ، فَلَکَ الْحَمْدُ یَا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لَایُغْلَبُ، وَذِى أَناةٍ لَایَعْجَلُ، صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنِى لِنَعْمائِکَ مِنَ الشَّاکِرِینَ، وَلِآلائِکَ مِنَ الذَّاکِرِینَ؛
و آنچه را از نیرنگ‌هایش به‌جانب من هدف گرفته بود به‌سوی خودش بازگرداندی و علیه او به کار بستی، ولی عطش کینه‌اش فرو ننشست و سوزش دل برآمده از خشمش سرد نشد درحالی‌که از غیضش بر من انگشت به دندان گزید و پشت کرده پا به فرار نهاد و سپاه و نفراتش تارومار شد، پس تو را سپاس ای پروردگار از توانایی‌ات که شکست نپذیرد و بردباری‌ات که شتاب نپذیرد، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا در برابر نعمت‌هایت از شاکران و در برابر عطاهایت از ذاکران قرار ده؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۹ ، ۲۱:۲۲
حسن خیری

بسمه تعالی

سلام دوستان

به اطلاع می رسانم من در اینستاگرام و توئیتر حضور ندارم و اگر از این دو چیزی به من نسبت داده شد دروغ و افترا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۹ ، ۲۱:۱۸
حسن خیری

بسمه تعالی

تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ

 هر کس را بخواهی، عزت می دهی، و هر که را بخواهی خوار می کنی.

خدا را شکر با دستگیری و بازداشت فیلمبردار و سرنشیان خودرو روسیاهی به ذغال ماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۹ ، ۱۹:۵۷
حسن خیری
نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد؛

حل مشکل پروژه‌های عمرانی دانشگاه با ارائه در مجمع نمایندگان

 شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۵

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌تواند در مجمع نمایندگان مطرح و مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در دیدار حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و هیئت همراه با بیان نقش نمایندگان استان قم در پیشرفت پروژه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: می‌توان با طرح پروژه‌های عمرانی در مجمع نمایندگان برای برطرف شدن مشکلات این دانشگاه گام‌های مؤثری برداشت.

وی بر لزوم تشکیل جلسات هیئت امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی قم تأکید کرد و افزود: با وجود اینکه شرح وظائف هیئت امنای استانی مشخص است؛ اما با توجه به حضور نمایندگان استان در جلسات هیئت امنا، بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی قم که نیاز به هماهنگی و هم‌افزایی دارد در جلسات هیئت امنا قابل پیگیری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید جدول زمان‌بندی برای پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم تعریف شود تا اولویت‌های عمرانی آن قابل پیگیری و ارزیابی باشد.

ذوالنوری با ابراز خرسندی از توجه ویژه دکتر طهرانچی به توسعه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: احساس قدردانی از سوی مسئولان استان قم تأثیر بسیار خوبی بر پیشرفت کار خواهد داشت؛ بنابراین در همه زمینه‌ها آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از گذشته برای کمک کردن به دانشگاه آزاد اسلامی قم انگیزه قوی داشتیم؛ اما با حضور حجت‌الاسلام دکتر خیری این انگیزه قوی‌تر شده است.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در این دیدار گزارشی از فرآیند توسعه عمرانی این دانشگاه مطرح کرد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۹ ، ۱۸:۱۲
حسن خیری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز نخست دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تا شهریور ۱۴۰۰/ پروژه‌های عمرانی تأمین اعتبار شود

 شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اعلام اینکه فاز نخست پروژه دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تا شهریور ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: با راه‌اندازی این دانشگاه در قم همه رشته‌های دانشگاهی با رویکرد اسلامی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم  با بیان همکاری صمیمانه دکتر طهرانچی برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به اهتمام رئیس دانشگاه و نگاه ویژه‌ای که به توسعه عمرانی این واحد دانشگاهی دارد، امیدواریم با همکاری معاونت توسعه به‌زودی پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم تأمین اعتبار شود.

وی با توجه به مدیریت جهادی دکتر طهرانچی در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به اهتمام مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به انجام پروژه‌های عمرانی در استان قم لازم است مدیران درون‌سازمانی  واحد دانشگاهی قم نگاه مدیریت جهادی توسعه‌ای به آینده همراه با ریسک‌پذیری داشته باشند تا بتوانند با همکاری یکدیگر اولویت‌های دانشگاه را به نتیجه مطلوب برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: نقشه راه دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم با رویکرد خاص نخبه‌پروری و تولیدکننده محتوای آموزشی، پژوهشی و پرورش استادان توانمند با هدف خدمت‌رسانی به جامعه علمی کشور در حال تدوین است.

خیری راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در قم را تحقق اهداف تدوین‌شده در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر حکمی‌سازی با رویکرد اسلامی شدن و بومی‌سازی رشته‌ها برشمرد و ادامه داد: رسالت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی جهت دادن، روزآمدی، کارآمدی و حکمی سازی رشته‌های دانشگاهی است.

تدوین همه رشته‌های دانشگاهی با رویکرد اسلامی در واحد قم

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: در نظر داریم با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در قم همه رشته‌های دانشگاهی با رویکرد اسلامی تدوین می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تأکید بر تسریع در طراحی نقشه معماری دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تبیین کرد: نقشه معماری دانشگاه علوم انسانی اسلامی باید بر اساس معماری اسلامی باشد.

خیری با بیان اینکه توسعه درمانگاه شبانه‌روزی دانشگاه آزاد اسلامی قم در دومین پنجشنبه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم تصویب شد، توضیح داد: با توجه به تصویب توسعه کیفی و کمی درمانگاه شبانه‌روزی دانشگاه، نگارش و تدوین برنامه توسعه درمانگاه ضروری است؛ بنابراین باید با سرعت عمل در این مسیر گام برداریم و در فاز نخست برنامه توسعه درمانگاه این واحد دانشگاهی تدوین شود.

مجتمع مهارتی سما در پردیسان افتتاح می‌شود

وی با تأکید بر تقویت حوزه مدارس مهارتی سما در استان قم اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم احداث مجتمع مهارتی سما در پردیسان است که در شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم هیئت اندیشه‌ورز را پشتوانه فکری رشته‌های دانشگاهی در حوزه تألیف کتاب، سرفصل دروس و توانمندسازی اساتید برشمرد و مطرح کرد: لازم است معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در کنار هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های این هیئت را پشتیبانی کند.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۹ ، ۱۸:۱۱
حسن خیری

دکتر خیری خبر داد

اجرای شش مأموریت ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم/ ساخت واحد علوم انسانی اسلامی در سایت جمکران

تصویر مطلب اجرای شش مأموریت ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم/ ساخت واحد علوم انسانی اسلامی در سایت جمکران

  •  شنبه 8 آذر 1399
  • 62
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: ساخت واحد علوم انسانی اسلامی، توسعه و تجهیز درمانگاه، تکمیل و اتمام ساختمان نیمه کاره سایت پردیسان، ساخت مجتمع سما و خوابگاه از مأموریت های مهم این واحد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تبدیل شدن به یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی، مأموریت ویژه ای برای این استان تعریف شده است.

وی افزود: ظرفیت های بی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، زیرساخت های مناسب استان قم، وجود حوزه علمیه در این استان و ... سبب شد تا دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند و همراهی و مساعدت معاونت های دانشگاه را مورد تأکید قرار دهند.

دکتر خیری ادامه داد: براین اساس در جلسات شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم که در 29 آبان و 6 آذرماه سال جاری با حضور دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد، شش مأموریت مهم و ویژه برای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم مشخص شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درباره مأموریت ها و وظایف خطیر این دانشگاه اظهار داشت: ساخت واحد علوم انسانی اسلامی، توسعه واحد علوم پزشکی، توسعه و تجهیز درمانگاه، تکمیل و اتمام ساختمان نیمه کاره سایت پردیسان، ساخت مجتمع سما و خوابگاه از مأموریت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است.

وی با بیان اینکه مقدمات ساخت واحد علوم انسانی اسلامی در سایت جمکران به زیربنای بیست هزار مترمربع در چهار طبقه فراهم شده است، گفت: تصمیم داریم با تدوین نقشه راه این واحد ویژه و نخبه پرور از ظرفیت های حوزه علمیه و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی استان قم استفاده کنیم تا این واحد پشتیبان علوم انسانی با رویکرد اسلامی در سطح کشور باشد.

دکتر خیری با اشاره به بهره برداری از فاز نخست واحد علوم انسانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان تا شهریور 1400، افزود: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در هزینه های ساخت این واحد کمک خواهد کرد تا شاهد افتتاح مجتمع آموزشی و پژوهشی این واحد در پایان نیمه نخست سال آینده باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با تأکید بر توسعه واحد علوم پزشکی در این استان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم دارای رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که متأسفانه بیمارستان مستقلی ندارد. از اینرو در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برای این موضوع نیز تصمیم گیری و مقرر شد با توسعه بیمارستان شهدا و در اختیار گرفتن این بیمارستان این مشکل مرتفع شود و مجتمع پانزده خرداد در اختیار حوزه معاونت پزشکی قرار گیرد تا زمینه استقلال آن فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز درمانگاه واقع در میدان پلیس قم نیز از اولویت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است. براساس این مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم باید عرصه های مختلف درمانی را در این درمانگاه فعال کند و به مردم خدمات گوناگون پزشکی ارائه دهد.

دکتر خیری در ادامه به ساختمان نیمه کاره سایت پردیسان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه فعالیت های عمرانی این ساختمان از سال 87 متوقف شده است و مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان شورای شهر قم، شهرداری قم و مسئولان دانشگاهی مشکلات این سایت بررسی و پیگیری شود تا ان شاءالله بزودی مراحل ساخت و تکمیل آن آغاز شود و دانشکده علوم پایه به این سایت انتقال یابد.

وی با بیان اینکه علیرغم ظرفیت های مناسب استان قم، دانشگاه آزاد اسلامی در این استان مجتمع دانش آموزی ندارد، اظهار داشت: در همین راستا در نظر داریم در زمینی در کنار سایت پردیسان مجتمع مجهز و مناسب با شأن دانشگاه آزاد اسلامی برای پرورش و تربیت دانش آموزان تأسیس کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این دانشگاه خوابگاه مناسبی در اختیار ندارد، گفت: ساخت مجتمع خوابگاهی در زمین موقوفه خیابان ۱۵ خرداد قم نیز از دیگر مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است که بزودی عملیاتی می شود.

دکتر خیری در پایان از اهتمام ویژه دکتر طهرانچی، دکترسروری مجد، دکتر خسروپناه و دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها، رئیس و اعضای شورای شهر شهرستان قم و شهرداری جمکران و پردیسان به دانشگاه آزاد اسلامی استان قم قدردانی کرد.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۹ ، ۱۵:۰۶
حسن خیری

بسمه تعالی

دوستان فکر کردید چرا دشمنان برای نشر اکاذیب و افترا سرمایه گذاری می کنند؟

بلی؛ چون جامعه مستعد پذیرش دروغ و افترا است و از نداشتن سواد رسانه ای در رنج است دکتر و مهندس و متخصص زیاد داریم اما نسبت به ترفندهای رسانه ای و جنگ نرم هشیاری لازم را نداریم. 

جنگ نرم و رسانه ای از قدیم بوده لذا وقتی امام علی (ع) را در محراب شهید کردند عده ای که تحت تأثیر تبلیغات بنی امیه بودند می گفتند مگر علی نماز می خواند. امام باقر (ع) فرمودند سی هزار نفر جمع شدند و قربه الی الله جد ما امام حسین (ع) را شهید کردند. 

دوستان مراقب شیوه های تبلیغی و تخریبی دشمنان باشید. مراقب باشید هیزم جمع کن دشمن نباشید. مراقب باشید آب در آسیاب دشمن نریزید . آنها که دروغ می گویند و می نویسند و افترا می بندند لااقل جیره دریوزگی خود را می گیرند شما برده بی جیره و مواجب نشوید که زیانکار دنیا و آخرت می شوید. بنده مطمئن هستم با صبر بر این افتراءات و دادن آبرو دنیا و آخرتم بهتر خواهد شد شما چطور؟ بدانید اگر اندکی در این ناجوانمردی ها مخصوصا چیزی که اسلام و روحانیت و انقلاب را هدف قرار داده به گردن شما حقی داشته باشم غیر از اینکه طبق سنت الهی در این دنیا چوبش را خواهید خورد؛ در آخرت تا دم در جهنم شما را بدرقه می کنم. رهایتان نمی کنم از من گفتن بود خود دانید.

اگر در این جریان ترور حیثیت شریک بوده اید چاره ای ندارید جبران کنید یکی همین است که به همان اندازه که تشویش اذهان کرده اید مطالب مرا مستند بازنشر دهید. اگر هم دینی ندارید باز هم اگر خواستید از حق مظلومی دفاع کنید وارد عمل شوید شیاطین بدانند هنوز جوانمردی زنده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۹ ، ۱۴:۴۸
حسن خیری
حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری:

طرح توسعه درمانگاه دانشگاه آزاد اسلامی قم تصویب شد

 جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم از تصویب توسعه عمرانی و کیفی درمانگاه شبانه روزی نور این واحد دانشگاهی خبر داد.

حجت الاسلام حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم درباره مصوبات دومین پنجشنبه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: در این جلسه بر توسعه عمرانی و تجهیز درمانگاه شبانه‌روزی نور این واحد دانشگاهی به تجهیزات آزمایشگاهی سونوگرافی و رادیولوژی به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به اقشار مختلف جامعه تأکید شد.

وی با تأکید بر اینکه درمانگاه دانشگاه آزاد اسلامی قم باید توسعه یابد، افزود: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح توسعه درمانگاه شبانه‌روزی این واحد دانشگاهی گام مؤثری در مسیر برطرف ساختن بخشی مشکلات حوزه علوم پزشکی این واحد دانشگاهی برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم مهم‌ترین دغدغه این واحد دانشگاهی را در حوزه علوم پزشکی، بیمارستان برشمرد و گفت: ایجاد فضای آموزشی، درمانی بیمارستان برای دانشجویان دانشکده علوم پزشکی یکی از اولویت‌های پنج‌گانه این واحد دانشگاهی است.

خیری با بیان اهتمام ویژه مسئولان کلان دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مشکلات این واحد دانشگاهی عنوان کرد: با اهتمام ویژه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی امیدواریم بتوانیم تا پروژه‌های احداث دانشگاه علوم انسانی اسلامی، مجتمع مهارتی سما، ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان، خوابگاه دانشجویی و استقلال دانشکده پزشکی تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

اتصال ۸ استان کشور به دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی در این واحد دانشگاهی باید معماری اسلامی انجام شود، مطرح کرد: شهدای گمنام در فضای دانشگاه الهام‌بخش هستند؛ بنابراین در همه پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم فضایی برای حضور شهدای گمنام در عرصه دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم درباره احداث دانشگاه علوم انسانی اسلامی در منطقه جمکران قم توضح داد: از آنجایی که خط ریلی پرسرعت راه‌آهن کشور از منطقه جمکران عبور می‌کند؛ بنابراین هشت استان کشور به دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم دسترسی خواهند داشت.

به گزارش آنا، جلسات پنجشنبه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم هر هفته با حضور علی سروری‌مجد  مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از صاحب‌نظران و مسئولان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۹ ، ۱۴:۳۳
حسن خیری

بسمه تعالی

چراغی را که ایزد بر فروزد گر ابله پف کند ریشش بسوزد

یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(توبه:32)

کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند

خدا را شکر که لطف خداوند شامل حال ما شد و با دستور رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی زمینه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم انسانی با رویکرد اسلامی و تربیت هیأت علمی در تراز انقلاب اسلامی فراهم گردید و ان شااالله به کوری دشمنان بدخواه فردا جمعه نگارش پیش نویس نقشه راه این دانشگاه ممتاز اسلامی را آغاز خواهم کرد. اکنون بیش از گذشته باور کردم که راهی که انتخاب کرده ام راهی است که وحشت دشمنان و کینه آنها را بر انگیخته و دست به ترور شخصیت زدند 

الحمدلله رب العالمین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۹ ، ۲۲:۳۴
حسن خیری

بسم الله الرحمن الرحیم

وَجَاءُوا عَلَىٰ قَمِیصِهِ بِدَمٍ کَذِبٍ ۚ قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَکُمْ أَنْفُسُکُمْ أَمْرًا ۖ فَصَبْرٌ جَمِیلٌ ۖ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَىٰ مَا تَصِفُونَ(سوره یوسف:18)

و پیراهن یوسف را آلوده به خون دروغ نمودند (و نزد پدر آوردند) یعقوب گفت: بلکه امری (زشت قبیح) را نفس مکّار در نظر شما بسیار زیبا جلوه داده، در هر صورت صبر جمیل کنم، که بر رفع این بلیّه که شما اظهار می‌دارید بس خداست که مرا یاری تواند کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۹ ، ۲۱:۱۸
حسن خیری
حجت‌الاسلام دکتر خیری مطرح کرد؛
 پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۰

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی در قم وحدت حوزه و دانشگاه با یک مفهوم امروزی شکل می‌گیرد و مهم‌ترین دغدغه دکتر طهرانچی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در نشست هم‌اندیشی مسئولان شورای اسلامی شهر و دانشگاه آزاد اسلامی قم که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد احداث دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی را از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی نخبه‌پرور سیاست خاص و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی در قم مهم‌ترین دغدغه دکتر طهرانچی برطرف خواهد شد، چراکه در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت استادان نخبه، نخبه‌پروری، توانمندسازی استادان و کمک به فرآیند جذب استادان توانمند علمی مورد توجه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه با ایجاد دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی توانسته‌ایم گامی موثر در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها برداریم، اضافه کرد: دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی به مرکزی در سراسر کشور تبدیل خواهد شد که محور آن تولید محتوای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است و سبب شکل‌گیری وحدت حوزه و دانشگاه با یک مفهوم امروزی می‌شود.

احداث ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان

خیری با بیان اینکه از تمامی اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم استفاده می‌کنیم، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی قم برای دریافت خدمات آموزشی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم منعقد شده که امیدواریم با مستقل شدن دانشکده پزشکی این دانشگاه به‌زودی شاهد رفع مشکلات حوزه بیمارستان باشیم.

وی از احداث ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان خبر داد و یادآور شد: ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان پس از افتتاح به نام ساختمان سردار شهید سلیمانی نامگذاری خواهد شد که تا شهریور ۱۴۰۰ با وسعت ۱۱ هزار متر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی قم  برنامه ریزی شده است.

خیری، اولویت‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم را برشمرد و گفت: احداث ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان، استقلال دانشکده پزشکی، تقویت و راه‌اندازی مجتمع مهارتی سما، احداث خوابگاه دانشجویی و راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی ـ اسلامی در قم از اولویت‌های فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی قم است.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۹ ، ۲۱:۰۲
حسن خیری
حجت‌الاسلام خیری:

ساختار دانشگاه آزاد اسلامی مسئله‌محور است/ حرکت واحد قم به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای

 یکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بر مسئله‌محوری ساختار این دانشگاه تأکید کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از درآمدهای غیرشهریه‌ای گفت: واحد دانشگاهی قم باید با شاخص‌های قطب‌های علمی به سراسر کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در دیدار رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تشریح سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید به‌عنوان یک دانشگاه مسئله‌محور تعریف شده است؛ بنابراین تلاش می‌شود ساختار این دانشگاه مسئله‌محور و اجتماعی باشد.

وی افزود: در همین راستا دانشکده‌های خانواده، فضای مجازی و حکمرانی در حوزه‌های فنی مهندسی و پژوهشی با محور مسئله در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ادامه داد: در این دانشگاه نیز تقویت و راه‌اندازی مرکز رشد، سرای نوآوری، پارک علوم و فناوری، پایش آزاد و ارتباط با صنعت با رویکرد مسئله‌محوری در حال شکل‌گیری است.

خیری با تأکید بر اینکه به سمت استفاده از درآمدهای غیرشهریه‌ای در حال حرکت هستیم، بیان کرد: باید ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه استان شناسایی و معرفی شود؛ زیرا بسیاری از اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی فعال و در عرصه برون‌دانشگاهی هرکدام یک کارآفرین هستند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید اسلامی بشود، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی منتسب به مقام معظم رهبری است؛ بنابراین دانشگاه به سمت اسلامی‌شدن پیش می‌رود که در همین راستا سند اسلامی‌شدن دانشگاه و نقشه راه با محور علوم انسانی نوشته شده است که موجب شد معاونت علوم انسانی و هنر با هدف اسلامی‌شدن دانشگاه در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت.

معاونت علوم انسانی و هنر فعالیت خود را بر اساس گروه‌های تخصصی آغاز کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: معاونت علوم انسانی و هنر فعالیت خود را بر اساس گروه‌های راهبردی و تخصصی آغاز کرد که ماهیت فعالیت آن بر تغییر سرفصل‌های دروس، تألیف کتب، توانمندسازی استادان و ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای مورد نیاز جامعه متمرکز شده است.

خیری شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز به‌صورت استانی با محور مطالعه ظرفیت‌های علوم انسانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ایجاد شده است.

لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های استان قم به‌ویژه حوزه علمیه

وی بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های استان قم به‌ویژه حوزه مقدس علمیه در جوار حرم کریمه اهل بیت(س) تأکید و اضافه کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های استان قم به‌ویژه حوزه علمیه در عرصه علوم انسانی مورد تأکید مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم توضیح داد: برای استان قم، سه واحد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علوم انسانی اسلامی ترسیم شده است.

خیری گفت: با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی در واقع قم به مرکزی تبدیل می‌شود که در آن نخبگانی حضور دارند  که در آن هم  تولید دانش می‌شود و هم برترین‌ها در عرصه تحصیلات تکمیلی در آن آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم انسانی اسلامی با همکاری حوزه علمیه در منطقه جمکران قم در حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اینکه یک ساختمان مجزا برای فعالیت‌های مرکز رشد و سرای نوآوری اختصاص یافته است، اظهار کرد: باید بتوانیم برای ظرفیت‌هایی که در قم شناسایی می‌کنیم، قطب‌های خاصی تعریف کنیم و تمرکز فعالیت‌ها روی قطب‌های تعیین‌شده انجام شود؛ بنابراین قم را باید با شاخصه‌های قطب‌های علمی به سراسر کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/۴۱۰۳/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۰:۱۱
حسن خیری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

بنیاد نخبگان در نخبه‌پروری با دانشگاه آزاد اسلامی قم همکاری کند

 یکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۳

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم خواستار همکاری بنیاد نخبگان این استان در نخبه‌پروری با دانشگاه علوم انسانی اسلامی این واحد دانشگاهی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا قم، حجت‌الاسلام حسن خیری و هیئت همراه در دیدار با محمد رضایی رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی به همت دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم با هدف نخبه‌پروری در عرصه تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم انسانی اسلامی را در استان قم راه‌اندازی می‌کند که بنیاد نخبگان می‌تواند در نخبه‌پروری با دانشگاهیان این دانشگاه مشارکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با ارائه گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه افزود: تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد اتاق فکر، گسترش نشریات تخصصی، تبیین و بازبینی‌های دروس علوم انسانی، توانمندسازی استادان و استفاده از همه ظرفیت‌های استان قم مهم‌ترین فعالیت‌های اولویت‌دار عرصه این دانشگاه است.

به گزارش آنا، در این دیدار سیدعباس سیدمیرزایی رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان قم و غلامرضا نجفی معاون پژوهشی و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۹
حسن خیری
سردار میرفیضی تأکید کرد؛

لزوم بازنگری در تفاهم‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی/ قرارگاه آموزش راه‌اندازی می‌شود

 دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۴

فرمانده انتظامی استان قم بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم در اجرای طرح هوشمندسازی پلیس و بازنگری در تفاهم‌نامه‌های دانشگاه و نیروی انتظامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، سردار سیدمحمود میرفیضی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: در اجرای طرح هوشمندسازی پلیس، ضرورت دارد از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در دانشگاه‌ها افزود: منابع خوبی در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند منجر به مهارت‌افزایی شود.

راه‌اندازی قرارگاه آموزش با هدف مهارت‌افزایی پرسنل وظیفه نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان قم از راه‌اندازی قرارگاه آموزش با هدف مهارت‌افزایی پرسنل وظیفه نیروی انتظامی خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم پرسنل پس از فراغت از خدمت مقدس سربازی با داشتن یک مهارت در حرفه خاصی وارد عرصه جامعه شوند.

میرفیضی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، تربیت پلیس در تراز انقلاب را مهم برشمرد و اضافه کرد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی در تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی با الزام پلیس مسلمان و مجاهد مسئول، گام‌های مؤثری برداشته است.

اجرای طرح هوشمندسازی پلیس در عرصه نیروی انتظامی

وی با بیان اینکه پلیس آینده باید پلیس افکارساز باشد از اجرای طرح هوشمندسازی پلیس در عرصه نیروی انتظامی خبر داد و افزود : باید از تمام ظرفیت های علمی دانشگاه در اجرای طرح هوشمند سازی پلیس استفاده کنیم؛ بنابراین امروز پلیس از پلیس الکترونیک به سمت پلیس هوشمند حرکت کرده است.

میرفیضی با تأکید بر استفاده از فناوری در کشف علمی جرم افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری در سطح استان قم وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: اقدامات پلیس باید موجب رضایتمندی مردم باشد؛ بنابراین با تقویت مراکز مشاوره تلاش کردیم سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

۸۰ درصد پرونده‌ها منجر به سازش می‌شود

میرفیضی با بیان اینکه ۳۰ درصد پرونده‌ها قابلیت مشاوره را در کلانتری‌ها دارد، افزود: ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شود، منجر به سازش می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام مراکز مشاوره نیروی انتظامی به‌صورت رایگان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

کاهش ۷۰ درصدی مراجعه‌کنندگان به حوزه شماره‌گذاری

فرمانده انتظامی استان قم بیشترین سطح تماس با مردم را در حوزه راهبری دانست و عنوان کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان به حوزه شماره‌گذاری کاهش یافته است.

میرفیضی بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم در هوشمندسازی پلیس تأکید و خاطرنشان کرد: دوربین پلاک‌بان از دستاوردهای پلیس در حوزه راهبری است که در استان قم راه‌اندازی و در هفته نیروی انتظامی به بهره‌برداری رسید.

وی تقویت و راه‌اندازی پلیس هوشمند در استان قم را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای اجرای طرح پلیس هوشمند، پلیس حتماً نیازمند این است که از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه باید بسترهایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم بدهیم، اضافه کرد: همه انتظار دارند پلیس قانون را اجرا کند؛ اما مردم وظیفه شهروندی خود را انجام نمی‌دهند.

میرفیضی با بیان اینکه ۹۰ درصد سرقت‌های اتومبیل در داخل شهر انجام می‌شود، یادآور شد: بیشترین علت سرقت‌های اتومبیل در حوزه داخل شهری به علت پارک خودروها در کوچه‌های شهری و استفاده‌نکردن از پارکینگ است.

لزوم بازنگری در تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی

وی بر لزوم بازنگری در تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متقابل تأکید و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به نیروی انتظامی در حوزه هوشمندسازی پلیس کمک کند؛ بنابراین برگزاری جلسات مشترک به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های متقابل ضروری است.

فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: اگر ترازی برای پلیس تعریف شده است، تراز قم از تراز کشور باید بالاتر باشد.

میرفیضی با بیان اینکه پلیس تعامل‌گراست، ابراز امیدواری کرد بتواند با دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه دانشگاه‌ها برای رسیدن به اهداف نیروی انتظامی تعامل کند.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و جمعی از معاونان این دانشگاه میزبان سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و هیئت همراه بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۷
حسن خیری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد؛

لزوم ایجاد شبکه‌ای پویا با مشارکت ۷۰ درصدی اعضای هیئت علمی

 سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد: باید شبکه‌ای پویا از حوزه ریاست دانشگاه تا مدیران گروه‌های آموزشی ایجاد شود تا ۷۰ درصد اعضای هیئت علمی در پروژه‌های علمی دانشگاه مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در آیین معارفه چهار مدیر درون‌سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: نگاه مسئولان به این دانشگاه مثبت است؛ بنابراین استادان مجرب و متعهد هیئت علمی این واحد دانشگاهی که در بخش‌های  صنعت و کارآفرینی فعال هستند، می‌توانند برای این دانشگاه سرمایه باشند.

وی اهتمام ویژه مسئولان کلان دانشگاه آزاد اسلامی به استان قم را سرمایه این واحد دانشگاهی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم باید در بسیاری از عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در بعد کیفی و کمی در مقایسه با دیگر واحدهای دانشگاهی سراسر کشور پیشرو باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم استفاده از تمام ظرفیت‌های استان قم را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در استان قم وجود دارد که تاکنون به‌درستی از آن استفاده نشده است؛ بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های بی‌نظیر مانند حوزه  مقدس علمیه در این استان استفاده شود.

خیری با تأکید بر لزوم فعالیت مدیران گروه‌های آموزشی در عرصه دانشگاه بیان کرد: بنای کار ما بر این است که ظرفیت‌ها را بشناسیم؛ بنابراین مدیران گروه‌های آموزشی به‌منظور بالابردن کیفیت آموزشی و توسعه عرصه علمی رشته‌ها لازم است با برگزاری جلسات هم‌اندیشی به این مهم اهتمام ورزند و با استفاده از ظرفیت‌های علمی استان در بهبود کیفیت آموزشی رشته‌ها همت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم نوآوری کنیم باید زمینه را ایجاد کنیم، اضافه کرد: استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه اگر می‌خواهند نوآوری کنند، ابتدا باید زمینه نوآوری در دانشگاه ایجاد شود؛ بنابراین همه باید استادان را به رسمیت بشناسیم و استادان نیز لازم است با برنامه در مسیر کار و تولید گام‌های مؤثری بردارند.

تأکید بر ایجاد نشاط علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بر ایجاد نشاط علمی در این دانشگاه تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از فضای مجازی به‌منظور هم‌اندیشی و شناسایی ظرفیت‌های علمی استادان بسیار حائز اهمیت است.

خیری فعالیت‌های اولویت‌دار دانشگاه آزاد اسلامی قم را برشمرد و توضیح داد: احداث ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان، ایجاد دانشگاه علوم انسانی اسلامی با محور نخبه‌پروری، زمینه‌سازی برای حل مشکلات علوم پزشکی، تقویت و ایجاد هفت رشته مهارتی در حوزه سما و احداث خوابگاه دانشجویی جدید از اولویت‌های پنج‌گانه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی قم است که امیدواریم با حمایت مسئولان پروژه‌های عمرانی دانشگاه تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر فعالیت بیش از پیش دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری یادآور شد: یک تیم معتقد، پای کار، مجرب و متعهد در پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم شکل گرفته است و انتظار داریم در عرصه‌های متعدد سرای نوآوری و ارتباط با صنعت و ... بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی بخش پژوهشی دانشگاه باشیم.

لزوم ایجاد یک شبکه پویا از حوزه ریاست دانشگاه تا مدیران گروه‌های آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد: باید یک شبکه پویا از حوزه ریاست دانشگاه تا مدیران گروه‌های آموزشی ایجاد شود تا ۷۰ درصد اعضای هیئت علمی در پروژه‌های علمی دانشگاه مشارکت کنند.

به گزارش آنا، در این مراسم حجت‌الاسلام حسن خیری در احکام جداگانه‌ای علی شهیدی‌نژاد را به‌عنوان عضو شورای پژوهش و فناوری، مصطفی قبائی‌آرانی را به‌عنوان رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان، محبوبه‌سادات شریف را به‌عنوان رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی و مریم خوش‌سخن را به‌عنوان رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم معرفی کرد.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات سیدسهیل آقایی در زمان تصدی وی به‌عنوان رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد دانشگاهی قدردانی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۶
حسن خیری
توسط فرمانده انتظامی استان قم صورت گرفت؛

تجلیل از مدیریت تأثیرگذار دانشگاه آزاد اسلامی استان قم

 دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۶

فرمانده انتظامی استان قم از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان به‌دلیل مدیریت تأثیرگذار و توانمند توأم با تجارب برجسته قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا قم، فرمانده انتظامی استان قم با اهدای لوح سپاس از حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم به‌دلیل مدیریت تأثیرگذار و توانمند توأم با تجارب برجسته قدردانی کرد.

در بخشی از متن لوح سپاس سردار سیدمحمود میرفیضی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم آمده است: جناب حجت‌الاسلام حسن خیری با توجه به اینکه مدیریت تأثیرگذار و توانمند توأم با تجارب برجسته و ارزشمند جنابعالی موجب رشد و ارتقای سطح علمی خواهد شد، به این وسیله بر خود لازم می‌دانم انتصاب شایسته شما را به سمت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم که مبین و مرهون شایستگی، توانمندی و حسن قابلیت‌های والای آن برادر ارزشمند است، تبریک عرض کنم.

در بخش دیگری از این لوح سپاس عنوان شده است: امید است در پرتو عنایات خداوند و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و پیروی از من منویات مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کسوت خدمت‌گزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت جدید موفق و مؤید باشید.

به گزارش آنا، فرمانده نیروی انتظامی استان قم و هیئت همراه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با دانشگاهیان این دانشگاه دیدار کردند.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۵
حسن خیری

بسمه تعالی

توشه آخرت

سلام دوستان

بد طینتان شیطان صفت، باعث شدند بیشتر به من سربزنید و سایتم را از انزوا درآورید سعی می کنم با کمک متخصصین سایتی حاوی متن کلاسها و سخنرانی ها و اقدامات و ایده هایم را راه اندازی کنم. امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد. 

اما در مورد ترور شخصیت اینجانب عرض کنم اگر ترکشی بر بدن ندارم خوشحالم که می توانم در مواجهه با شهدا روز قیامت بگویم بخاطر بر تن داشتن لباس شاگردی امام زمان عج و خدمت به جامعه علمی حوزوی و دانشگاهی با ترکش به آبرو به صورت ناجوانمردانه و البته ابلهانه مواجه شدم. خدا را شکر که دشمنان ما را از ابلهان قرار داده است. البته جلو هر کسی که به اشاعه تهمت کمک کرده ولو در حد انتشار را در روز قیامت خواهم گرفت و کار را بر آنها سخت خواهم کرد چون آبرو مهم ترین سرمایه انسانی است آنهم مثل من که آنها که مرا می شناسند می دانند چقدر در زندگی محتاط بوده ام تا آبرویم محفوظ باشد. حال که حال خوشی دارم از این نظر که سرمایه و توشه ای با خود به آخرت خواهم برد و خدا را بابت این آرامشی که به من در این امتحان الهی داد خیلی شاکرم فرصت را مغتنم می شمارم و شما را دعوت می کنم به چند حدیث گرانسنگ.

عن أبی جعفر، علیه السّلام، قال لمّا أسری بالنّبی، صلّی الله علیه و آله، قال: یا ربّ، ما حال المؤمن عندک؟ قال: یا محمّد، من أهان لی ولیّا، فقد بارزنی بالمحاربة، و أنا أسرع شی ء إلی نصرة أولیائی، 

ترجمه «جناب باقر العلوم، علیه السّلام [فرمود]: چون برده شد رسول خدا، صلّی الله علیه و آله، در شب معراج به ساحت قدس، عرض کرد: «ای پروردگار، آیا چگونه است حال مؤمن نزد تو؟» فرمود: «ای محمد، کسی که دوست مرا اهانت کند، به جنگ با من برخاسته، و من از هر چیز زودتر یاری دوستان خود کنم. ( کتاب چهل حدیث امام خمینی : 598)

الإمامُ علیٌّ علیه السلام :أمَا إنّه لیسَ بینَ الحقِّ و الباطلِ إلاّ أربَعُ أصابِعَ ··· الباطلُ أنْ تقولَ : سَمِعتُ ، و الحقُّ أنْ تقولَ : رَأیْتُ 

امام على علیه السلام :هان! میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست ··· باطل، آن است که بگویى: «شنیدم» و حق، آن است که بگویى: «دیدم».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۱۹:۴۴
حسن خیری

بسمه تعالی

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

حال که بد طبنتان باعث شدند یادی از اینجانب بکنید شما را دعوت می کنم به خواندن برخی از کتابهایم تحت عنوان:

"دین، رسانه ؛ ارتباطات اجتماعی" منتشر شده توسط پژو هشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

" مبانی نظام اجتماعی اسلام، منتشر شده توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

" جامعه پردازی؛ درآمدی بر نظام هنجاری اسلام" منتشر شده توسط انتشارات جامعه المصطفی (ص) العالمیه 

و مقالات جامعه شناختی اینجانب در نشریات علمی پژوهشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۲۱:۵۴
حسن خیری

حال که شیاطین بد طینت باعث شدند به بنده سر بزنید من هم به تبلیغ کتاب ارزشمند خویش تحت عنوان جامعه پردازی می پردازم و عزیزان را به خواندن این کتاب که انتشارات جامعه المصطفی (ص) العالمیه منتشر کرده دعوت می کنم. 

جامعه پردازی

(1)

درآمدی برنظام هنجاری اسلام

 

 

 

حسن خیری

 

دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۲۱:۴۶
حسن خیری