دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه لازمه تمدن سازی اسلامی است

 پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه لازمه تمدن سازی اسلامی بوده و مشکلات پیش‌روی آن امتداد نداشتن روح حکمت، مبانی و فلسفه در علوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در وبینار بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه که با موضوع «مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه  لازمه تمدن‌سازی اسلامی بوده که امتداد نداشتن روح حکمت، مبانی و فلسفه در علوم انسانی و نبود مدیریت دانش در بسیاری از عرصه‌های حیات اجتماعی از مشکلات پیش روی آن است.

وی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم انسانی اسلامی را طرحی نو و مدلی جدید برای رفع این مشکلات دانست و افزود: امروز بیش از گذشته عطش آشنایی با مبانی حکمی سازی اسلامی در استادان و دانشجویان احساس می‌شود؛ بنابراین مدیریت دانش باید به سمتی حرکت کند تا از این فرصت استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مراکز آموزشی و پژوهشی متعددی تولید شده بدون نیاز شناسی، شناسایی مخاطب و اینکه چگونه تولیدات خود را به مصرف برساند تا مسائل مختلف را حل کند.

خیری عنوان کرد: امروزه تکثر مراکز آموزشی و پژوهشی داریم؛ اما مشخص نیست چه مشکلی را قرار است حل کنند و چه راهبردی توسط آنها صورت می‌گیرد. ارتباط تولیدات حوزوی و دانشگاهی نیز جایگاه و موفقیت مناسبی ندارد و تولیدات ارزشمندی که در حوزه و دانشگاه اتفاق می‌افتد، جای خود را در متون درس، محتوای کلاس، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم سازی‌ها نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) سال ۱۳۴۶ در پاسخ به پیام و نامه دانشجویان اروپا موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند و مقام معظم رهبری نیز از وحدت حوزه و دانشگاه به‌عنوان حرکت پا به پای علم و دین یاد کردند .

به گزارش آنا، وبینار بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع«مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه» به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۷
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی