دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

حجت الاسلام خیری مطرح کرد؛

یاد شهدا پاسداری ازسرمایه عظیم دینداری و هویت ملی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم یاد شهدا را پاسداری از سرمایه های عظیم دینداری و هویت ملی برشمرد و انتقال فرهنگ نسل اول انقلاب به نسل جدید را ضروری دانست.
کد خبر : ۸۱۵۱۶۱

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در حاشیه کنگره ملی بزرگداشت ۶ هزار و ۹۰  شهید سرافراز استان قم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در قم با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهداست، بنابراین هویت ملی و انقلابی دینی و مذهبی ما محصول شهادت و ایثار شهداست، اظهار کرد: یاد شهدا باعث می‌شود که هویت ملی و اسلامی ما محفوظ باشد و به نسل‌های بعد منتقل شود لذا شهدا سرمایه هستند؛ همانطور که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی خود به مناسبت کنگره مطرح کردند شهدا سرمایه‌های ما هستند؛ شهدا هستند که مثل نخ تسبیح هویت ملی ما را تشکیل می‌دهند؛ شهدا الگو و اسوه هستند.

حجت الاسلام خیری افزود: برای اجتماعی شدن نیاز به الگو داریم رسول خدا و ائمه ما الگو هستند شهدا نیز هم راه ائمه معصومین را طی کردند و شهدا با خون خود به عهد و پیمانی که با پیامبرخدا بستند وفا کردند و نشان دادند که ما می توانیم از شهدا به عنوان الگو استفاده کنیم. 

وی گفت : امروز بیش از گذشته نیاز به یاد شهدا داریم چون هویت ما به شدت مورد هجمه دشمنان است؛ دشمنان بویژه در فضای مجازی و جنگ شناختی که ایجاد کردند درصدد مخدوش کردن یاد شهدا و ایثارگران هستند. 


حجت الاسلام دکتر خیری گفت: باید از یاد شهدا به عنوان سرمایه های عظیم دینداری مان و هویت ملی مان پاسداری کنیم؛ بی تردید آشنایی با نسل شهدا بویژه از طریق فعالیت های هنری ، کارهای رسانه ای می تواند شهدا را به عنوان الگو به نسل های بعد منتقل کند لذا در برگزاری کنگره های شهدا برکات زیادی وجود دارد. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: آنهایی که تحت تاثیر هجمه دشمنان قرار گرفته اند نشان می دهد دشمن سالها روی جوانان و نوجوانان ما از طریق فضاهای مجازی و رسانه ای فعالیت داشته اند و این موضوع یک بحث هویتی وشناختی است یعنی ما به جای اینکه انتقال فرهنگی خودمان را با قوت انجام بدیم گویا گاهی اوقات دچار کم کاری شدیم دچار قصور شدیم 
وی افزود : به عنوان مثال وقتی ما حضور در مدارس و دانشگاهها را به بهانه کرونا کمرنگ کردیم دانشگاهها و مدارس را به لحاظ حضوری تعطیل کردیم و آنها را سوق دادیم به سمت فضای مجازی ، فضای مجازیی که کنترلی در آن نیست و ما حضور جدی نداریم و نیروهای ارزشی حضور جدی در فضای مجازی ندارند محصول آن می شود همین که آنهایی که گول خوردند از این هجمه دشمن بیشتر نوجوانان و جوانان باشند.


حجت الاسلام خیری گفت : نوجوانان و جوانان ما فضای شهادت را ندیدند و آنچه دیدند در واقع تبلیغاتی است که بیگانگان در فضای مجازی انجام می دهند و لذا این طبیعی است آنهایی که کم سن و سال تر هستند کمتر یاد شهدا به گوششان رسیده لذا ما باید توجه کنیم که نیاز به انتقال فرهنگی از نسل اول و دوم انقلاب به نسل های بعدی اتفاق بیفتد تا بتوانیم رسالت احیای ارزشها و پاسداشت ارزشها را به نحو احسن انجام بدیم .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۳۰ آبان ۰۱ ، ۲۱:۳۱
حسن خیری
در جمع دانشگاهیان

حجت‌الاسلام خیری: به هیچ‌کس اجازه هنجارشکنی در دانشگاه داده نمی‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: دانشگاه محلی برای تمدن‌سازی و رسیدن به قله دانش و مرجعیت علمی است؛ بنابراین به هیچ‌کس اجازه هنجارشکنی داده نمی‌شود.
کد خبر : ۸۱۳۰۵۷

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به حماسه مردمی اقشار متعدد جامعه در روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: تجلی سنت الهی در ۱۳ آبان نشان داد که ملت مقاوم و بصیر ایران اسلامی بار دیگر دشمنان را ناامید کردند.

وی با اشاره به تمدن اسلامی و تمدن غربی افزود: تمدن اسلامی بر پایه ارزش‌های انسانی شکل گرفت و کرامت همه انسان‌ها مطرح و در این عرصه برای جایگاه زن ارزش ویژه‌ای قرار داده شد؛ چراکه در طول تاریخ انسان‌های برجسته در دامان مادران شریف پرورش یافته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم متذکر شد: دانشگاه محلی برای تمدن‌سازی و رسیدن به قله دانش و مرجعیت علمی است؛ بنابراین به هیچ‌کس اجازه هنجارشکنی داده نمی‌شود.

خیری با بیان اینکه عصر دانش و پیشرفت تکنولوژی در تمدن اسلامی شکل گرفت، بیان کرد: پایه‌های علمی دانش و فناوری براساس دانش اسلامی شکل گرفت؛ اما اسلام‌هراسی، تحقیر ارزش‌های اسلامی، نژادپرستی و اروپامحوری در دستور کار تمدن غرب قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اینکه در تمدن مادی غرب ارزش‌های بشری کنار گذاشته شد، افزود: زنی که باید براساس تمدن اسلامی در صحنه‌های اجتماعی حضور داشته باشد در تمدن غرب جایگاه یک کارگر را پیدا کرده است.

خیری با اعلام اینکه در برخی سنوات ۶۷ درصد دانشجوی جدیدالورود به دانشگاه‌های ما دختران بوده اند؛  تبیین کرد: حضور دختران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همراه با ارزش‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه وقتی خداوند انسان و عقل را آفرید؛ انسان عقل را برگزید، تشریح کرد: انسان عاقل باحیاست، بنابراین در دین اسلام ارزش‌هایی است که انسان را براساس کرامت انسانی تربیت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: ایران به قله‌های دانش برتر و مرجعیت علمی رسیده و زنان جامعه اسلامی هویت خود را در جهان اسلام پیدا کرده‌اند.

خیری تشریح کرد: اغتشاشگران با ایجاد جنگی ترکیبی رهبری را هدف قرار دادند؛ چراکه رهبری؛ سکان‌دار تمدن اسلامی است.

وی بیان کرد: در حوادث اخیر کشور ۴۷ سرویس اطلاعاتی با بودجه ای بیش از بودجه کشور به مقابله با نظام  آمده‌اند تا با نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنند؛ اما خداوند را شاکریم که طبق سنت الهی، ملت بصیر و شهادت‌طلب دست رد به سینه دشمنان زدند.

خیری با بیان اینکه جهاد تبیین تکلیف همه ماست؛ بنابراین به سرعت باید به سمت تمدن‌سازی حرکت و زمینه ظهور را مهیا کنیم، گفت: براساس گفته امامین انقلاب اسلامی، جوانان ما در تاریخ بی‌نظیرند؛ بنابراین ما دانشگاهیان خود را خادم این ملت می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم فضای دانشگاه ملتهب شود.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۱ ، ۱۰:۰۵
حسن خیری