دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

دکتر خیری خبر داد

اجرای شش مأموریت ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم/ ساخت واحد علوم انسانی اسلامی در سایت جمکران

تصویر مطلب اجرای شش مأموریت ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم/ ساخت واحد علوم انسانی اسلامی در سایت جمکران

  •  شنبه 8 آذر 1399
  • 62
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: ساخت واحد علوم انسانی اسلامی، توسعه و تجهیز درمانگاه، تکمیل و اتمام ساختمان نیمه کاره سایت پردیسان، ساخت مجتمع سما و خوابگاه از مأموریت های مهم این واحد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تبدیل شدن به یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی، مأموریت ویژه ای برای این استان تعریف شده است.

وی افزود: ظرفیت های بی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، زیرساخت های مناسب استان قم، وجود حوزه علمیه در این استان و ... سبب شد تا دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند و همراهی و مساعدت معاونت های دانشگاه را مورد تأکید قرار دهند.

دکتر خیری ادامه داد: براین اساس در جلسات شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم که در 29 آبان و 6 آذرماه سال جاری با حضور دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد، شش مأموریت مهم و ویژه برای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم مشخص شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درباره مأموریت ها و وظایف خطیر این دانشگاه اظهار داشت: ساخت واحد علوم انسانی اسلامی، توسعه واحد علوم پزشکی، توسعه و تجهیز درمانگاه، تکمیل و اتمام ساختمان نیمه کاره سایت پردیسان، ساخت مجتمع سما و خوابگاه از مأموریت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است.

وی با بیان اینکه مقدمات ساخت واحد علوم انسانی اسلامی در سایت جمکران به زیربنای بیست هزار مترمربع در چهار طبقه فراهم شده است، گفت: تصمیم داریم با تدوین نقشه راه این واحد ویژه و نخبه پرور از ظرفیت های حوزه علمیه و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی استان قم استفاده کنیم تا این واحد پشتیبان علوم انسانی با رویکرد اسلامی در سطح کشور باشد.

دکتر خیری با اشاره به بهره برداری از فاز نخست واحد علوم انسانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان تا شهریور 1400، افزود: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در هزینه های ساخت این واحد کمک خواهد کرد تا شاهد افتتاح مجتمع آموزشی و پژوهشی این واحد در پایان نیمه نخست سال آینده باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با تأکید بر توسعه واحد علوم پزشکی در این استان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم دارای رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که متأسفانه بیمارستان مستقلی ندارد. از اینرو در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برای این موضوع نیز تصمیم گیری و مقرر شد با توسعه بیمارستان شهدا و در اختیار گرفتن این بیمارستان این مشکل مرتفع شود و مجتمع پانزده خرداد در اختیار حوزه معاونت پزشکی قرار گیرد تا زمینه استقلال آن فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز درمانگاه واقع در میدان پلیس قم نیز از اولویت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است. براساس این مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم باید عرصه های مختلف درمانی را در این درمانگاه فعال کند و به مردم خدمات گوناگون پزشکی ارائه دهد.

دکتر خیری در ادامه به ساختمان نیمه کاره سایت پردیسان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه فعالیت های عمرانی این ساختمان از سال 87 متوقف شده است و مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان شورای شهر قم، شهرداری قم و مسئولان دانشگاهی مشکلات این سایت بررسی و پیگیری شود تا ان شاءالله بزودی مراحل ساخت و تکمیل آن آغاز شود و دانشکده علوم پایه به این سایت انتقال یابد.

وی با بیان اینکه علیرغم ظرفیت های مناسب استان قم، دانشگاه آزاد اسلامی در این استان مجتمع دانش آموزی ندارد، اظهار داشت: در همین راستا در نظر داریم در زمینی در کنار سایت پردیسان مجتمع مجهز و مناسب با شأن دانشگاه آزاد اسلامی برای پرورش و تربیت دانش آموزان تأسیس کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این دانشگاه خوابگاه مناسبی در اختیار ندارد، گفت: ساخت مجتمع خوابگاهی در زمین موقوفه خیابان ۱۵ خرداد قم نیز از دیگر مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است که بزودی عملیاتی می شود.

دکتر خیری در پایان از اهتمام ویژه دکتر طهرانچی، دکترسروری مجد، دکتر خسروپناه و دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها، رئیس و اعضای شورای شهر شهرستان قم و شهرداری جمکران و پردیسان به دانشگاه آزاد اسلامی استان قم قدردانی کرد.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۸
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی