دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

لزوم تولید گفتمان با رویکرد علم و فناوری توسط استادان/ دانشگاه باید پارک علم و فناوری بشود

 دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم پارک علم و فناوری را ضرورت تأمین نیازهای اجتماعی برشمرد و بر لزوم تولید گفتمان استادان دانشگاه با رویکرد علم و فناوری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در دیدار رئیس پارک علم و فناوری استان قم اظهار کرد: دانشگاه‌های ما نتوانستند خودشان را با نیاز‌های جامعه همراه و خودشان را در حوزه فناوری بروز کنند؛ بنابراین تأخیر علمی و مهارتی دانشگاه‌ها باعث  شکل‌گیری  پارک‌های علم و فناوری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم پارک‌های علم و فناوری را ضرورتی برای تأمین نیازهای اجتماعی برشمرد و افزود: کسانی می‌توانند در پارک علم و فناوری ورود پیدا کنند که مقدمات علمی مهارتی لازم را داشته باشند؛ اگر دانشگاه‌ها خود را به‌روزرسانی می‌کردند، فعالیت پارک‌های علم و فناوری با ظرفیت بسیار بزرگ‌تری همراه می‌شد.

همه ظرفیت دانشگاه باید وارد عرصه فناوری شود

این استاد دانشگاه  با تأکید بر اینکه دانشگاه باید تبدیل به پارک علم و فناوری بشود، گفت: معتقدیم که دانشگاه اگر بخواهد به رسالت علمی و دانشگاهی خود عمل کند، راهی به‌غیر‌ از حضور فعال در عرصه پارک علم و فناوری ندارد؛ بنابراین همه دانشگاه باید مرکز رشد و پارک علم و فناوری باشد و همه ظرفیت‌های دانشگاه باید وارد عرصه فناوری شوند.

این مسئول دانشگاهی‌ اظهار کرد: همه ظرفیت خود را باید به‌خدمت بگیریم تا تمام دانشگاه آزاد اسلامی قم پارک علم و فناوری شود و لازمه آن اطلاع‌رسانی درستی است که باید انجام‌‌گیرد تا میان استادان دانشگاه تولید گفتمان با محور علم و فناوری شکل بگیرد.

 خیری بر لزوم تولید گفتمان با محور علم و فناوری میان استادان دانشگاه تأکید و بیان کرد: زمینه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قم و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند با محور نشریات، کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با کارهای ترویجی ایجاد شود.

ضرورت همکاری دانشگاه آزاد قم و پارک علم و فناوری

وی ایجاد بستر‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم و پارک علم و فناوری به‌منظور تولید گفتمان ضروری دانست و ادامه داد: توجه به سرفصل‌ها و کلاس‌های درسی بسیار مهم است؛ زیرا باید مهارت‌ها را به‌ دانشجویان آموزش دهیم؛ بنابراین باید سرفصل دروس شناسایی و پلی بشود برای آموزش مهارت؛ چراکه تغییر سرفصل‌ها  با نگاه مهارت‌آموزی بسیار ارزشمند است.

بهره‌برداری از دانشگاه علوم انسانی اسلامی در سال ۱۴۰۰

خیری گفت: دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم  شهریور ۱۴۰۰ در جمکران به بهره‌برداری می‌رسد؛ بنابراین می‌تواند یک هیئت‌ اندیشه‌ورز با رویکرد مهارت‌آموزی با همکاری پارک علم و فناوری شکل بگیرد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان قم استفاده کنیم.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و هیئت همراه به همراهی سید‌حسین اخوان‌ علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم در قسمت‌های مختلف دانشگاه حضور پیدا کرده و در مورد همکاری‌ در بخش‌های گوناگون دیدار و گفتگو کردند.

انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

https://ana.press/i/546573

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۸
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی