دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

فروپاشی؛ سرنوشت محتوم نظام سرمایه‌داری

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۱۰ ق.ظ

رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه تبیین کرد؛
حجت الاسلام خیری گفت: تمدن غربی نمی‌تواند تمدن مستمر و پایداری باشد، تمدن غرب همسو و منطبق با نیازهای انسان نیست و نتوانسته خلأ معنوی افراد جامعه را پر کند.

حجت الاسلام حسن خیری، رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گفت: تمدن غربی نمی‌تواند تمدن مستمر و پایداری باشد، تمدن غرب همسو و منطبق با نیازهای انسان نیست و نتوانسته خلأ معنوی افراد جامعه را پر کند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نظام سرمایه داری که در غرب حاکم است، سرنوشتی به جز فروپاشی ندارد و بی عدالتی، ظلم و بیداری جامعه از علت های اصلی فرو پاشی نظام غرب می باشد.

حجت الاسلام خیری درباره نقش جریان مقاومت و پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در چالش با آمریکا بیان کرد: رویکرد مقاومت در راستای تمدن اسلامی است که بر مبنای حقانیت و بر پایه سنت‎هایی است که خدای متعال برای جامعه انسانی مقرر کرده است.

رییس مرکز مطالعات دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنبش هایی که در مقابل زورگویان دنیا هستند مانند اعتراض ونزوئلا به زیاده خواهی های آمریکا، به واسطه الگوگیری از جمهوری اسلامی و تکیه بر جریان مقاومت شکل گرفته است.

حجت الاسلام خیری یادآور شد: به اذعان اندیشمندان غربی دو جبهه ای که در دنیا شاخص شده، جبهه اسلام و کفر است که جبهه اسلام و جریان مقاومت را جمهوری اسلامی در دست دارد و پیشرو آن شده است و جبهه کفر هم به سرکردگی شیطان بزرگ یعنی آمریکا اداره می‎شود.

وی درباره علت بازسازی اقتدار آمریکا توسط جریان غربگرا گفت: طبیعی است که حیات عده‌ای در داخل اعم از حیات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اجتماعی آنها بر پایه حیات آمریکا است و برخی هم به خاطر فقر فرهنگی که دارند، دنبال بازسازی اقتدار آمریکا می باشند.

رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، درباره تحول آفرینی در نظام اسلامی ابراز داشت: اساسا تحول در ذات اسلام است، برای این که تحول رخ دهد، باید انسان ها بخواهند و تلاش کنند و باید جهاد اصغر و جهاد اکبر داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تحول شاخصه‎ انسان ‎های بزرگی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری است و هر دگرگونی مطلوب نیست، دگرگونی مطلوب است که منطبق با شریعت باشد.

حجت الاسلام خیری، نحوه تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداها را نوعی عقبگرد خواند و بیان کرد: در اوایل انقلاب کاندیداها بر اساس صداقت و پایبندی به شریعت اسلام تبلیغ می‎کردند؛ اما امروزه متأسفانه برای این که عده‌ای رأی بیاورند شانتاژ تبلیغاتی می کنند و تهییج جنسیتی راه می اندازند و کارهای ضد فرهنگی همانند غرب انجام می‎دهند./908/ت302/ف

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۸
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی