بسمه تعالی
خلاصه خطبه های اولین نماز جمعه مستقل شهر وزوان در اولین جمعه ماه مبارک رمضان
خطبه اول
ادامه بحث نظام اجتماعی اسلام:
هویت در نظام اجتماعی اسلام و بحث فرهنگ جمع گرای اسلامی
یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات و بحرانهای جوامع مدرن بحران هویت است. بیش از چهل مورد از مسائل و نظریات درباره بحران هویت توسط دانشمندان غربی را لیست کردم. هویت چهل تیکه شده و تا اطلاع ثانوی تا منگی شدن فرد در فضای رسانه ای
آموزه های اسلام ما را به جمع گرایی هدایت می کند .جهان زیست یکپارچه در مقابل جهان زیست بی کاشانه
حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ میفرماید: در اطراف عرش الهی منبرهایی از نور است که بر آنها گروهی هستند که لباسها و صورتهایشان از نور است، آنها پیامبر نیستند، ولی پیامبران و شهداء به حال آنها غبطه میخورند، عرض کردند: ای رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ: این مسأله را برای ما حل کن، فرمود: آنها کسانی هستند که به خاطر خدا یکدیگر را دوست دارند و برای خدا با یکدیگر مجالست میکنند، و برای خدا به دیدار هم میروند
[1] و در حدیث قدسی آمده که به حضرت موسی ـ علیه السّلام ـ فرمود: آیا هرگز عملی برای من انجام دادهای؟ موسی ـ علیه السّلام ـ عرض کرد: آری! برای تو نماز خواندهام، روزه گرفتهام، انفاق کردهام و به یاد تو بودهام، خداوند فرمود: امّا نماز برای تو نشانة (ایمان) است و روزه سپر آتش، و انفاق سایهای در محشر، و ذکر خدا نور است، کدام عمل را برای من بجا آوردهای! موسی ـ علیه السّلام ـ عرض کرد: خداوندا! خودت مرا در این مورد راهنمایی فرما، خداوند فرمود: آیا هرگز به خاطر من با کسی دوستی کردهای، و به خاطر من کسی را دشمن داشتهای؟ در این جا بود که موسی دانست برترین اعمال حب فی الله و بغض فی الله است»، [2]
روابط و مناسبات متعهدانه فرد مؤمن، به صورت تشکیکی، از شدید به ضعیف از ارحام و اقرباء شروع شده و همسایگان (چهل منزل از اطراف خانه)، همشهریان، هم میهنان را شامل شده و به بشریت ختم می شود. مع الوصف، این رابطه، با توجه به عوامل دیگری چون هم مسلک بودن، تضارب پیدا کردن در سیستم تکافلی و توازنی اسلام، توزین بر اساس معیارهایی چون ظلم و عدالت، از مدار حرکت خطی خارج شده و مبتنی بر قواعد فقهی و اخلاقی اسلام، موقعیت های متفاوتی از نظر نوع رابطه و اولویت ایجاد می شود.. چنانکه در این سیستم کمک به هم وطنان نیکو است، اما اگر در مسیر ظالمانه ای اجتماع کرده اند دیگر اعانه آنها نه تنها نیکو نیست بلکه حرام است. یا آنکه بهتر است زکات در بین همشهریان توزیع گردد، اما اگر نیاز غیر همشهری بیشتر باشد، دیگر همشهری ترجیحی ندارد.
در تعاملات بر عزت طرف مقابل پای می فشارد. و تحقیر و زمینه خواری را ناپسند می داند چنانکه در کمک به دیگران قرض الحسنه را بر صدقه ترجیح می دهد . بطوری که اعلام می کند : "صدقه ده برابر صواب دارد و قرض الحسنه هیجده برابر و سرکشی به برادران دینی بیست برابر و صله رحم و سرکشی به خویشاوندان بیست و چهار برابر"
جماعت آنقدر مورد تأکید اسلام است که گفته شده : دست خدا با جماعت است.[3] و مردم جدا افتاده گرفتار شیطان می شوند همانطور که گوسفند جدا افتاده از گله گرفتار گرگ می شود.[4] رسول خدا فرمود جماعت صفوف امت من در زمین مثل صفوف ملائکه در آسمان است. یک رکعت با جماعت برابر با بیست و چهار رکعت است که هر رکعت آن نزد خداوند از عبادت در چهل سال برتر است. اما نماز جمعه در آن اولین و آخرین برای محاسبه آن جمع می شوند. هیچ مؤمنی نیست که برای جماعت گام بردارد الا اینکه خداوند هول و هراس روز قیامت را به او تخفیف دهدو سپس دستور دهد وارد بهشت شود. [5]
خواجه نصیر الدین طوسی، بر آن است که اهتمام شارع به ایجاد مؤانست و محبت موجب شده تا برای اهل شهر که اجتماع آنها در وقت نماز در یک مکان ممکن نیست، نماز جمعه را وضع فرمود تا همه در یک جا جمع شوند و برای ایجاد انس و محبت بین مردم روستاها و قریهها و شهرها، قانون نماز عید فطر و عید قربان را وضع کرد تا مردم از شهرها و یا دیارها خارج شده به هم ملحق شده و در یک صحرا گرد هم آیند. و وضع حکم حج واجب برای هر مکلفی نیز برای تأمین مؤانست تمام امت مورد اهتمام و توجه قرار گرفت.
نماز جمعه نصزت الهی است ولله العزه و لرسوله و للمومنین
خطبه دوم:
قالَ الامام هادی علیه السلام : مَنْ هانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ فَلا تَاءمَنْ شَرَّهُ
فرمود: هرکس به خویشتن إ هانت کند و کنترل نفس نداشته باشد خود را از شرّ او در اءمان ندان .
مناسبت ها:
تشکر از ستاد نماز جمعهو همه شخصیت های حقوقی و حقیقی که این مهم را به سر انجام رساندند. امروز همزمان در دو شهر نماز جمعه اقامه می شود.
در خطبه قبلی مطالبی عرض کردم و در سایت هم نامه من منتشر شد. رقابت سازنده و سالم پشبرنده است.
از این پس باید وقت خود را صرف حل مسائل مردم بویژه در حوزه اقتصاد کنیم.
به مزیت نسبی خود توجه کنیم و راهبردی برای بهره برداری از آن داشته باشیم
ستاد نماز جمعه را باید تقویت کنیمو به نحوی که همه در آن مشارکت داشته باشند.
برای استقرار امام جمعه دائم باید تلاش کنیم و مقدمات آن را فراهم کنیم.
نماز جمعه متعلق به همه است البته سخنگوی ولایت است.شعبه ای از پرتو ولایت است.نماد دیانت امیخته با سیاست است. نماز جمعه باید عامل وحدت و ارامش باشد.تعظیم شعائر است. تکلیف ما اقامه نماز است بقیه امور باید توسط خودتان انجام شود. از فضلای بخش بویژه فضلای وزوان،اران و ونداده دعوت می کنم کارگروه تشکیل دهند
برای کارهای عمومی سعه صدر لازم است زود نباید به هم تهمت بزنیم. روی پیشانی هیچکدام ما نوشته نشده حزب اللهی . عمل ما تعیین کننده است البته ملاک وضعیت فعلی افراد است
مهم ترین کار فرهنگی سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی است
مساجد را اباد کنیم
شکر خدا را به خاطر نزولات داشته باشیم.
[1] : قال رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ انّ حول العرش منابِرٌ من نور، علیها قوم لباسهم و وجوههم نور لیسوا بانبیاء، یغبطهم الانبیاء و الشهداء، قالوا یا رسول الله! حلّ لنّا، قال: هم المتّحابّون فی الله و المتّجالون فی الله و المتزاودون فی الله،[
[2] بحار الانوار، بیروت، دار الاحیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1403 هـ .ق، ج 66، حدیث شماره3
[3] ید الله مع الجماعه؛ نهج البلاغه، خطبه 127
[4] الشاذ الانسان للشیطان کما ان الشاذ من الغنم لاذئب؛نهج البلاغه ، خطبه 127
[5] و اما الجماعه صفوف امتی فی الارض کصفوف اللائکه فی السماء الرکعه فی الجماعه اربع و عشرون رکعه کل رکعه احب الی الله تعالی من عباده اربعین سنه و اما الجمعه فیجمع الله فیه الاولین و الاخرین للحساب فما من مومن مشی الی الجماعه الا خفف الله عز و جل علیه اهوال یوم القیامه ثم یامر به الی الجنه بحار الانوار ،ج9:298
تصاویر مراسم استقبال از امام جمعه شهر وزوان و برگزاری نماز با شکوه جمعه در مسجد صالحب الزمان(عج)
|
رئیس دبیرخانه کرسیهای نظریهپردازی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه 123 مجمع هیات حمایت از کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیتالله علیاکبر رشاد برگزار شد.
در ابتدای این جلسه گزارش سردار قنداقی، نماینده دانشگاه عالی دفاع ملی، درباره اقدامات صورت گرفته در ستاد کل نیروهای مسلح در راستای برگزاری کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره ارائه شد. وی با اشاره به تقسیمبندیهای انجام شده در این زمینه گفت: پنج گارگروه نظامی، دفاعی، امنیتی و مدیریت راهبردی وظیفه پیش برد اجلاسیه ها و پیش اجلاسیههای تخصصی را بر عهده گرفتند.
وی افزود: با فرماندهان در ردههای مختلف نیروهای مسلح بهمنظور گفتمان سازی در زمینه برگزاری کرسیها و نظریهپردازی جلسات متعددی برگزار شد و آنها نسبت به این برنامهها توجیه شدند.
در ادامه جلسه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری کرسیهای نظریهپردازی و همچنین همایشهای منطقهای برگزار شده در این زمینه ارائه شد.
حجتالاسلام خیری رئیس دبیرخانه کرسیهای نظریهپردازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای 12 منطقه دانشگاه آزاد، برنامه همایش به صورت ماهیانه تدارک دیده شده است که تا کنون 2 همایش در دانشگاه اراک و اهواز برگزار شد و سومین همایش هم در زاهدان خواهد بود.
خیری با اشاره به سایر اقدامات دانشگاه آزاد افزود: در راستای رونق کرسیهای نظریهپردازی، هفته گذشته آئیننامه بومی حمایت از استادان نظریهپرداز دانشگاه آزاد اسلامی نیز تدوین و به مراکز و واحدهای استانی ابلاغ شد.
در بخش دیگری از جلسه دکتر سالاریه، معاون برنامهریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گزارشی در زمینه اقدامات این بنیاد در راستای حمایت از برگزاری کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره ارائه کرد.
در این گزارش با اشاره به معیارها و شاخصهای مطرح در زمینه رتبهبندی نخبگان علمی و فرهنگی مواردی مانند تلاش در ترویج علم، ایده پردازی و طراحی برنامههای آموزشی بهمنظور رفع نیازهای ملی، برگزیده شدن در رویدادهای و جشنوارههای ملی و بینالمللی و اجرای طرحهای پژوهشی بنیادین و کاربردی از اهم این معیارها و شاخصها عنوان شده است.
دکتر سالاریه گفت: ماموریت بنیاد نخبگان سیاستگذاری و برنامهریزی در زمینة «نخبهشناسی»، «نخبهگزینی»، «نخبه پروری» و «نخبهگماری» است که در این راستا شناسایی اعضای هیاتعلمیِ برتر در حوزههای تخصصی و در هر یک ازگروههای علمی، به منظور پشتیبانی از فعالیتهای نخبگانی دانشگاهی در زمینههای تخصصی برگزیدگان اقدامات مختلفی در حال انجام است.
معاون برنامهریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در دو طرح انتخاب استادان سرآمد، و استادان شامخ چهار ساحت آموزش، پژوهش، فنّاوری و نوآوری، فرهنگ و خدمت دیده شده است که در شاخصهای این موارد بحث ارائه نظریه علمی و نوآوری دیده شده است.
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر خسروپناه هم در این زمینه گفت: بنیاد ملی نخبگان میتواند نقش موثری در موضوع اسلامیسازی علوم انسانی داشته باشد.
دبیر هیات حمایت از کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره گفت: با توجه به این موضوع که در سند ملی نخبگان و نظامنامه آن به حمایت از کرسیها اشاره شد بسترهای لازم قانونی برای همکاری های بیشتر فراهم است.
پس از سخنان حجتالاسلاموالمسلمین دکتر خسروپناه، دکتر سالاریه طی سخنانی گفت: مشکلی در این زمینه وجود دارد و آن این است که برخی نخبگانه علمی و فرهنگی به دلیل تواضع علمی نسبت به معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی خود چندان رغبت ندارند. حمایت از فعالان قرآنی با تمام مشکلات ادامه دارد. حدود 600 نفر در مرحله اول برای انتخاب نخبگان حوزوی از جانب حوزههای علمیه به بنیاد معرفیشدهاند.
وی ادامه داد: در تدوین و نگارش شیوهنامههای سعی شده تا جامعیت و شمول فراگیر آن مدنظر باشد. با توجه به برخی محدودیت تلاش شده تا در این حوزه با وقفه مواجه نشویم.
آیتالله رشاد در ادامه گفت: گزارش ارائه شده توسط بنیاد نخبگان امیدوارکننده بود. شاخصها و معیارهای نخبگان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با نگاهی جامع و معطوف به همه زمینهها تصویبشده است. هیات حمایت از کرسیها نیز میتواند کمکهایی در این زمینه به بنیاد ملی نخبگان بکند.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: با توجه به قابلیت بازنگری آئیننامهها و شیوهنامهها به نظر نمیرسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد. مشکل نگاه به خارج در زمینه علمسنجی و همچنین کمی گرایی محض بجای کیفی گرایی باید برطرف شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به بیطرف نبودن اکثر این مراکز علمسنجی نمیتوان به استنادات آنها بهویژه در زمینه علوم انسانی اتکا و اعتماد کرد. ممیزی و بررسی نظریات علمی در هیئت حمایت یک روند دقیق و مبتنی بر اصول است.
وی افزود: نگاه کاربردی به علوم و معطوف بودن نظریات به حل مشکلات جامعه هم باید مورد توجه قرارگیرد. در حوزه هنر هم با توجه به دشوار بودن تعریف شاخص، مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود. با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی اقداماتی در این زمینه در دست انجام است.
نشست کمیته اجرایی همایش بین المللی "ظرفیت، کارنامه و کارآمدی نظام" با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
دکتر خیری در این نشست خاطر نشان کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است تا دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی به واکاوی ظرفیت های انقلاب و عرضه کارنامه درخشان و کارآمدی این نظام هویت ساز و تمدن آفرین بپردازد.
وی، تبیین ظرفیت های نظری و عملی و واکاوی کارآمدی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را از اهداف برگزاری این همایش دانست و افزود: تحلیل مواجهه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش های مختلف و آینده پژوهی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص محورها و موضوعات اصلی همایش اظهار داشت: مبنا شناسی انقلاب اسلامی، فرهنگی و اجتماعی، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش های پیشرو از محورهای همایش بین المللی "ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی" است.
دکتر خیری ادامه داد: برگزاری کرسی های ترویجی، کارگاه ها و نشست های تخصصی در واحدها و مراکز آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره ویژه آثار ادبی، هنری، نمایشی و تجلیل از برگزیدگان از فعالیتهای جنبی همایش است.
وی با بیان اینکه "همایش بین المللی ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی" دهه اول بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: علاقه مندان می توانند چکیده مقالات خود را تا ۳۱ شهریور ماه و اصل مقالات را تا ۳۰ آذرماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
دکتر سلطانعلی میر در همایش کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره که با حضور حجتالاسلام خسرو پناه رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسیهای نظریهپردازی٬ نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجتالاسلام حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی، هیات رئیسه و جمع کثیری از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شد، گزارشی از وضعیت فعالیتهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی استان ارائه کرد.
وی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری چندین همایش علمی، پژوهشی و ملی را در پیش رو دارد که روزهای گذشته همایش «اخلاق و عرفان در ادبیات فارسی» را با موفقیت برگزار کرد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عنوان کرد: «این مجموعه عظیم دانشگاهی تاکنون توانسته است در راستای مطالبات رهبری در استان سیستان و بلوچستان پیشرو باشد و برگزاری کرسی نظریه پردازی که از منویات ارزشمند مقام عظمای ولایت بوده، برگ زرینی بر کارنامه درخشان علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.»
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: «هدف از برگزاری این کرسی تولید دانش بومی و ایجاد فضای خودباوری و نشاط علمی است، کرسی نظریه پردازی به فرایند مدیریت دانش و تحول در علوم انسانی کمک قابل توجهی خواهد داشت و باعث شناسایی محققان مبتکر و صاحب اندیشه و زمینهسازی برای بهره مندی از آرا و نظریات آنان میشود.»
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی هم عنوان کرد: «همه می دانیم که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و تاریخ ساز است و ساختن تاریخ توسط فکر و اراده انجام می شود، اگر فکر و اراده برای تحقق نباشد تمدن ساخته نمی شود و لازمه فکر این است که تلاش بشود کار فکری و اندیشه و ارائه ای صورت بگیرد؛ هدف از برگزاری کرسی های نظریه پردازی، کرسی های آزاداندیشی، کرسی های ترویجی و نقد و مناظره این است که همافزایی و نشاط علمی انجام شود.»
خیری گفت: این کرسیها شامل دو قسمت است، یک قسمت در بخش اساتید که دبیرخانه هیات حمایت از کرسیهای نظریهپردازی و ترویجی متولی آن بوده و زیرمجموعه شواری عالی انقلاب فرهنگی است و بخش دیگر کرسیهای آزاداندیشی است که بیشتر مربوط به دانشجویان است.
وی افزود: «با اقدام دیرهنگامی که در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد تلاش فراوانی برای برگزاری این کرسیها صورت گرفت که از جمله راه اندازی کمیته مرکزی، کمیته دستگاهی استانی و دبیرخانه کمیته مرکزی است.»
رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسیهای نظریهپردازی٬ نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تعاریفی درباره مفاهیم کرسی نظریهپردازی ارائه کرد و گفت: «نظریه عبارت است از گزاره یا گزاره هایی حاوی مدعا یا مدعاهای منسجم مبتنی بر مبنا یا مبانی مشخص، برآمده از منطق مناسب، متکی بر دلیل یا دلایل و مؤیدات موجه که پذیرش آن موجب دگرگونی در یک قلمرو علمی-معرفتی یا علمی-معیشتی میشود.»
خسرو پناه افزود: «یک نظریه کامل و کارآمد، باید از ویژگیهایی از قبیل عناصر شففیت مفهوم شناختی، مسألهی اصلی مشخص، ارکان و اجزا منسجم، برخورداری از ملزومات روش شناسانه، پیش انگاره ها و مبانی روشن و متقن و تعمیمپذیری کافی برخوردار باشد.»
این جلسه با برنامه پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد و در بخش کرسی ترویجی حجتالاسلام خیری مقالهای با عنوان «حق الله پایه نظم اجتماعی در فقه شیعه» ارائه و دکتر محمودی و دکتر خسروی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به نقد آن پرداختند.
Role and impact of religion-media in fighting against violence and extremism
Dr. Husain Khairi[1]
Syed Mohammad Ali Aon[2]
ABSTRACT
The Media has aided the world to become a global village. Advancements in technology have created ‘time-saving devices’ that have made the world a much smaller place enabling people to easily and conveniently communicate with each other over the same platform. Further common beliefs and basic moral values have brought people together in the form of different religions which have enabled people to be closer to each other through religion. Thus it can be loosely stated that both religion and media have brought the world together and made it a global village. Different people have made various attempts to define religion over the years however, each of their definitions are only reflections of their personal mindset and views. This enhances the need to study religion scientifically and academically so that we may under religion as it ought to be. In recent times particularly it can be identified that, there is a tremendous change in the attitude of media when presenting religion. This can be significantly noted in the way media portrayed religion especially after the 9/11 attacks. People have started to understand religion from media and thus, media, using its three popular metaphors: media as a channel, media as a language and, media as environment, have mediatized religion and presented religion in a different form. Thus, we may now witness many religious terminologies such as Islam, Jihad, Muslim, and Sharia etc. being misinterpreted by the media. However, religion suggests basic moral values for media on how it should report anything and that it has to be wise when narrating an incident. By abiding by these teachings of religion the real picture of any religion can be presented and a true sense of humanity can be enhanced within human society that may bring peace and stability in society which may eliminate violence and extremism from the society as these negative traits emerge because of the negative portrayal of religion. Thus, media – under the guidance of religion – can easily fight against violence and extremism.
Keywords: Religion, Media, Islam, Violence, Extremism
Page | 1
Investigating the Methods of Preventing the Crimes against Properties in Cyberspace
Ali Hashempour1; Dr. Hassan Khairi2
Abstract:
Daily increasing tendencies for applying the advanced technologies, including computer and internet, have set the grounding for the emergence of the cybercrimes. Since these crimes occur in the cyberspace and are not tangible like the other crimes, the judicial and disciplinary authorities are faced with novel challenges for preventing and discovering them. In line with this, the objectives of the criminal policies positively influencing the society are actualized when the preventive measures are always given first degree importance. In terms of the spatial precedence, the preventive criminal policies should be placed atop of the criminal-penal policy because it generally prevents criminals from perpetrating crimes thereby ensures the safety of the cyberspace. Preventive criminal policy is an appropriate method of suppressing factors giving rise to crimes and deviance. Preventive criminal policy can be divided to situational and social. Our country has not joined any of the international conventions pertinent to the cybercrimes and according to the extant gaps in the domestic laws, the disciplinary and police forces are practically confronted with problems in preventing and discovering these crimes; however, the police, nowadays, can play an effective role in deterring the aforementioned crimes through its use of modern technologies that it has developed in the area of police-specific software. It is worth mentioning that social prevention plays a more pervasive and more accentuated role than the situational prevention in deterring the financial crime actualization.
Keywords: crimes against properties, cyberspace, prevention methods, thievery, fraudulence
همچنین بین اعضای هیئت مدیره تقسیم وظایفی انجام شد این تقسیم کار بین اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل می باشد:
مسئول امور نشریه: جناب حجت الاسلام دکتر حسن یوسف زاده
مسئول نشست های علمی: جناب حجت الاسلام دکتر قاسم ابراهیمی پور
مسئول ارتباطات بین نهادها و ارگانهای دیگر(تفاهم نامه ها): حجت الاسلام دکتر حسن خیری
مسئول مربوط به مدیریت پژوهش های انجمن: حجت الاسلام دکتر حسین بستان و سرکار خانم دکتر رودگر
مسئول ارتباطات بانوان: سرکارخانم نکوئیان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در حکمی رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب این دانشگاه را منصوب کرد.
بر طبق این حکم فرهاد رهبر، حجتالاسلام والمسلمین حسن خیری را به سمت ریاست پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد منصوب کرد.
متن حکم به شرح زیر است:
بنا به پیشنهاد معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، و با توجه به مراتب تعهد و سوابق اجرایی ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان « رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب» منصوب میشوید.
امید است با رعایت تقوای الهی و بهرهگیری شایسته از توانمندیهای سرمایههای انسانی دانشگاه، تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مضالح وشئونات دانشگاه نمایید.
شایان ذکر است نامبرده تاکنون سرپرست پژوهشکده بوده است