دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

ارائه نقشه راهبردی پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی

 چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 07:45
خیری

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه نقشه راهبردی پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی بر اساس سند تحول علوم انسانی خبر داد.

حجت الاسلام حسن خیری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اساسی ترین کار دانشگاه اسلامی را تحول در علوم انسانی دانست و گفت: گروه مطالعات بنیادین پژوهشکده علوم اجتماعی، کار خود را بر تحول علوم اسلامی متمرکز کرده است. این گروه بر اساس سند تحول علوم انسانی، نقشه راهی تدوین و به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرده است. این نقشه راهبردی اگر مورد تأیید مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، مبنای ادامه این مسیر خواهد بود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی توضیح داد: محورهای این نقشه راه، استاد، کتاب و مدیریت دانش است. برای پیگیری این موضوع 9 میز تخصصی شکل خواهد گرفت و بر اساس این میزهای تخصصی در هر استان، هیأت هایی تحت عنوان اندیشه ورز آن را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: این کار گروه ها شامل هفت الی 9 استاد صاحبنظر در حوزه های مختلف علوم انسانی است که با محوریت بازنگری در رشته ها، تولید رشته های جدید و ترویج دانش علوم انسانی اسلامی مانند تولید کتاب و منابع درسی، تولید کرسی های نظریه پردازی، ترویجی و در قسمت دانشجویی کرسی های آزاداندیشی است.

خیری گفت: این کارگروه ها می توانند تعاملات خود را با مراکز پژوهشی آموزشی توسعه دهند. مراکزی مانند پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی، انجمن های اسلامی، حوزه های علمیه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مراکزی از این قبیل که دغدغه پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی را دارند. طبیعتاً تعامل بین دانشگاه و این مراکز، هم افزایی ایجاد می کند.

خیری با تاکید بر اینکه باید در تولید منابع درسی گام های جدی برداشته شود، افزود: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی حضور مناسبی در این حوزه نداشته است؛ اما تقویت همکاری و تعامل بیشتر با مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر می تواند نقش مفیدی داشته باشد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: جهت دهی به نشست های تخصصی اساتید و فصل نامه هایی که در این حوزه وجود دارد، از جمله کارهایی است که در پرورش و تربیت نیروی متخصص در حوزه علوم اسلامی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/4060/ن

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۵
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی