دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

پیمایش سواد انقلابی دانشجویان در دانشگاه آزاد

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۴۲ ب.ظ

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اعلام کرد؛

پیمایش سواد انقلابی دانشجویان در دانشگاه آزاد/ کارگروه تحول علوم انسانی و اسلامی دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

 سه‌شنبه 14 فروردین 1397 - 08:54
حجت الاسلام دکتر حسن خیری سرپرست پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب (بین خبر)

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش تبیین نظر انقلاب اسلامی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی، مطالعه پیمایشی «سواد انقلابی دانشجویان» و انتشار فصلنامه گفتمان اجتماعی انقلاب اسلامی در سال 97 خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن خیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اهم فعالیت‌های پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 اظهار داشت: پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب در صدد است به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی و پژوهشی دانشگاهی و حوزوی همایشی را برگزار کند. این همایش با هدف تبیین نظر انقلاب اسلامی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی و تحلیل مواجهه انقلاب با چالش‌های مختلف و رویکرد تمدن‌سازی انقلاب اسلامی در محورهای مبانی، مولفه‌ها، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و تمدن نوین اسلامی در بهمن‌ماه سال آینده در سه روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در گروه مطالعات میدانی پژوهشکده مطالعه پیمایشی «سواد انقلابی دانشجویان» با هدف شناخت میزان آگاهی دانشجویان نسبت به انقلاب اسلامی و نگرش و انگیزش انقلاب و مطالبات آنان در سطح ملی اجراء خواهد شد.

خیری گفت: فصلنامه گفتمان اجتماعی انقلاب اسلامی زمینه تصویب‌خواهی آن در دست اقدام است و انشاءالله در سال آینده منتشر می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه تحول علوم انسانی و اسلامی از اقدامات پیش‌بینی شده در سال آینده است. مطالعات اولیه صورت پذیرفته، ظرفیت‌های دانشگاه شناسایی شده و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت کم‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع پیگیری می‌شود. تولید رشته‌های جدید، بازنگری در سرفصل‌ها، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های تخصصی مرتبط و نظارت و ارزیابی از اهم وظایف این کارگروه است.

وی از تشکیل کارگروه تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی در سال 97 خبر داد و گفت: این کارگروه بازخوانی هویت و انتقال هویت ملی دینی و انقلابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی را در دستور کار خود خواهد داشت.

خیری همچنین از پیگیری جدی‌تر همایش‌های آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی و کرسی‌های ترویجی در بخش استادان و کرسی‌های آزاد اندیشی در بخش دانشجویان در سال 97 خبر داد و گفت: این موارد از جمله سرفصل‌های فعالیت این پژوهشکده است. در این خصوص آئین‌نامه‌های مربوطه آماده شد و به زودی به صورت بخشنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی از ترمیم ساختار پژوهشکده و تکمیل کادر علمی آن و ایجاد ارتباط وثیق‌تر با واحدهای دانشگاهی برای امسال خبر داد و تاکید کرد: همه این امور به صورت جدی در سال 97 پیگیری خواهند شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۴
حسن خیری

نظرات  (۲)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir
۳۰ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۳۹ محمد علی بخشنده
دکتر خیری  با سلام و احترام


پاسخ:
با سلام و تحیت ، جناب اقای بخشنده دوست و همسایه و استاد عزیز نیم نگاهی هم به کارهای بنده در سایت hassankhairi.ir  داشته باشید و راهنمایی فرمایید. من اخبار وزوان را از سایت شما پیگیری می کنم. ارادتمند خیری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی