دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

گزارش تصویری نماز جمعه ی وزوان مورخ۱۳۹۶/۱۰/۸

گزارش تصویری نماز جمعه ی وزوان مورخ۱۳۹۶/۱۰/۸

خطبه اول:

نظام اجتماعی اسلام: بحث انعطاف پذیری و انعطاف ناپذیری رهبری امام و امت

اساس دین بر خردگرایی استوار است

خرد اقتضا می کند  روابط و مناسبات بین افراد و در اموری که به کلان جامعه باز نمی گردد بر پایه  مدارا  استوار باشد.

پیامبر خدا فرمود ما همانگونه که مامور به نماز هستیم مامور به مدارا هستیم

خلق عظیم پیامبر و نرخویی ایشان باعث شد مردم دور او جمع شوند و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک

ما ماموریم به قدر عقول مردم با مردم سخن بگوییم

سر تدریجی امدن دین و قران همین است مردم را باید همراه کرد.

پیامبر را اذن می خواندند چرا؟

 به فضای مسمومی که دشمن ایجاد می کند باید توجه کرد. افراد را نجات داد نه اینکه اگر مسموم شدند متهم شوند و طرد شوند و برچسب بخورند .برخورد امام حسن مجتبی(ع) با اهل شام که فضای مسموم شام باعث نگاه منفی انها نسبت به ائمه شده بود.چگونه بود.

اساس تبلیغات اسلام بر ارشاد استوار است نه اقناع صرف. اقناع و متقاعد شدگی ممکن است بر پایه اطلاعات غلط باشد ممکن است مردم را تحریک کرده باشند اما توجیه عقلی نداشته باشد اما ارشاد یعنی فرد را رشید کردن.

تفاوت سوره هایی که در مکه نازل شده و سوره های مدینه در همین است.

خطبه دوم:

 

ü    شهید خوش لفظ  از رهیر معظم انقلاب درخواست که چیزی بگویید تا آرامم کند. رهبری آرام باشید. برای رسیدن به قله باید خطر کرد. از سنگ لاخها عبور کرد دود و آتش دید اما مهم این است که بالا می روید و به قله نزدیک می شوید. نمی شود توقع تکامل داشت ولی تن آسا بود. زحمت نکشید با ناملایمات کنار نیامد. صبر مهم است صبر بر طاعت هم مهم است.

ü    تبریک میلاد امام حسن عسکری

ü    تبریک میلاد حضرت عیسی

ü    تسلیت وفات شهادگونه حضرت معصومه سلام الله علیها

در دهم ربیع الثانی سال 201

ü    جایگاه شهر قم . هر کدام ما حرمی داریم. حرم رسول خدا مدینه است و حرم امیر المؤمنین کوفه و حرم ما قم است. در آنجا دختری از فرزندان من مدفون می شود.که هر کس قبر ایشان را با اخلاص زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

ü    نگاه اسلام به زن و دختر در تعظیم کریمه اهل بیت مشخص می شود. در کدام مکتب دنیایی و فمینیستی چنین جایگاهی برای دختر و زن داده شده که قبر او ملجا بزرگان و دانشمندان و همه مردم باشد. از کنار قبر او انقلابی جهانی برپا شود.

 

ü    مناسبت نه دی . روز حماسه نه دی. روزی که مردم با بصیرت فتنه را خاموش کردند.

در این موضوع اصل نظام و دین مورد تهاجم قرار گرفته بود جای مدارا نبود جای صلابت بود.

از همه راهها برای به راه اوردن فتنه گران استفاده شد جواب نداد عمارها وارد شدند مردم وارد شدند.

در این فتنه نظام را تا لبه پرتگاه پیش بردند. دشمن را شاد کردند.

استکبار با طرح تقلب و ایجاد دو دستگی در خیلی از کشورها انقلاب رنگی به راه انداخته بود. و موفق شده بود.

جنگ نرم :

  1. تضعف بنیه اقتصادی
  2. به هدر دادن منابع مادی
  3. تغییر نگرش مردم
  4. جذب و هدایت و نخبگان سیاسی فرهنگی
  5. تلاش برای به دست نیاوردن فناوری های پیشرفته
  6. مهار قدرت نرم

ü    ابزار انهم رسانه و شالاتان تبلیغاتی است . نشان دادن ناکارامدی نظام است.

ü    اما اینجا کشتی را کشتیبانی فهیم و اهل خطر داشت. انعطاف او در جای خود و صلابت او در جای خود. پیش از این رهبری را تجربه کرده بودند که او فقط چشم بر لبان اسلام و امام زمان دوخته است. در انجام تکلیف اهل مماشات نیست و ترسی هم ندارد . این روحیه انقلاب را تاکنون نگه داشته است.

در رویه امام همین بود و حضرت آقا هم همین است

در قضیه امام مگر امام با صلابت حاصل عمرش را کنار نگذاشت. مگر در قضیه بنی صدر با صلابت رفتار نکرد. مگر در قضایایی که به حیثیت جامعه مربوط می شد با صلابت رفتار نکردند. حضرت اقا هم چنین بوده است.

این فتنه تمام شد اما همواره دشمن در کمین است. ایشان فرمود این فتنه تمام شد و اما فتنه گری تمام نمی شود. هر چه انقلاب کامل تر و تکامل یافته تر می شود با فتنه های بزرگتری هم روبرو می شود. بزرگان ما فرمودند در فتنه های پیش رو فقط با اشاره رهبری حرکت کنید .

ü    در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان امور تبلیغات نیز نکات مهم فرمودند . روح این بیانات این بود که هیچ کس از خطر انحراف در امان نیست

مردم قسم نخورده اند با افرادی که روزی بخاطر وضع حال انزمانشان به انها اقبال نشان دادند تا اخر اقبال نشان دهند.

ü    مسوولان باید پاسخگو باشند. نمی شود هم مسوول بود و هم متوقع و مدعی. در دیدار مسوولان وقتی مسوولی می گفت این کارها باید بشود اقا فرمودند خوب کار خودتان هست بروید این کارها را انجام دهید .

ü    روح نشاط جامعه به امید بازمی گرددو دشمن تلاش می کند مردم را دلسرد کند و نظام را ناکارامد نشان دهد. بعضی برای تبره خود دائم گرد ناامیدی می پاشند.

تأکید کردند: به فضل الهی و با اتکا به هشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد.

ü    در قضیه سد ذی القرنین آیه قران از زبان او می فرماید سدی می سازم که نه دشمن بتواند از آن بالا رود و نه آن را سوراخ کند. این دو همواره باید مد نظر باشد باید سدی از انقلاب ساخت که نه دشمن بتواند بر ان سلطه یابد و نه در ان نفوذ کند. نفوذ فرهنگی ، هویتی تغییر در محاسبات دولت مردان

باید بدانیم دشمن دشمن است چه ریگان و چه اوباما که مدتی ما را سرگرم کرد و چه ترامپ.

انقلاب هدیه بزرگ خداوند به ما است راحت ان را از دست ندهیم.

ü    صلح و حرب را خودمان باید انتخاب کنیم. صحبت از صلح زدن صلح ایجاد نمی کند دشمنی را کم نمی کند با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شود. این به همین می ماند که   "گقته می شود باید از صلح حرف زد دقیقا امام صادق می فرمایند بنی امیه روی تولی و دوستی تاکید داشتند و تبری را فراموش کردند. انسان متعهد یعنی ازاد و این را استکبار بر نمی تابد.

ü    شیعه دارای عقبه تئوریک قوی است. هم آموزه های او راهبردی و کارگشا است و هم مدل هدایتگری و هبری او  " سرنوشت بیداری اسلامی. نداشتن رهبری فهیم و مردم اماده و فهیم بود .

از نکاتی که باید بدان توجه کنیم این است که باید فکری به حال اقتصاد بشود. اقتصاد مقاومتی اساس درمان درد اقتصاد ما است مسوولان باید این باور را داشته باشند . در مشکل اقتصادی فضا برای ایجاد شایعه  و ناامیدی فراهم می شود.  دشمن هم از این فضا دارد موج سواری می کن .

 

ü    فضای اماده شایعه چون مردم مشکل دارند دشمن روانشناسی مردم را می داند. دروغ و تهمت در این شرایط جواب می دهد و محصول ان بی اعتمادی می شود و اقتدار کاهش می یابد و استحکام درونی نظام کاهش می یابد و نظام از درون پوک می شود.

photo_2017-12-29_17-47-13

photo_2017-12-29_17-47-08

photo_2017-12-29_17-47-03

photo_2017-12-29_17-46-58

photo_2017-12-29_17-46-53

photo_2017-12-29_17-46-47

photo_2017-12-29_17-46-42

photo_2017-12-29_17-46-37

photo_2017-12-29_17-46-31

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۰
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی