دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۱۰/۴

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۱۸ ب.ظ

علیرضا هاشمی          خبرنگار نماز

تصاویر              امیر حسین صادق

namaz (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری امام جمعه موقت بخش میمه  در مسجد جامع  با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.

namaz (2)

خطیب جمعه این هفته میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با توجه به مقارن بودن این ایام با سالروز آغاز امامت قائم آل محمد حضرت مهدی(عج) با بیان این حدیث  از امام هادی (ع) که فرموده اند:

namaz (3)

«  افضل الاعمال انتظار فرج  ” برترین اعمال انتظار فرج است” »  بهترین اعمال را انتظار ظهور دانستند و خاطر نشان کردند که این امر باید در نظام اجتماعی اسلام جایگاه ویژه ای داشته باشد.

ایشان در ادامه نظام اجتماعی اسلام را یک کلیت دانستند بدان معنا که این نظام ناطر بر  زمان گذشته ،حال و آینده می باشد.

namaz (5)

به صورتی که که اگر عزتی در زمان حال باشد ثمره تلاش و زحمات گذشتگان است و بالطبع اگر قرار است عزتی در آینده هم به وجود آید لازمه آن تلاش ما در زمان حال و اصلاح نظام اجتماعی است.

namaz (7)

حجت الاسلام  دکتر خیری در خصوص اصلاح نظام اجتماعی با استناد به احادیث و روایت بر دو نکته مهم تاکید کردند . یکی احیای امر به معروف و نهی از منکر و دیگری اصلاح خویش.ایشان لازمه اصلاح یک نظام اجتماعی را اصلاح خود و جهاد با نفس که «جهاد اکبر» خوانده میشود دانسته  و خاطر نشان کردند که تا یک فرد خود را اصلاح نکند نمیتواند برای اصلاح یک جامعه قدمی موثر بردارد.

namaz (8)

خطبه دوم با توصیه به تقوا و تبریک هفته وحدت آغاز شد.

خطیب جمعه این هفته میمه با توجه به به نزدیک بودن سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعقر صادق (ع) و مصادف بودن این ایام با هفته وحدت خطبه دوم خود را به بیان و تفسیر احادیث و روایاتی از این بزرگان اختصاص داد کهاحادیث : « مومنین در ترحم کرن و مودت به یکدیگر همانند بدن هستند، که اگر عضوی به درد بیاید بقیه اعضا و جوارح هم به درد می آیند»و« وقتی  که مومنی به برادر مومنش تهمت میزند  ایمانش پاک میشود  هماند نمکی که  در آب حل  میشود »

namaz (9)

از رسول اکرم (ص) از جمله احادیثی بود که در این خطبه توسط حجت الاسلام خیری بیان شد.

تاکید بر لزوم حفظ وحدت میان شیعه و سنی و پرهیز از تمسخر و بی حرمتی به اعتقادات دیگران در عین حال توجه و ایمان به اعتقادات  راستین خود نکته دیگری بود که در این خطبه مورد اشاره قرار گرفت.

namaz (10)

و بیان مناسبت ۹ دیماه  پایان بخش خطبه های این هفته  میمه بود که حجت الاسلام خیری این روز را روز بصیرت دانست و روزی  خواند که در آن فتنه ها خاموش شد و آتش فتنه به دامان خود فتنه گران بازگشت.

namaz (11) namaz (12) namaz (13) namaz (14) namaz (15)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۵
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی