دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

خیری در گفگوی با خبرگزاری آنا

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ق.ظ

 در گفت‌وگو با آنا:

راه‌اندازی خط تولید دستگاه فیلتراسیون ایزوگام واحد نراق به حمایت سازمان محیط زیست نیاز دارد

شنبه 25 مهر 1394 - 10:30
واحد نراق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق از ارائه دو طرح اقتصادی دانش‌بینان به شورای پژوهشی استان مرکزی خبر داد و گفت: طرح تولید دستگاه فیلتراسیون ایزوگام برای رفع مشکل آلودگی محیط زیست موضوعی حیاتی است و امیدواریم خط تولید آن با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و تشویق کارخانجات ایزوگام راه‌اندازی شود.

دکتر سیدحسن خیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در باره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: طرح تولید استئارات کلسیم که با پتروشیمی نیز هماهنگ شده و نمونه اولیه واحد مورد تایید آنها قرار گرفته از دیگر فعالیت‌های واحد نراق در این زمینه است.

وی افزود: راه‌اندازی خط تولید استئارات کلسیم، تلاش برای متقاعد کردن نهادهای ذی‌ربط و راه‌اندازی خط تولید دستگاه فیلتراسیون ایزوگام، تولید اقلام مورد نیاز شرکت فولاد غرب آسیا که بعضی از نیازهای آنها با خروج ارز از کشور تامین می‌شود، برگزاری دوره‌های آموزشی دستگاه BET و داده های TPRبه صورت استانی و کشوری با تولید سرفصل این دوره و اخذ مجوز و متقاعدسازی خیران برای همکاری در راه‌اندازی خط تولید این موارد، فعالیت‌هایی است که واحد نراق به کارگرفته تا وابستگی خود را به شهریه دانشجویان کاهش دهد.

خیری با توجه به آغاز سال جدید و برنامه و اولویت اصلی واحد خود برای استادان و دانشجویان و کارکنان، گفت: اولویت اصلی واحد نراق افزایش کیفیت آموزش و تحقق منویات دانشگاه در حوزه پژوهش و رسیدن به دانشگاه کارآفرین است
 
 

وی با توجه به اقدامات پیش روی این واحد دانشگاهی در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری امیدواریم هفت رشته کارشناسی ارشد که در تکمیل ظرفیت اعلام کردیم، راه‌اندازی شود و بخشی از عدم تکمیل موظفی اعضای هیات علمی مرتفع شود.

این مسئول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه چند طرح دانش‌بنیان که مستندات آن به استان ارسال شده تصویب و اجرایی شود، به آنا گفت: امیدواریم با فعالیت‌های صورت پذیرفته در عرصه مرکز رشد و فعال شدن واحدهای فناوری نانو، بیوتکنولوژی و دادهکاوی و حقوق، شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه باشیم.

به گفته خیری، در سال جاری تعامل با حوزه‌های مختلف شهرستان نراق برای رهپویی به سمت دانشگاه کارآفرین افزایش خواهد یافت.

زئیس واحد نراق، طرح بازسازی یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی، همایش ملی اندیشه‌های اخلاقی فاضلین نراقی (در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی)، همکاری در برگزاری کنگره جهانی حضرت اباالفضل العباس (ع) که بخش تولید مقاله آن به واحد سپرده شده است و پیگیری جایزه علمی دوسالانه فاضلین نراقی را از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نراق دانست.

خیری در ادامه با بیان اینکه 2 رشته دکترای تخصصی و 10 رشته کارشناسی ارشد برای واحد نراق در دست پیگیری است، اظهار کرد: واحد نراق در مقطع دکتری در دو رشته حقوق کیفری و جرم‌شناسی و رشته جامعه‌شناسی سیاسی در سال 93 دانشجو پذیرفت و در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در 24 رشته دانشجو می‌پذیرد.

به گفته خیری،‌ واحد نراق از بهمن سال جاری، 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد (مکاترونیک- تبدیل انرژی-حقوق خانواده-زبان انگلیسی-اصلاح نباتات-روابط بین الملل-تجارت بین الملل) علاوه بر رشته‌های قبلی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی افزود: واحد نراق در مقطع کارشناسی و کاردانی 40 رشته فعال دارد که به دلیل کاهش دانشجو اکنون در 4 رشته پذیرش دانشجوی جدیدالورود داشته است. واحد نراق اکنون دارای بیش از 80 عضو هیأت علمی است.

خیری با توجه به آغاز سال جدید و برنامه و اولویت اصلی واحد خود برای استادان و دانشجویان و کارکنان، گفت: اولویت اصلی واحد افزایش کیفیت آموزش وتحقق منویات دانشگاه در حوزه پژوهش و رسیدن به دانشگاه کارآفرین است.

این مسئول در پایان به آنا گفت: واحد نراق از واحدهای خوشنام و با سابقه مستقر در زادگاه فاضلین نراقی و نقطه ثقل سه استان مرکزی، قم و اصفهان، دارای امکانات بسیار گسترده ساختمانی، کارگاهی، آزمایشگاهی، کتابخانه‌ای، رفاهی، خدماتی، خوابگاهی با زیرساخت های ارتباطی و 102 کارمند با درجه بزرگ واجد شرایط برای اخذ امتیاز بسیار بزرگ، دارای 2 پتنت علمی بین‌المللی ، 9 اختراع و ده‌ها تالیف کتاب و صدها مقاله علمی– پژوهشی است.

خیری ادامه داد: وضعیت این واحد آن‌چنان درخشان است که ارزیابان وزارت علوم واحد را واجد شرایط گسترش رشته‌ در مقطع دکتری دانسته‌اند و انگیزه مسئولان واحد برای پویایی آن، این میزان هست که تنها برای حفظ رشته پرستاری آن در سال جاری بیش از ششصد میلیون تومان برای تجهیز مرکز آموزش های بالینی آن هزینه کنند و پیشقراول راه‌اندازی مرکز رشد باشند و به آزمایشگاه‌های ساها بپیوندند و با تجهیز آزمایشگاه‌های نانو به اخذ سفارش ملی مبادرت ورزیده و درخواست پذیرش آزمایشگاه مرجع و کالیبراسیون کنند.

کد خبر: 58297
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۷
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی