دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری

اجتماعی- فرهنگی

دکتر حسن خیری
بایگانی

وحدت، نبض حیات اسلام و ایران است

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱ ب.ظ
رئیس دانشگاه آزاد نراق:
وحدت، نبض حیات اسلام و ایران است
علمی و آموزشی  13:33:52 1393/10/16
9310-4487-5 کد خبر
RSS :: پرینتخبر آرشیوی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق گفت: وحدت نبض حیات اسلام و ایران و ضرورتی کلیدی برای پایداری دنیای اسلام است.

حجت‌الاسلام دکتر خیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، عنوان کرد: وحدت از آموزه‌های اساسی و کلیدی معرفت اسلامی است و اساسا یک تاکتیک، روش یا موضوع مقطعی نیست.

وی بنیان دین را متمرکز بر پایه و اصول ارزش‌های توحیدی و انسانی دانست و گفت: قرآن کریم تمام بندگان را با آیه" به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید" به وحدت الهی توصیه می‌کند و از طرفی همه ادیان را به وحدتی حول ارزش و باورهای مشترک بین ادیان فرامی‌خواند.

رئیس این دانشگاه به حائز اهمیت بودن وحدت در حوزه اجتماعی و روانشناختی تأکید کرد و گفت: وحدت تجمیع‌کننده و یکپارچه‌کننده نیروهای مشترک و تولیدکننده انرژی غیرقابل وصفی است که مسلمانان با وجود این انرژی می‌توانند در مقابل تمام تهدیدات و خطرات ایستادگی کنند.

خیری به ناپسند و مذموم بودن تفرقه اشاره کرد و گفت: تفرقه‌افکنی یکی از حربه‌‌ها و ترفندهای دشمن است از این‌رو قرآن کریم در آیات متعدد این امر ناپسند را نهی کرده است.

وی نقش و جایگاه دانشگاه در ایجاد وحدت را مهم ارزیابی کرد و گفت: لازم است تبیین موضوع وحدت از منظر معرفت‌شناختی، جامعه‌شناختی و سیاسی در محافل علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در همه مسائل جامعه نظریه‌پردازی می‌کنیم گفت: در حوزه وحدت نیز می‌توانیم با بیان مبانی وحدت از منظر اسلام این مهم را فرهنگ‌سازی کنیم.

خیری معتقد است با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های تخصصی و ارائه دروس باید جوانان بالاخص دانشجویان را نسبت به آسیب‌های تفرقه‌ و عناصر و دشمنان تفرقه‌افکن آشنا سازیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نراق وحدت را یک موضوع حیاتی برای جامعه اسلامی و ایرانی دانست و گفت: وحدت برای اسلام از این جهت که ریشه معرفت و اساس آموزه‌های دینی است و برای ایران از لحاظ وجود قومیت و مذاهب گوناگون مهم است.

خیری عنوان کرد: ایران کشوری است با دو مردمانی سنی و شیعه، که حول محور وحدت با مسالمت و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و برای بقای این آرامش، پاسداری و حفظ وحدت در جامعه لازم و ضروری است.

وی به ایثارگری و حضور برادران سنی در تمامی صحنه‌ها و دوره‌های انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: ایثار و فداکاری برادران سنی در دوره‌های مختلف یأس و ناامیدی را در دشمنان ایجاد کرده است.

خیری با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان چیزی جز یأس دشمن را در پی نخواهد داشت گفت: مردم با حفظ وحدت تا به الان به دشمن ثابت کرده‌اند که دوران استبداد و استعمار گذشته است.

وی در پایان عنوان کرد: جوامع با بیداری اسلامی، خودباوری هویتی و فرهنگی و گرایشات دینی می‌توانند ریشه استعمار و استکبار را در منطقه اسلامی بخشکانند.

کد خبرنگاری: 10143

 


ایسنا منطقه مرکزی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۱
حسن خیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی